• 6
  • 7
Igår, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Jag har ett myrbo som jag frskt f dd p med jrnspett p vinter och kontinuerliga myrr behandlingar. Men de terkommer varje r.

Nu senast gick jag ner fr att kolla om det fanns ngra kvar och petade lite i boet. De kryllade ut i full aktivitet
Dan efter s hade de vandrat genom trettio meter hgt grs ver en bergsknalle och brja ge sig p husknuten.
Jag r helt vertygad om att det r en hmndattack fr att jag petade i deras bo dagen innan.
r faktiskt bengen att hlla med dig.

Jag tror bannemig att myrorna vet vilken "fiende" de har i mig..

Sedan jag tog dd p tv myrstackar r de andra myrorna som finns i nrheten "aggresiva" ex.vis nr jag klipper grset.

Behver bara stta ner foten frn kgrsklipparen s r de rtt snabbt framme och biter eller sticker en..
Citera
Igår, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
r faktiskt bengen att hlla med dig.

Jag tror bannemig att myrorna vet vilken "fiende" de har i mig..

Sedan jag tog dd p tv myrstackar r de andra myrorna som finns i nrheten "aggresiva" ex.vis nr jag klipper grset.

Behver bara stta ner foten frn kgrsklipparen s r de rtt snabbt framme och biter eller sticker en..

`Myrhjrnan r vldigt smart och kommunikativ. Har i alla fall just nu vattnat ut myrr igen och tejpat stora delar av altanen (plankspringorna) med maskeringstejp pvc efter att det runnit ner ngot sdr under. D har de minskat i aktivitet, men man ser fortfarande myror som kommer frn andra delar av trdgrden och andra delar av altanen som vill ta vgen ner till boet och nu blir lite frvirrade nr jag tejpat igen. Nu hittar jag en del hl i trdgrden istllet. Som att de grver gngar fr att komma under? Problemet r att s fort jag drar av tejpen s kommer de upp i strre antal s det r inte alls botat.

Jag kommer att gra som fljande just nu att en gng vartannan dag kommer jag antingen tidig morgon eller sen kvll att hlla myrrvatten mellan altanen och lta det rinna ner under (den tid d mst myror befinner sig i bo). Och sen tejpa tillbaka alla springor och gnger i altanen nr det torkat upp. Tills det att min bovrd kommer och tittar p det om ca 1 vecka och jag kan visa lite bilder osv. Min bovrd kommer ocks att se alla myror som fastnat p tejpen nr jag drar av frn balkongen. Hoppas de kan riva upp och sanera + byta mina dliga plankor. Tta alla springor mellan betong/husfasaden och balkongen osv. Denna altan r nog 10-20r gammal - minst
Senast redigerad av andersbachmann2 Igår kl. 17:56.
Citera
Igår, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av andersbachmann2
`Myrhjrnan r vldigt smart och kommunikativ. Har i alla fall just nu vattnat ut myrr igen och tejpat stora delar av altanen (plankspringorna) med maskeringstejp pvc efter att det runnit ner ngot sdr under. D har de minskat i aktivitet, men man ser fortfarande myror som kommer frn andra delar av trdgrden och andra delar av altanen som vill ta vgen ner till boet och nu blir lite frvirrade nr jag tejpat igen. Nu hittar jag en del hl i trdgrden istllet. Som att de grver gngar fr att komma under? Problemet r att s fort jag drar av tejpen s kommer de upp i strre antal s det r inte alls botat.

Jag kommer att gra som fljande just nu att en gng vartannan dag kommer jag antingen tidig morgon eller sen kvll att hlla myrrvatten mellan altanen och lta det rinna ner under (den tid d mst myror befinner sig i bo). Och sen tejpa tillbaka alla springor och gnger i altanen nr det torkat upp. Tills det att min bovrd kommer och tittar p det om ca 1 vecka och jag kan visa lite bilder osv. Min bovrd kommer ocks att se alla myror som fastnat p tejpen nr jag drar av frn balkongen. Hoppas de kan riva upp och sanera + byta mina dliga plankor. Tta alla springor mellan betong/husfasaden och balkongen osv. Denna altan r nog 10-20r gammal - minst
Kanske prva att hfta fast silvertejp, med klistret uppt p altanens kanter och altandrren.
Myrorna borde fastna med benen i klistret p tejpen.
Frvrigt har du nog flera myrbon i trdgrden. Kolla vart de br ivg maten och fyll boet med varmt vatten. Prova vad som tar dd p myror bst.
Prva varmvatten, T-sprit,spolarvtska, olika kryddor kanske avskrcker.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in