2025-06-07, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FB007
Vad menar du med kontrar det? Kontrar vad? Nolva/Raloxifens effekt? Isåfall nej.
Testot lägger sig i balans med nolvan osv.
Citera
2025-06-07, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Otroligbalans
Testot lägger sig i balans med nolvan osv.

Nej, testot kontrar inte tamoxifen eller raloxfens eventuella bieffekter.

Blodproppar tex. som du redan löper större risk att få om du är på testo förstärks snarare. Kanske inte så mycket på den dosen du tänkt köra.
Citera
2025-06-07, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrL0c
Nivåer inom det naturliga spannet har extremt liten påverkan på muskelmassa. Det är först när man kommer in i suprafysiologiska nivåer som det har positiv inverkan.

Vi kan göra en lista över fördelar och nackdelar med TRT för en vuxen man med redan normala nivåer:

Fördelar:
-Inga

Nackdelar:
-Krympta testiklar
-Bokstavligen talat ett brott med fängelse i straffskalan
-Sticka sig själv med nålar

OK. Så du menar att bättre mående, ökad energi, ökad libido samt positiva effekter på bentäthet samt muskler inte är positiva effekter?
Citera
2025-06-07, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SDless
OK. Så du menar att bättre mående, ökad energi, ökad libido samt positiva effekter på bentäthet samt muskler inte är positiva effekter?
Det finns inga belägg för att tro att någon med testosteronniåver i mitten av det naturliga spannet skulle må bättre, få mer energi, mer libido, och bättre bentäthet ifall dom gick upp till den övre delen av det naturliga spannet med TRT istället.
Citera
2025-06-07, 21:34
Medlem
Citat:
Det finns inga belägg för att tro att någon med testosteronniåver i mitten av det naturliga spannet skulle må bättre, få mer energi, mer libido, och bättre bentäthet ifall dom gick upp till den övre delen av det naturliga spannet med TRT istället.

Och inte mer bentäthet och muskelmassa om du ex går ifrån 300 ng till 900 ng menar du således...
Citera
2025-06-07, 23:26
Medlem
XlAdZs avatar
Citat:

Va? Jo det finns rätt kraftiga studier som beskriver skillnaden på 10 och 30nmol. Framförallt den fysiska men även den mentala biten. Men högre bentäthet, mer muskelmassa och aktivare liv är ju inga fördelar menar du? Ja jo, testiklarna krymper för du inte gör din egna testo. Finns mååånga fördelar med TRT och väldigt få nackdelar med testo över lag om man sköter resten av allt som mat, bra oljor, noggrann injektion, hälsosam livsstil osv.

Att vara fet, otränad och med lågt testo är bevisat en av världens största orsaker till för tidig död.

Edit: Nej, dopingbrott är ett bötesbrott. Att sälja och tillverka, det har däremot fängelse på straffskalan.

Att torska med doping är oftast lite dagsböter.
Senast redigerad av XlAdZ 2025-06-07 kl. 23:29.
Citera
2025-06-08, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XlAdZ
Va? Jo det finns rätt kraftiga studier som beskriver skillnaden på 10 och 30nmol.
Jasså? Langa studierna tack.

Citat:
Nej, dopingbrott är ett bötesbrott. Att sälja och tillverka, det har däremot fängelse på straffskalan.

Den som uppsåtligen bryter mot 2 § 2-7 döms för dopningsbrott till fängelse i högst två år.
Är ett brott som avses i första stycket med hänsyn till mängden dopningsmedel samt övriga omständigheter att anse som ringa, döms till böter eller fängelse i högst sex månader.

https://www.riksdagen.se/sv/dokument...sfs-1991-1969/
Citera
2025-06-08, 21:24
Medlem
XlAdZs avatar
Citat:
Jasså? Langa studierna tack.

Den som uppsåtligen bryter mot 2 § 2-7 döms för dopningsbrott till fängelse i högst två år.
Är ett brott som avses i första stycket med hänsyn till mängden dopningsmedel samt övriga omständigheter att anse som ringa, döms till böter eller fängelse i högst sex månader.

https://www.riksdagen.se/sv/dokument...sfs-1991-1969/

Väldigt stor skillnad på 300 vs 1000ng/dl i både bentäthet, muskelmassa och fertilitet. Om du går på TRT med HCG så du har kvar fertiliteten. Här bla. Finns massor https://prioritymensmedical.com/blog...s-differences/

Som jag sa, mängden. Om du har 100st vails är det inte för eget bruk. Vet INGEN som fått fängelse för en kur o torskat. Läste du ens lagen du posta?

Varför så anti Testo? Livets hormon ffs! Man mår som kung
Citera
2025-06-08, 22:03
Medlem
Citat:
Väldigt stor skillnad på 300 vs 1000ng/dl i både bentäthet, muskelmassa och fertilitet. Om du går på TRT med HCG så du har kvar fertiliteten. Här bla. Finns massor https://prioritymensmedical.com/blog...s-differences/

Som jag sa, mängden. Om du har 100st vails är det inte för eget bruk. Vet INGEN som fått fängelse för en kur o torskat. Läste du ens lagen du posta?

Varför så anti Testo? Livets hormon ffs! Man mår som kung
Jag har gått på testo i 15 år så jag vet inte varför du fått för dig att jag är anti det.

Du sa det fanns "kraftiga studier" som visade på märkbara skillnader mellan någon med 10 nmol och 30 nmol, och jag bad dig länka dom. Som svar länkar du nu istället en artikel från ett företag som säljer TRT och som pratar om TRT i allmänhet. Länka studierna du sa finns tack.

Jag sa att användning av testosteron har fängelse i straffskalan, vilket det har, och jag länkade lagtexten. Du sa att det är fel och att bara tillverkning och försäljning av det har fängelse i straffskalan. Det är fel till och med ringa dopingbrott har fängelse i straffskalan.
Citera
2025-06-09, 08:51
Medlem
Någon som gått på testo med gyno?
Citera
2025-06-09, 10:16
Medlem
XlAdZs avatar
Citat:
Jag har gått på testo i 15 år så jag vet inte varför du fått för dig att jag är anti det.

Du sa det fanns "kraftiga studier" som visade på märkbara skillnader mellan någon med 10 nmol och 30 nmol, och jag bad dig länka dom. Som svar länkar du nu istället en artikel från ett företag som säljer TRT och som pratar om TRT i allmänhet. Länka studierna du sa finns tack.

Jag sa att användning av testosteron har fängelse i straffskalan, vilket det har, och jag länkade lagtexten. Du sa att det är fel och att bara tillverkning och försäljning av det har fängelse i straffskalan. Det är fel till och med ringa dopingbrott har fängelse i straffskalan.

Du är nog den tråkigaste personen ever på fest 🧐

Kognitiva förmågan
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/1745699/

För tidig död
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/34337538/

Lite från Harvard om Testo överlag
https://www.health.harvard.edu/stayi...-and-doesnt-do

Du som själv använder testo måste ju ffs veta att 300ng/dl är välfigt lite framförallt om du har högt SHBG mot 1000+ ng/dl i både välmående och fysiska egenskaper?!

Läs lagentexten en gång till. Dopinglagen har fängelse på straffskalan ja, men… att kura och torska på kontroll på ett gym ger inte mer än dagsböter. Bevisa motsatsen om man ska vara sådan viktigpetter isåfall. Nämn ett fall där eget bruk givit 6månader i fängelse tack.
Senast redigerad av XlAdZ 2025-06-09 kl. 10:38.
Citera
2025-06-09, 17:49
Medlem
Citat:
Kognitiva förmågan
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/1745699/
... Studien säger att lägre testosteronnivå hos män innebär bättre kognitiv förmåga.

Skrev ett längre svar på allt men jag lägger ner det här nu. Jag har dragit den här tråden tillräckligt OT.
Senast redigerad av DrL0c 2025-06-09 kl. 18:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in