2025-06-07, 21:45
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FyFanVadFattigt.
Du behöver nog gå till Specsavers.

Menar du att moskéer är offentliga byggnader?
Beskriver du vad du brukar ha på dig när du går i Kyrkan eller är du både rasist och ateist?

Jag tycker att det är underbart att en svensk, stilig och vacker ung kvinna älskar Sverige och vår nationaldag och att hon har på sig nationaldräkt.
Nu svarade du inte på frågan. Är det ok?
Det är inget fel på min syn. Du vet uppenbart inte vad begreppen du använder betyder du slaktar språket.
Citera
2025-06-07, 21:55
Medlem
FyFanVadFattigt.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Nu svarade du inte på frågan. Är det ok?
Det är inget fel på min syn. Du vet uppenbart inte vad begreppen du använder betyder du slaktar språket.

Och du svarade inte på mina. Sen så svarar jag iofs på ditt knäppa inlägg genom mina motfrågor.
Du behöver nog jobba på det där med kontext.
Att ha vilka kläder man vill är en del av yttrandefriheten, så länge den inte bryter tex mot HMF eller kanske man har text som kan vara förtal.

Än en gång.
Och klädseln du beskrev.
Är det så du brukar gå klädd till kyrkan eller har du sett andra ha sådan klädsel i kyrkan?

För övrigt är jag 100 % övertygad om att den vackra och stiliga svenska kvinnan skulle vara välkommen både i moskéer och kyrkor så vackert klädd som hon var igår.
Citera
2025-06-07, 21:59
Medlem
Citat:
Kvinnan hade på sig en huvudduk, ett huckle helt enkelt.
Att du tror att du har tolkningsföreträde till vilken sort huvudduk kvinnan väljer att ha är bara patetiskt.
Hon väljer vilken klädsel som hon vill.
Sverigerassister klagar ofta på bristen av yttrandefrihet. Men denna vackra, stiliga kvinnas yttrandefrihet och mänskliga rättigheter vill man tydligen inskränka. Patetiskt.

Du har inte ett ord att säga om det förtryck som är knutet till bruket av hijab.

Patetiskt.
Citera
2025-06-07, 22:04
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Och du svarade inte på mina. Sen så svarar jag iofs på ditt knäppa inlägg genom mina motfrågor.
Du behöver nog jobba på det där med kontext.
Att ha vilka kläder man vill är en del av yttrandefriheten, så länge den inte bryter tex mot HMF eller kanske man har text som kan vara förtal.

Än en gång.
Och klädseln du beskrev.
Är det så du brukar gå klädd till kyrkan eller har du sett andra ha sådan klädsel i kyrkan?

För övrigt är jag 100 % övertygad om att den vackra och stiliga svenska kvinnan skulle vara välkommen både i moskéer och kyrkor så vackert klädd som hon var igår.
Nej du svarar inte på min fråga. En fråga är inget svar. Det var ett exempel Mosker ska vara offentliga precis som kyrkor är. hon ska vara välkommen i kyrkan men inte jag i mosken då menar du. Din lille rasist!
Om jag går på krogen i kort kjol, urringning, magtröja och muslim huckle dricker mig full och ropar allah akubar.
Citera
2025-06-07, 22:23
Medlem
FyFanVadFattigt.s avatar
Citat:
Nej du svarar inte på min fråga. En fråga är inget svar. Det var ett exempel Mosker ska vara offentliga precis som kyrkor är. hon ska vara välkommen i kyrkan men inte jag i mosken då menar du. Din lille rasist!
Om jag går på krogen i kort kjol, urringning, magtröja och muslim huckle dricker mig full och ropar allah akubar.

Frågan är inte vad du anser utan vad som är fakta. Om moskéer inte är offentliga byggnader så finns det inget att svara på. Förstår du nu lilla sverigenasse?

Nu firade den svenska kvinnan nationaldagen. Med en specialdesignad Sverigedräkt. Vackert!
Att det var byxor till istället för kjol, och vem bryr sig. Förutom sverigenassar då.

Du borde försöka att hålla dig till topic.

Men går du klädd som du beskriver på krogen och är stupfull och börjar gapa och skrika så lär en ordningsvakt kasta ut dig, med all rätta.
Citera
2025-06-07, 22:25
Medlem
FyFanVadFattigt.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar
Du har inte ett ord att säga om det förtryck som är knutet till bruket av hijab.

Patetiskt.

Jag är inte intresserad av en off topic diskussion.
Finns säkert trådar där du kan diskutera den saken om du tycker det är relevant.

Girl bye!
Citera
2025-06-07, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar

Patetiskt.
Finns förtryckta kvinnor jorden över med eller utan hijab.
Finns icke förtryckta kvinnor jorden över med eller utan hijab.

Förtryckarna är mer homogena. Dvs män.
Citera
2025-06-07, 22:59
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Frågan är inte vad du anser utan vad som är fakta. Om moskéer inte är offentliga byggnader så finns det inget att svara på. Förstår du nu lilla sverigenasse?

Nu firade den svenska kvinnan nationaldagen. Med en specialdesignad Sverigedräkt. Vackert!
Att det var byxor till istället för kjol, och vem bryr sig. Förutom sverigenassar då.

Du borde försöka att hålla dig till topic.

Men går du klädd som du beskriver på krogen och är stupfull och börjar gapa och skrika så lär en ordningsvakt kasta ut dig, med all rätta.
Dom får statliga bidrag och då ska dom vara offentliga enligt svensk lag. Har inget med tyckande att göra lille du.
Det är inte att ha stil om man har byxor under en klänning och gympaskor till det fortfarande. Du skriver hon har stil.
du kan inte svara på en enda fråga din lille rasist. du förstår man får vara full på krogen. Man får prata. du tycker alltså att det är ok att gå på krogen i slampkläder muslimhuckle och dricka vin. Det är inte ett hån mot islam? Jag tycker hon är ett hån mot Sverige och svenskar. Muslimhuckle är en skymf mot mot vår fina dräkt.
Citera
2025-06-07, 23:05
Medlem
FyFanVadFattigt.s avatar
Citat:
Dom får statliga bidrag och då ska dom vara offentliga enligt svensk lag. Har inget med tyckande att göra lille du.
Det är inte att ha stil om man har byxor under en klänning och gympaskor till det fortfarande. Du skriver hon har stil.
du kan inte svara på en enda fråga din lille rasist. du förstår man får vara full på krogen. Man får prata. du tycker alltså att det är ok att gå på krogen i slampkläder muslimhuckle och dricka vin. Det är inte ett hån mot islam? Jag tycker hon är ett hån mot Sverige och svenskar. Muslimhuckle är en skymf mot mot vår fina dräkt.

Det offentliga kring kyrkor och moskéer handlar snarare om tillgänglighet.
Även i din rullstol tror jag knappast du är särskilt välkommen på något av ställena.
Jag tycker att Kaeli är en vacker och fin svensk kvinna. Hon gör mig stolt över vår fina land.
Ditt fortsatta off topic och whataboutism trams lämnar jag därhän.

Hon borde kandidera till riksdagen till nästa val.
Tänk att få se henne stå i talarstolen lika vackert klädd som hon var på nationaldagen.
Man blir nästan tårögd.
Citera
2025-06-07, 23:24
Medlem
Citat:

Det är inte att ha stil om man har byxor under en klänning och gympaskor till det fortfarande.
Hur hedrade du själv gårdagen via sina kläder?
Citera
2025-06-07, 23:27
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Det offentliga kring kyrkor och moskéer handlar snarare om tillgänglighet.
Även i din rullstol tror jag knappast du är särskilt välkommen på något av ställena.
Jag tycker att Kaeli är en vacker och fin svensk kvinna. Hon gör mig stolt över vår fina land.
Ditt fortsatta off topic och whataboutism trams lämnar jag därhän.

Hon borde kandidera till riksdagen till nästa val.
Tänk att få se henne stå i talarstolen lika vackert klädd som hon var på nationaldagen.
Man blir nästan tårögd.
Så du kan inte svara på frågorna du försöker bara slingra dig. Nu fuckar du språket igen. Du vet uppenbart inte vad whataboutism betyder. Du kan inte svara för du är rasist. Det är själklart att man får skymfa svenskar men inte muslimer. I kyrkan är man välkommen oavsett kläder där är alla välkomna. Men muslimer är rasister och vill bestämma vad andra ska ha på sig. Hon är inte svensk jag blir inte kines för att jag flyttar till Kina. Du vill ha folk i talarstolen i gympadojr och byxor under kjolen. HA HA.
Citera
2025-06-08, 03:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av handtralala
Det är väl ärligt talat aldrig någon som firade nationaldagen back in the days? För det första fanns den inte ens förrän nån gång på åttiotalet och de flesta var ändå på jobbet i och med att det inte var en helgdag fram tills för typ tjugo år sen. Den kulturella signifikansen av nationaldagen är också minimal för de flesta svenskar (liksom vem bryr sig exakt vilken dag Gustav Vasa valdes till kung), till skillnad från tex norrmännen som har landets självständighet starkt knutet till syttende mai.

Sen kan det absolut ändå finnas anledningar att fira nationaldagen, särskilt i dessa tider då det blir uppenbart vilket fantastiskt land Sverige ändå är, men att det skulle gjorts mer förr i tiden har du ju bara drömt ihop.

Nu föddes jag ju på åttiotalet så så mycket drömmande är det ju inte. Vi gick faktiskt ut på en kulle för att sjunga nationalsången och hissa flaggan. Hela skolan gjorde det.

Varför fira när Gustav Vasa blev kung? Varför åka Vasaloppet? Varför käka kräftskiva? Varför inte bara jobba alla dagar och invänta den oundvikliga döden?

Själv tror jag man slutade med det för att det blev så starkt förknippat med extremhögern och man ville inte kränka invandrare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in