2025-06-02, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueOysterPutin
"Action och reaction" har du aldrig hört det uttrycket? Ett val påverkar många människor och med fel gubbar och gummor i politiken kan du få oönskade effekter och återverkningar inte bara i landet men även bortom dess gränser. Men du verkar vara en stor kille så det förstår du antagligen helt själv. Eller?

Du verkar förvirrad. Du yrar om Ulf Kristersson i några inlägg och nu kommer du med vaga plattityder om val i allmänhet. Oklart vad du vill diskutera.
Citera
2025-06-02, 14:12
Medlem
BlueOysterPutins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Du verkar förvirrad. Du yrar om Ulf Kristersson i några inlägg och nu kommer du med vaga plattityder om val i allmänhet. Oklart vad du vill diskutera.

Tack för din universiella visdom som du tillför till tråden.
Citera
2025-06-02, 14:15
Medlem
BlueOysterPutins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JorgenStopp
Jättbra Polen. Bra gjort. Jag väntar bara på att varje Germansk land skall vakna också. Vet ni varför våra länder inte styrs av folkförnuft? Därför att vi sätts i fängelse för åsiktsbrott emot globalismen och invasionen av invandrare emot Europa. Detta syns som tydligast i det germanska landet England. Där spärrar deep state in människor med sunt förnuft som skyddar vårt folk. Som jag och du.

Jag tar det som en vinst för Europa. Bra jobbat polacker.

Klart att det är bra. Vi kan fortsätta att räkna med en stark militär insats vid östgränsen så vi slipper hundratusentals läkare och ingenjörer som Putin och Lukaszenko vill välsigna oss med.
Citera
2025-06-02, 14:20
Medlem
senhackarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSnatch
Bästa landet i EU och jag är sååå stolt över mina rötter.
👏🏻👏🏻👏🏻

Hade jag varit polack, så hade jag från och med idag sett mig själv som statslös.
Citera
2025-06-02, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Jag tvivlar fortfarande. Att han inte vill ta in Ukraina i västerländska organisationer är ju lite samma resonemang som Putins lilla bitch, Orban, använder sig av. En sådan hållning gynnar enbart ryssråttorna.

Nawrock har gjort det tydligt att så länge Ukraina inte erkänner sin historia och gör rätt för sig, exempelvis slakten av polacker i slutet av andra världskriget, så har Ukraina ingen plats i europeiska samfund.
Samtidigt som han ser korruptionen i Ukraina som ett stort hinder.

Att göra saker bara för att Ryssland inte vill något är ingen hållbar ställning. Det är känsloargument som inte ska göras på ett sådan hög politisk nivå.

Sedan finns det en anledning varför Putin inte bryr sig om Ukraina går med i EU eller inte. För att det inte skulle gynna EU och bara vara en tyngd för unionen.
Citera
2025-06-02, 15:01
Avslutad
Som i alla korkade västländer ser man att vänsterliberalerna för massinvandring, folkutbyte, masskriminalitet och homolobbyn har typ 70% i storstäderna. Men nationalister och konservativa har 85-95% över hela landet i övrigt särskilt på landsbygd och glesbygd.

Vänsterliberalerna lever långt från verkligheten som i alla länder i västvärlden.
Citera
2025-06-02, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jasonlives2
Nawrock har gjort det tydligt att så länge Ukraina inte erkänner sin historia och gör rätt för sig, exempelvis slakten av polacker i slutet av andra världskriget, så har Ukraina ingen plats i europeiska samfund.
Samtidigt som han ser korruptionen i Ukraina som ett stort hinder.

Att göra saker bara för att Ryssland inte vill något är ingen hållbar ställning. Det är känsloargument som inte ska göras på ett sådan hög politisk nivå.

Sedan finns det en anledning varför Putin inte bryr sig om Ukraina går med i EU eller inte. För att det inte skulle gynna EU och bara vara en tyngd för unionen.

Att erkänna 80 år gamla krigsbrott är av totalt underordnad betydelse. Det är känsloargument som inte ska göras på ett sådan hög politisk nivå

Däremot är det av betydelse att inte låta ryssråttorna få inflytande i Polen.
Citera
2025-06-02, 15:18
Medlem
Zaedrewss avatar
SVT skriver nationalisten vann. Precis som det vore något dåligt det när en nation väljer sin president...
Citera
2025-06-02, 15:22
Medlem
BlueOysterPutins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
SVT skriver nationalisten vann. Precis som det vore något dåligt det när en nation väljer sin president...

Det är stor skillnad.
Mandela var ultranationalist och vänsternissarna dansade på gatorna i Sverige.
Citera
2025-06-02, 15:35
Medlem
Graavargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueOysterPutin
Du kan vara lugn, inte ens en president i Polen kan rucka på konstitutionen, som för övrigt är äldst i Europa. Endast den amerikanska är äldre. Däremot kan han förhoppningsvis räta ut vad en kvinna är.

Jag tror inte att en president i Polen kan göra så mycket annat än att blockera lagstiftning (han/hon inte gillar).
Citera
2025-06-02, 15:36
Medlem
Graavargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFishboy
Det hade ju varit ett argument, om du varit lika kritisk mot svenskt rättsväsende. Något du först ger lite kritik sen hyllar, dubbeltänk? Eller politisk agenda? För pk-doktrin har ju smulat sönder ”land ska med lag byggas” i Sverige, så din kritik faller platt. Det finns ju idag politiskt inflytande över Svenskt rättsväsende, något de ”goda” hyllar, ingen skulle ju göra så mot sitt land, men ni gör det.

Du ogillar att en nationalist blivit vald för att du stödjer en liberal globalistisk agenda. Det finns inget annat argument för din sak. Det handlar enbart om symboler.

Du fixar inte riktigt att argumentera, inte sant...
Citera
2025-06-02, 15:39
Medlem
Graavargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Vad har incels med polens presidentval att göra?

Inget. Det var en sidotråd om stora ryska mansförluster. Som leder till ett överskott på ryska kvinnor. Som kunde kombineras med svenne-incels. De får sin kvinna och vi blir av med dem...

Hade inget med presidentvalet i Polen att göra. Bortsett från att det är intressant att det inte finns incels i Polen, trots höger, ultrahöger och hyperhöger, katolsk inställning till familj och könsroller och att massor med polska unga kvinnor emigrerar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in