2025-12-13, 16:47
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Jag fattar vad du säger, tycker dock det är en underhållande tanke att VAR ska sitta och fundera på hur det ska dömas. Är det laget med flest tröjdragningar emot sig som får frispark/straff, eller är det den grövsta tröjdragningen som är avgörande? Och vad händer om bägge lagen drar i lika många tröjor samt att alla är likvärdiga, skulle man då gå på det laget som drar i en tröja först?

Jag häller med dig i tanken, tyvärr kommer det inte kunna regleras på ett vettigt sätt - vilket är ännu en stark anledning till att ta bort VAR enligt mig.

VAR har jag inte sagt något om alls, jag har sagt något om tröjdragningar där jag tycker det är relativt svartvitt. Alla tröjdragningar är en foul, ser domaren den så ska det blåsas. Oavsett matchminut, oavsett var på planen.

Alternativet är att vi öppnar upp för komplett godtycklighet.

"Ja du får ju egentligen inte slita tröja men om du inte gör det så mycket, det är i boxen och minut 88, då tillåter vi mer än annars". Eh, ok?

Jag har noll emot om VAR börjar gå in och peta på hörnor och inläggsfrisparkar. Ser man en tydlig fasthållning eller tröjdragning, straff/frispark/bortdömt mål/gult kort osv.

Jag säger igen: det finns bara en anledning till att spelarna småfuskar - för att de kommer undan med det. Åker de dit för det, kommer de lägga av.

Bastoni sliter tröja för han vet att han brukar komma undan med det. Klart han vet att det är fusk.
Citera
2025-12-13, 18:12
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Poäng är viktigast så 3 poäng och hållen nolla är viktigast.

Trots att man håller nollan ser försvaret för ofta virrigt och vidöppet ut. Brighton kunde gjort både 1, 2 och 3 mål. Offensivt såg det roligare ut på länge, men inte världsklass om nu någon trodde det. Minst lika ineffektiva som Brighton och kunde ha gjort fler mål. Så resultatet i sig tycker jag inte är orättvist. 1-0 I första minuten gör en del för självförtroendet i matchen. Även om en defensiv kollaps känns nära om man istället släpper in ett mål. Så, som det blev mot Leeds.

Största frågan nu, får vi se Salah spela i en Liverpooltröja igen. 🤔
Citera
2025-12-13, 19:29
Medlem
Vanstertrollets avatar
Idag fick vi i Arsenal Arvika en videohälsning från Stefan Schwarz. Riktigt stort för oss faktiskt. Vi är en liten förening med otroliga ideella krafter bakom oss.
Citera
2025-12-13, 19:41
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Idag fick vi i Arsenal Arvika en videohälsning från Stefan Schwarz. Riktigt stort för oss faktiskt. Vi är en liten förening med otroliga ideella krafter bakom oss.
Kul. Stefan var en favorit.
Citera
2025-12-13, 20:19
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alex P. Keaton
Kul. Stefan var en favorit.

Otroligt ödmjuk och fin människa. Även varit med och bidragit till vår insamling för Barncancerfonden som vi har varje år runt jul.
Citera
2025-12-13, 20:26
Medlem
skogsburkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Är det ikväll Wolves vänder sin säsong?

Hur mycket tror du Wolves vinner med?
Citera
2025-12-13, 22:53
Medlem
skogsburkans avatar
Jesus frälser Arsenal.
Citera
2025-12-13, 23:13
Medlem
Generalanderssons avatar
Var väl ingen supermatch av The Gunners, direkt. Dock så fick vi med oss tre välförtjänade poäng, och kvällens vinst kan visa sig att bli jäkligt viktig för oss i bataljen om titeln.

COYG
Citera
2025-12-14, 14:34
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
...
Jag skiter i om Wirtz lägger sig. Bastoni stoppar honom från att nå bollen via tröjdragning.
...

100% som du säger.

Visst spelar Wirtz, men det är straff hur som helst.

Hur skulle det annars fungera.

Det var också en klumpig tröjdragning i ett område som alltid uppmärksammas.
Citera
2025-12-14, 16:40
Medlem
Thomas Frank sitter nog löst nu. Underläge med 3-0 mot bottenlaget. Jag var helt övertygad om att Frank skulle vara lösningen för Spurs, men jag hade 100 procent fel. Sämre än Ange.
Citera
2025-12-14, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crucial
Håller med. Blir så tröttsamt när man aldrig kan berömma spelare i lag man inte stöttar, vilket majoriteten härinne inte kan.
Van Dijk är klass rakt igenom. Är mest impad hur han är i uppspelningsfasen.

Jag tyckte Ekitike såg helt vansinnigt bra ut dom första matcherna. Har inte sett Liverpool så noga på sistone men han kanske är bänkad pga disciplinära skäl (med tanke på röda kortet)? Han borde annars vara gjuten i elvan.

Kommer bli ett tajt race mellan Ars och Liv. City kan såklart vara med där också. Tror skador kommer avgöra. Går en back eller Graven sönder i Liverpool så vinner dom nog inte, såvida inte Isak och Wirtz hittar sin prime typ samtidigt.

Tror på Arsenal denna säsong, mest pga att jag tror dom är hungrigast. Samt deras bredd.

Kan vara det mest pinsamste jag läst.

van Dijk bra?

Lägg ner snälla.

Van Dijk har varit klass rakt igenom tidigare,utan tveksan världens bästa försvarare, men den här säsongen har han ju varit usel rakt igenom som ALLA andra ser, experter och alla har sett hur dålig han varit och pratat om hans dåliga inledning på säsongen

Jag hoppas du skämtar om du tycker van dijk varit bra iår.

Isåfall ingen idé diskutera fotboll med dig.

Och NEJ liverpool kommer inte utmana om titeln iår, är du seriös på riktigt?
Citera
2025-12-14, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soppatorsk90
Kan vara det mest pinsamste jag läst.

van Dijk bra?

Lägg ner snälla.

Van Dijk har varit klass rakt igenom tidigare,utan tveksan världens bästa försvarare, men den här säsongen har han ju varit usel rakt igenom som ALLA andra ser, experter och alla har sett hur dålig han varit och pratat om hans dåliga inledning på säsongen

Jag hoppas du skämtar om du tycker van dijk varit bra iår.

Isåfall ingen idé diskutera fotboll med dig.

Och NEJ liverpool kommer inte utmana om titeln iår, är du seriös på riktigt?

Haha, du skämtar?! Du letar efter ett två månader gammalt inlägg? Det hade gått 10 matcher då, Liverpool hade torskat två.

Blev du ledsen på riktigt i matchtråden?
Stackare. Du har det inte lätt.

Ja, Van Dijk har inte varit på topp på sistone, det kan jag inte säga emot. Men det där var två månader sen. Då hade han inte varit usel.

Jag är dessutom Unitedfan.

Nej, nu är det ett race mellan Ars och City helt klart.

Men det var som ett sagt ett TVÅ månader gammalt inlägg.

Haha
Senast redigerad av Crucial 2025-12-14 kl. 17:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in