• 1
  • 2
2025-06-06, 08:13
Medlem
Hej,

Använder F-Secures ID Protection, som nyss meddelade mig att min e-postadress och mitt personnummer har läckt i ett dataintrång på Flashback.org. E-postadressen är inget konstigt i dagens läge, men personnumret har jag då ändå inte gett till Flashback.

Någon annan som fått detta, via någon annan motsvarande tjänst? Eller är det F-Secure som har fått detta om bakfoten?
Citera
2025-06-06, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PiGGYBACoN
Hej,

Använder F-Secures ID Protection, som nyss meddelade mig att min e-postadress och mitt personnummer har läckt i ett dataintrång på Flashback.org. E-postadressen är inget konstigt i dagens läge, men personnumret har jag då ändå inte gett till Flashback.

Någon annan som fått detta, via någon annan motsvarande tjänst? Eller är det F-Secure som har fått detta om bakfoten?
Kanske bifogades någon mysig länk du kan klicka på för att reparera skadan med hjälp av ditt VISA-kort?
Citera
2025-06-06, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Kanske bifogades någon mysig länk du kan klicka på för att reparera skadan med hjälp av ditt VISA-kort?

He he Helt legitimt meddelande av F-Secure, men frågan är varför jag inte hittar info om detta intrång någonstans.
Citera
2025-06-06, 09:10
Medlem
Citat:
He he Helt legitimt meddelande av F-Secure, men frågan är varför jag inte hittar info om detta intrång någonstans.
I så fall har de ju helt fel.
Citera
2025-06-06, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
I så fall har de ju helt fel.

Bold claim, lets see if you're right. Vi får väl vänta en stund och se vad andra aktörer säger. F-Secure skickade detta meddelande för 6h sedan.
Citera
2025-06-06, 09:20
Medlem
Citat:
Bold claim, lets see if you're right. Vi får väl vänta en stund och se vad andra aktörer säger. F-Secure skickade detta meddelande för 6h sedan.
Menar att de har fel när de påstår att ditt personnummer läckt från Flashback.
Citera
2025-06-06, 09:28
Medlem
Granddaddy.Purples avatar
Citat:
Hej,

Har du möjligen en skärmdump på meddelandet?
Citera
2025-06-06, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Granddaddy.Purple
Har du möjligen en skärmdump på meddelandet?

https://imgur.com/a/LGbYzt5
Citera
2025-06-06, 09:59
Avstängd
Severlohs avatar
Hur skulle Flashback ha fått tag i ditt personnummer? Stämmer det lilla som står där av ditt personnummer?
Citera
2025-06-06, 10:00
Medlem
Granddaddy.Purples avatar
Citat:
https://imgur.com/a/LGbYzt5

Det ser ut att vara ett legit email från F-Secure.
Kollade precis min e-post jag använder här på FB (burner email) och den har inte varit med i en leak. Huruvida ”haveibeenpwned . com/” är bäst att kolla detta vågar jag inte svara på.

Men något är märkligt då man inte ger ut sitt personnummer här, så hur det skulle kunna läcka är en bra fråga. Så det återstår väll att se om FB mods eller Admin kommer kommentera detta eller ej. Finns ju många som är intresserade av läckor då många använder sin privata mail här av någon anledning.
Citera
2025-06-06, 10:06
Medlem
Det lilla som nämns av mitt personnummer stämmer inte med verkligheten. Vet inte från vilket fält informationen härstammar, men helt klart inte ett personnummer.

Mina datasäkerhetsvanor var inte så bra år 2007, då jag skapade mitt Flashback konto, så tyvärr använde jag min egentliga e-postadress här och även andra ställen.
Citera
2025-06-06, 10:24
Medlem
BananaYoos avatar
Det är skapligt naivt att tro att Flashback inte vet vilka personnummer som är kopplade till alla unika konton.

Vilken svensk sida på internet hade ni budat högst på att få kontrollera om ni hade varit Säpo och Must?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in