Citat:
Ursprungligen postat av
MittNyaSaliv
Sluta inte. Det är på många sätt ett bättre liv att vara sparsam. Färre ting att bry sig om och mindre sveda när saker går sönder. Dopaminkicken man får att konsumtion får man ändå äta upp senare. Jag drömmer om ett så enkelt liv som möjligt med så få ting som möjligt.
Nja jag vet inte.
Jag njuter ju inte på något sätt av mina pengar.
Dom hamnar i slutändan på stora sparkontot och där rörs dom aldrig nånsin. Aldrig till semester, inte till nånting.
Jag kan inte hjälpa att jag faktiskt ser på mina skuldsatta kollegor som lever loppan samtidigt som dom är på ruinens brant med avund. Vad är det man brukar säga, korkade människor är lyckligare?
Dom njuter åtminstone av sina pengar, även om dom tar slut.
För mig är det bara siffror som hamnar på en stor hög som jag inte kan använda för då raserar världen. Om inte familjen behöver pengarna, då går det plötsligt jätte bra.
Mitt berg bara växer och kommer fortsätta växa tills jag är död medans jag klurar på om jag ska köpa en uppdaterad mobil eller inte.
Jag kanske bara har som lösning att jag lägger undan en sparsam pott varje månad som skall spenderas med benämning på skall.