2025-06-23, 14:44
Medlem
Drickbacks avatar
Fati, Barcelona —> Monaco (lån).
Citera
2025-06-23, 16:12
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Återigen finns inget Pool, fler inlägg åt det hållet är ot enligt mig. Väx upp och använd rätt smeknamn om det nu ska användas i efterhandskonstruktion, det låter bäst!

Liverpool FC vann PL serien, grundserien i CL och gick till final i CC så nog ska det gå bra för veckopengen. Ps Liverpool har redan sålt för 60m och fler försäljningar kommer vilket inbringar mer pengar så vänta med gapet tills du har en slutsumma att bedöma.
Obegripligt tro karriären är över efter ett korsband, se hans siffror efter skadan det lär tysta dig rejält.

Smeknamn är vad folk kallar något, inte vad Drickback säger att man får kalla nån för något.

Men visst, Arsenal heter inte Bottle FC eller Arseanal. Ok?

Pool är ett vedertaget smeknamn för Liverpool, åtminstone bland svenska folk.
Citera
2025-06-23, 16:24
Moderator
zanteras avatar
Så länge smeknamnet inte bara är pajkastning och sänker nivån och det framgår ur sammanhanget vilken klubb det syftas på så bör det rimligtvis vara okej. Snackas det om Wirtz för 150 mille (eller vad nu kalaset landar på) så kan nog de flesta koppla att "Pool" syftar på Liverpool och inte Blackpool. Folk förkortar ju också gärna namn när de skriver i förbifarten och "Pool" klingar väl bättre än "Liver" i det sammanhanget.

Om någon nu känner till "The Reds" och vill använda det så fungerar det såklart också men det är väl inte alla som är bekanta med det samt att en del ser nog inte "Pool" som ett smeknamn utan snarare en förkortning istället för att skriva ut hela klubben. På samma sätt som folk ofta talar om t.ex. "Real" istället för "Real Madrid".

//mod
Citera
2025-06-23, 16:32
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Smeknamn är vad folk kallar något, inte vad Drickback säger att man får kalla nån för något.

Men visst, Arsenal heter inte Bottle FC eller Arseanal. Ok?

Pool är ett vedertaget smeknamn för Liverpool, åtminstone bland svenska folk.

Bara han som kan bli triggad utav en sådan sak. 99% utav alla tänker på Liverpool när någon nämner Pool. Nåväl

Pogba till Monaco enligt franska medier.
Citera
2025-06-23, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Så länge smeknamnet inte bara är pajkastning och sänker nivån och det framgår ur sammanhanget vilken klubb det syftas på så bör det rimligtvis vara okej. Snackas det om Wirtz för 150 mille (eller vad nu kalaset landar på) så kan nog de flesta koppla att "Pool" syftar på Liverpool och inte Blackpool. Folk förkortar ju också gärna namn när de skriver i förbifarten och "Pool" klingar väl bättre än "Liver" i det sammanhanget.

Om någon nu känner till "The Reds" och vill använda det så fungerar det såklart också men det är väl inte alla som är bekanta med det samt att en del ser nog inte "Pool" som ett smeknamn utan snarare en förkortning istället för att skriva ut hela klubben. På samma sätt som folk ofta talar om t.ex. "Real" istället för "Real Madrid".

//mod

I Sverige brukar vi förkorta, och/eller översätta fel.
Kallar en SSD för hårddisk trots att det från tidigare hard disk drive ej finns några hårda diskar. Nurse blev sjuksköterska, physician blev läkare. Helt kutym i svenskan att förkorta/översätta fel och galet. Kallar du Liverpool för pool i den delen av England bör du dock vara beredd på att få mothugg eller t.o.m. stryk dock.
Citera
2025-06-23, 20:16
Medlem
Drickbacks avatar
Nat Phillips, Liverpool —> West Bromwich
Citera
2025-06-23, 21:00
Medlem
Drickbacks avatar
Kota Takai, Kawasaki —> Tottenham för £5m, mittback född -04

Adrien Truffert, Rennes —> Bournemouth. €13.5m+3.5m.
Senast redigerad av Drickback 2025-06-23 kl. 21:06.
Citera
2025-06-24, 08:09
Medlem
Drickbacks avatar
Roony Bardghji, Köpenhamn —> Barcelona kör vi here we go på.
Citera
2025-06-24, 10:17
Medlem
Beaver14s avatar
Dagens lösa, men rätt spännande Arsenalrykten.

Intresset i Rodrygo är allvarligt menat och Real* ska vilja ha drygt 70 miljoner pund.
Samtidigt ryktas Martinelli till Bayern* för 50 miljoner pund.

Martinelli har ju inte varit så produktiv som man önskar de senaste två säsongerna och Rodrygo skulle definitivt vara en uppgradering. Samtidigt gör det ju inte att bredden bättras i truppen.

*Vedertaget vilket lag jag menar även om det inte är ett godkänt smeknamn
Citera
2025-06-24, 16:13
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Dagens lösa, men rätt spännande Arsenalrykten.

Intresset i Rodrygo är allvarligt menat och Real* ska vilja ha drygt 70 miljoner pund.
Samtidigt ryktas Martinelli till Bayern* för 50 miljoner pund.

Martinelli har ju inte varit så produktiv som man önskar de senaste två säsongerna och Rodrygo skulle definitivt vara en uppgradering. Samtidigt gör det ju inte att bredden bättras i truppen.

*Vedertaget vilket lag jag menar även om det inte är ett godkänt smeknamn

Lika gammla, Rodrygo med mindre mål och assists i ett bättre lag i en sämre liga. Visst ett spännande namn men en uppgradering vette tusan. Skrivs till och med om 90m för honom.

---

Tottenham eye Eberechi Eze as statement signing for Thomas Frank
Citera
2025-06-24, 16:18
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Lika gammla, Rodrygo med mindre mål och assists i ett bättre lag i en sämre liga. Visst ett spännande namn men en uppgradering vette tusan. Skrivs till och med om 90m för honom.

---

Tottenham eye Eberechi Eze as statement signing for Thomas Frank

90 miljoner var euro tror jag (73 miljoner pund) är det jag läst.

Jag tror det är en uppgradering, Martinelli har stagnerat. En nackdel är att Martinelli räknas som homegrown så där förlorar vi en bra sån isf.
Citera
2025-06-24, 16:27
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Citat:
90 miljoner var euro tror jag (73 miljoner pund) är det jag läst.

Jag tror det är en uppgradering, Martinelli har stagnerat. En nackdel är att Martinelli räknas som homegrown så där förlorar vi en bra sån isf.

Vad jag läst så verkar Gabriel vara populär bland fansen och många hoppats på att han ska hitta 22/23 säsong form. Rodrygo spelar väl bäst på högerkanten?

---

Juma Bah lånas ut från City till Nice
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in