2025-06-01, 19:43
Medlem
Sonen är anmäld till moppekurs nästa vecka. Två dagars teori, mopedmanöver sen trafikkörning. Eleven ska ha klarat 6 sluttester samt 4 andra prov innan han får köra i trafik. Är tanken att han ska göra dessa tester nu, eller gör man dem i samband med teorilektionerna? Ska han plugga redan nu innan teorilektionerna?
Citera
2025-06-01, 19:59
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kikkomanz
Sonen är anmäld till moppekurs nästa vecka. Två dagars teori, mopedmanöver sen trafikkörning. Eleven ska ha klarat 6 sluttester samt 4 andra prov innan han får köra i trafik. Är tanken att han ska göra dessa tester nu, eller gör man dem i samband med teorilektionerna? Ska han plugga redan nu innan teorilektionerna?

Hur gjorde du när du tog körkort för bil om du nu har det?
Att plugga innan är aldrig fel skulle jag säga.
Citera
2025-06-01, 20:03
Medlem
Varför låter du inte grabben ta reda på detta själv?
Citera
2025-06-01, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Hur gjorde du när du tog körkort för bil om du nu har det?
Att plugga innan är aldrig fel skulle jag säga.
Ok kanske skulle förklarat bättre. Teoriprovet gör han i höst, och det ska han självklart plugga till. Detta gäller 12 prov/ skriftliga tester som ska göras innan han får köra med trafikskolan, i trafiken. Rätt nya regler. Jävligt oklart/ bökigt nu för tiden att fixa moppe verkar det som. Bra iofs att det ställs högre krav än på min tid.

Citat:
Ursprungligen postat av Korvstaffan
Varför låter du inte grabben ta reda på detta själv?
Han ringde trafikskolan 3 ggr förra veckan, och har mailat dem men inte fått svar. Tänkte att det borde finnas nån förälder här som har en aning hur det går till mu för tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in