Citat:
Jag och min familj har det rätt bra ekonomiskt, kan lägga undan hyfsat mycket pengar i månaden, barnbidrag sparas m.m. Lån på hus, bilar osv avbetalda och har rätt mycket pengar sparat, flera årslöner.
Har inga problem alls att unna mina barn, fru och andra saker, investera i huset osv.
Men när det kommer till mig själv, herregud.
Jag kan inte unna mig nånting utan att själen nästan gråter.
Androiden är nått som tant agda skulle haft, finns säkert inte längre.
Har fritidsintressen men ska jag lägga pengar på detta måste jag Ove Sundberg-oja mig till förbannelse före och efter.
Fick in 15 tusen senaste månaden som mer eller mindre hamnade i knät på mig utan någon prestation alls.
Bestämde mig för att spendera dessa på mig, skulle absolut inte hamna på nått sparkonto, fond osv.
Vad händer? Jag har inte gjort ett skit med dom.
"Behöver jag verkligen detta?" Svaret brukar bli nej.
Hur fan kan jag skärpa till mig och sluta vara en sån jävla Ove mot mig själv?
Känner gott om folk med lån upp till öronen som kör ända in i kaklet tills pengarna är slut och får räkna slantarna sista veckan tills 25.
Och ärligt talat, dom verkar ha ett mer lyckligt liv.
Har inga problem alls att unna mina barn, fru och andra saker, investera i huset osv.
Men när det kommer till mig själv, herregud.
Jag kan inte unna mig nånting utan att själen nästan gråter.
Androiden är nått som tant agda skulle haft, finns säkert inte längre.
Har fritidsintressen men ska jag lägga pengar på detta måste jag Ove Sundberg-oja mig till förbannelse före och efter.
Fick in 15 tusen senaste månaden som mer eller mindre hamnade i knät på mig utan någon prestation alls.
Bestämde mig för att spendera dessa på mig, skulle absolut inte hamna på nått sparkonto, fond osv.
Vad händer? Jag har inte gjort ett skit med dom.
"Behöver jag verkligen detta?" Svaret brukar bli nej.
Hur fan kan jag skärpa till mig och sluta vara en sån jävla Ove mot mig själv?
Känner gott om folk med lån upp till öronen som kör ända in i kaklet tills pengarna är slut och får räkna slantarna sista veckan tills 25.
Och ärligt talat, dom verkar ha ett mer lyckligt liv.
Helt ok att vara snål mot sig själv så länge man är generös mot andra. I alla fall så länge man ser till att ge sig själv kläder, bra mat.
Med tiden inser man att materiella ting inte har något större värde. Relationer är däremot oerhört viktig och det kostar pengar i dagens värld. Var aldrig snål mot vänner och familj! Det är en dödssynd.