• 1
  • 2
2025-06-06, 21:58
Medlem
Är 37 år. Har en vältränad kropp samt tränat i 6 år / 5 dagar i veckan med en medellåg fettprocent och tänkte nu köra testosteron 250mg/e5d 16-20 veckor minst.
Innan ja trädde in gymmet o börja lyfta tungt så har de blivit boxning och löpning i alla år.

Har gyno i båda brösten som är synliga sedan tonåren. Tänkte om det går att köra testosteron till exempel och kanske slänga in AI under kuren för att motverka att dem inte växer mer under kur om man får känningar.

Är det galenskap & har någon erfarenhet av detta?
Har aldrig köra steroider tidigare men är sugen att ta det till nästa nivå nu då jag känner mig redo.

Gärna seriösa svar uppskattas.
Citera
2025-06-06, 22:09
Medlem
Du dör tidigare av att stänga av kulorna och pressa hjärtat.
Man brukar säga att man kör som max 3 månader och sedan minst 3 månader för att återhämta sig.
Citera
2025-06-06, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Otroligbalans
Är 37 år. Har en vältränad kropp samt tränat i 6 år / 5 dagar i veckan med en medellåg fettprocent och tänkte nu köra testosteron 250mg/e5d 16-20 veckor minst.
Innan ja trädde in gymmet o börja lyfta tungt så har de blivit boxning och löpning i alla år.

Har gyno i båda brösten som är synliga sedan tonåren. Tänkte om det går att köra testosteron till exempel och kanske slänga in AI under kuren för att motverka att dem inte växer mer under kur om man får känningar.

Är det galenskap & har någon erfarenhet av detta?
Har aldrig köra steroider tidigare men är sugen att ta det till nästa nivå nu då jag känner mig redo.

Gärna seriösa svar uppskattas.

Varför inte satsa på en trt (125-150 mg ex). Du kommer få grymma resultat över tid samtidigt som biverkningsrisken är mycket liten.
Citera
2025-06-06, 23:02
Medlem
NiceNameTwices avatar
Har också gyno sedan tonåren, aldrig rört testo i hela mitt liv förrän nu i vintras första gången. Skaffade testo e och inte haft minsta känning, inget ömmande eller nått alls. Ska jag gissa så är den skadan redan skedd, tyvärr. Sen vill jag ju såklart inte den ska bli värre.

Var lite orolig nu sist då jag inledde med 2x250mg men märkte fortfarande inte av ett skit så... Men nu styrketränar jag dock inte för tillfället utan det är bara vanlig vardagsmotion så kör på 125mg istället.
Citera
2025-06-07, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SDless
Varför inte satsa på en trt (125-150 mg ex). Du kommer få grymma resultat över tid samtidigt som biverkningsrisken är mycket liten.
Varför skulle han få några resultat alls av TRT? Han har inte skrivit något om sina naturliga nivåer eller att dom skulle vara låga.

Har han normala nivåer så kommer TRT inte ge något positivt utslag alls utan bara stänga ner hans egen produktion och krympa hans testiklar. Genialiskt förslag, verkligen.

Folk har blivit hjärntvättade av begreppet TRT på något sätt. Mycket udda.
Citera
2025-06-07, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrL0c
Varför skulle han få några resultat alls av TRT? Han har inte skrivit något om sina naturliga nivåer eller att dom skulle vara låga.

Har han normala nivåer så kommer TRT inte ge något positivt utslag alls utan bara stänga ner hans egen produktion och krympa hans testiklar. Genialiskt förslag, verkligen.

Folk har blivit hjärntvättade av begreppet TRT på något sätt. Mycket udda.

150 mg testo motsvarar ca dubbelt så mycket testo som en högproducerande 18-årig man. Hur menar du att hans naturliga nivåer är högre än så? Du som inte har koll.
Citera
2025-06-07, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SDless
150 mg testo motsvarar ca dubbelt så mycket testo som en högproducerande 18-årig man. Hur menar du att hans naturliga nivåer är högre än så? Du som inte har koll.
Nivåer inom det naturliga spannet har extremt liten påverkan på muskelmassa. Det är först när man kommer in i suprafysiologiska nivåer som det har positiv inverkan.

Vi kan göra en lista över fördelar och nackdelar med TRT för en vuxen man med redan normala nivåer:

Fördelar:
-Inga

Nackdelar:
-Krympta testiklar
-Bokstavligen talat ett brott med fängelse i straffskalan
-Sticka sig själv med nålar
Citera
2025-06-07, 05:30
Medlem
Jag har 26% Nmol sist jag testa mig för ett år sen på blodkollen. Allt annat så som östrogen var bra m.m.

Jag är ute efter muskler 50% styrka 50%
Så ja tänker testosteron 250mg vilket är standarden på en nybörjarkur.

Jag är 37 inte 27 och blir inte yngre heller så de flesta skulle säga fortsätt träna rent med den testo %. Jag gör över 125kg i bänk, mark o böj kör jag inte då kör jag annat övningar som passar mig.

Är intresserad av att veta om någon har erfarenhet av just gyno och köra kur inte TRT osv.
Citera
2025-06-07, 07:31
Medlem
Biggedys avatar
Citat:
Jag har 26% Nmol sist jag testa mig för ett år sen på blodkollen. Allt annat så som östrogen var bra m.m.

Jag är ute efter muskler 50% styrka 50%
Så ja tänker testosteron 250mg vilket är standarden på en nybörjarkur.

Jag är 37 inte 27 och blir inte yngre heller så de flesta skulle säga fortsätt träna rent med den testo %. Jag gör över 125kg i bänk, mark o böj kör jag inte då kör jag annat övningar som passar mig.

Är intresserad av att veta om någon har erfarenhet av just gyno och köra kur inte TRT osv.

26%?

Har du 26nmol så är det ju extremt bra för en 37-åring.

Och ja, självklart ökar risken för att du ska utveckla gynekomasti om du redan har det samt startar en testosteronkur.. du kommer behöva vara extremt försiktig och se till att ha ai hemma samt Nolva..

Du har redan en bröstvävnad och den kommer troligtvis förvärras av en kur. Bara så du har koll på det.
Citera
2025-06-07, 07:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
26%?

Har du 26nmol så är det ju extremt bra för en 37-åring.

Och ja, självklart ökar risken för att du ska utveckla gynekomasti om du redan har det samt startar en testosteronkur.. du kommer behöva vara extremt försiktig och se till att ha ai hemma samt Nolva..

Du har redan en bröstvävnad och den kommer troligtvis förvärras av en kur. Bara så du har koll på det.

Yes det stämmer 26. Kanske har gått ner en aning nu på ett år vad vet jag.

Åter igen, hmm okej. Är rätt så påläst om detta AAS ’ men aldrig med gyno i bagaget undra om man kan rulla på en kur under tiden och äta arimidex eller nolva under tiden…
Senast redigerad av Otroligbalans 2025-06-07 kl. 08:34.
Citera
2025-06-07, 07:40
Medlem
Biggedys avatar
Citat:
Yes det stämmer 26. Kanske har gått ner en aning nu på ett år vad vet jag.

Åter igen, hmm okej. Är rätt så påläst om detta AAS ’ men aldrig med gyno i bagaget undra om man kan rulla på en kur under tiden och äta AI under tiden…

Hur menar du "rulla på en kur under tiden och äta AI"

AI är ingenting man äter i förebyggande syfte. Du känner av, tar blodprov och ser om dina värden är förhöjda. Du vill inte krascha E2.

Du verkar redan ha bestämt dig så jag tänker inte moralpredika. Har du funderat på att operera bort gynon?
Citera
2025-06-07, 07:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
Hur menar du "rulla på en kur under tiden och äta AI"

AI är ingenting man äter i förebyggande syfte. Du känner av, tar blodprov och ser om dina värden är förhöjda. Du vill inte krascha E2.

Du verkar redan ha bestämt dig så jag tänker inte moralpredika. Har du funderat på att operera bort gynon?

Menade att äta AI eller nolva under tiden man går på kur.
Går inte alls äta det i förebyggande syfte? Har läst om flera som gjort så..
Vet ej därför jag frågar.

Jo absolut 40-50.000kr inga pengar jag har just nu.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in