2025-06-01, 22:10
Medlem
Bild: https://imgur.com/1wboWgL

En screenshot från denna artikel: https://www.gd.se/2025-06-01/polis-tog-privat-kontakt-med-misstankt-offer-pa-snapchat/

Är det möjligt att antyda vad det skulle kunna stå för namn längst upp? Jag tycker att man kan urskilja endel specifika bokstäver, men skulle vilja höra vad ni säger.
Senast redigerad av torkskap1 2025-06-01 kl. 22:14.
Citera
2025-06-01, 22:18
Medlem
peterZiipens avatar
Skulle andra bokstaven kunna vara ett i? Eftersom den ser ut att vara något högre än resterande gemener.
Citera
2025-06-01, 23:11
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Första bokstaven är nog ett F eller ett P skulle jag säga, sen ser det ut som ett f igen på näst sista bokstaven.
Citera
2025-06-02, 07:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Skulle andra bokstaven kunna vara ett i? Eftersom den ser ut att vara något högre än resterande gemener.

Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Första bokstaven är nog ett F eller ett P skulle jag säga, sen ser det ut som ett f igen på näst sista bokstaven.

Men ni skulle inte våga gissa på ett namn?
Citera
2025-06-02, 07:05
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torkskap1
Men ni skulle inte våga gissa på ett namn?

Tyvärr ingen gissning.
Finns säkert personer med photoshopsskills som kan få fram mer men jag är tyvärr inte denne person.
Citera
2025-06-03, 22:24
Medlem
Citat:
Tyvärr ingen gissning.
Finns säkert personer med photoshopsskills som kan få fram mer men jag är tyvärr inte denne person.

Hur hittar man dessa personer? Här verkar det ju helt dött i alla fall.
Citera
2025-06-03, 23:04
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Hur hittar man dessa personer? Här verkar det ju helt dött i alla fall.

Tyvärr så kan jag nog bara hålla med. Du kanske ska skriva en bättre titel på din tråd.
Citera
2025-06-03, 23:52
Medlem
Citat:
Tyvärr så kan jag nog bara hålla med. Du kanske ska skriva en bättre titel på din tråd.

Tycker dock den förklarar ganska bra vad jag är ute efter.
Citera
2025-06-04, 01:11
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Tycker dock den förklarar ganska bra vad jag är ute efter.

Jo, men de lockar tydligen inte hit rätt personer. Vet inte om det går att lösa med photoshop heller men de som är riktigt duktiga kan lösa mycke.
Citera
2025-06-07, 11:59
Medlem
CombatPigs avatar
Nej, det går inte att få fram texten.

Hade personen sparat filen med alla lager så hade det gått, men bilden är flatten. Det vill säga att de har bakat ihop alla lagren till ett enda innan de har sparat den.
Citera
2025-06-09, 17:33
Medlem
Jag och en till person tycker att första bokstaven ser ut att vara ett "S" och näst sista ett "d".
Citera
2025-06-11, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CombatPig
Nej, det går inte att få fram texten.

Hade personen sparat filen med alla lager så hade det gått, men bilden är flatten. Det vill säga att de har bakat ihop alla lagren till ett enda innan de har sparat den.
det här ett ofta förekommande missförstånd.
Nej - bilden är inte "flatten" och den har aldrig varit i lager.
Effekten är applicerad direkt på bilden som från början "saknar lager" (utöver själva bilden som man kan se som ett lager).

Skulle man göra ett lager så skulle effekten applicera på ett TOMT lager och det hade inte hänt ett skit.
Man kan göra bilden till ett smart objekt och därefter lägga på effekten som en lagereffekt, men det har man inte gjort. INGEN skulle gå den omvägen för en sketen screenshot.
Man skulle också kunna kopiera ut en bit av bilden och lägga i ett lager ovanpå och sedan lägga på skärpa på det lagret och sedan slå ihop lagren och sedan spara - men ingen skulle lägga så extremt med jobb på en sketen screenshot.

Effekten är troligen gjord direkt i telefonen - någon har tagit en kass bild, rejält med rörelseoskärpa, och sedan använt en pensel "oskärpa" för att göra texten suddig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in