Citat:
Ursprungligen postat av
Graavarg
Det är ingen idé att du försöker fejka till det, jag har rätt bra koll på vad som händer och på vad som har hänt i Polen. Jag är ingen större Tusk-fan, men det är inget misstag när jag kallar PiS för "piss-partiet".
Men Polen hör till de länder jag litar på, polacker är i grunden trevligt anti-auktoritära. Det kommer bara att ta ännu litet tid, decennierna med rysk stövel i nacken satte sina spår och den snabba omställningen till väst efter att ha blivit fria igen satte också sina. Bara att kolla vilka åldersklasser som röstar på piss-partiet och tänk "var är Polen om 10-15 år". Svaret är självklart på en mycket bättre plats än idag. Men det går litet snabbare ju sämre det går för piss-partiet, som istället vill vrida klockan bakåt. Inte för Polens skull, tvärtom för sin egen makts skull.
Haha, tyvärr så har du fel igen, Nawrocki fick flest röster bland 18-29 och 30-39.
Trzaskowski som trots sina 53 år har ungdomlig framtoning har ratats av unga och medelålders polacker.
Tusk har inte infriat sina 100 löften och Trzaskowski som Warszawas borgmästare har de senaste 5 åren byggt i snitt 60 kommunala hyreslägenheter per år.