2025-06-02, 08:48
Medlem
Har en obetald faktura på 1600 som jag nu undrar om jag eventuellt kan bestrida på något sätt. För 3 veckor sedan så valde jag att returnera tillskott som jag hade köpt veckan innan från en online butik i Sverige. Varorna lades in i en av postnords vadderade blåa påsar och lämnades in på ett postnords kontor. Senast i fredags så kontaktar jag butiken och frågar om de fått returen och om de isåfall kan makulera fakturan. De säger att de inte fått något men hoppas att det dyker upp snart.. tvivlar på det, då det gått 3 veckor. Det är mycket dumt att jag inte skickade returen som spårbar, men jag har både plats, tid och tom kamerafilm när jag var inne i butik och lämnade över den till postnord personal. Finns något att göra i detta läge ?
Citera
2025-06-02, 10:30
Medlem
OldFashioneds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magikarpp
Har en obetald faktura på 1600 som jag nu undrar om jag eventuellt kan bestrida på något sätt. För 3 veckor sedan så valde jag att returnera tillskott som jag hade köpt veckan innan från en online butik i Sverige. Varorna lades in i en av postnords vadderade blåa påsar och lämnades in på ett postnords kontor. Senast i fredags så kontaktar jag butiken och frågar om de fått returen och om de isåfall kan makulera fakturan. De säger att de inte fått något men hoppas att det dyker upp snart.. tvivlar på det, då det gått 3 veckor. Det är mycket dumt att jag inte skickade returen som spårbar, men jag har både plats, tid och tom kamerafilm när jag var inne i butik och lämnade över den till postnord personal. Finns något att göra i detta läge ?

Du börjar med att kontakta PostNord, sedan ber du företaget att pausa fakturan.
Citera
2025-06-03, 15:38
Medlem
Mr.RedHats avatar
Eftersom du inte kan bevisa att du returnerat produkten så blir risken att du får stå kostnaderna.

Det bästa är om du löser detta innan det når Kronofogdemyndigheten så du slipper anmärkning hos kreditupplysningar. OldFashioned ovan ger ett gott råd, men tror inte PostNord kan vara till hjälp när du inte har försäkrat postförsändelsen. Det är inte dumt att fråga, men du ska nog inte stånga dig blodig (det är du och tusentals andra med samma problem. De bryr sig inte). Däremot pausa fakturan är fullt rimligt.

Hoppas du lärt dig till nästa gång: Snåla aldrig med frakten. Lycka till!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in