2025-06-01, 14:12
Medlem
Jag sg p ett avsnitt av "Frga Lund" dr det diskuterades hur mycket vtska mnniskokroppen fr ur sig under en livstid. Dr sdesvtska sades vara ca 25 liter. D undrar jag vad det blir fr snitt i veckan eller i mnaden? Sjlvklart tmmer man mer som ung. Men vi kr p ett snitt ver hela livet tnker jag.
S nr brjar och slutar man att spruta regelbundet ver lag? r det mellan 14-70 rs lder tro?
En standard sats ligger p 2-6 ml. S om man rknar p 4ml per sprut i detta fall, s blir det 6 250 sprut p en livstid. S vad blir det fr snitt?
Citera
2025-06-01, 14:35
Medlem
triptykens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snickartasken
Jag sg p ett avsnitt av "Frga Lund" dr det diskuterades hur mycket vtska mnniskokroppen fr ur sig under en livstid. Dr sdesvtska sades vara ca 25 liter. D undrar jag vad det blir fr snitt i veckan eller i mnaden? Sjlvklart tmmer man mer som ung. Men vi kr p ett snitt ver hela livet tnker jag.
S nr brjar och slutar man att spruta regelbundet ver lag? r det mellan 14-70 rs lder tro?
En standard sats ligger p 2-6 ml. S om man rknar p 4ml per sprut i detta fall, s blir det 6 250 sprut p en livstid. S vad blir det fr snitt?

Fast var frgan hur mycket den producerar eller fr ur sig? Fr som man producerar man ju offantliga mngder sperma om och om igen och det som inte grs av med tas in i kroppen igen.

Annars r det ju 0.3ish ejakulationer per dag frn att man r 13 till nr man r 70. S typ tv gnger i veckan.
Citera
2025-06-01, 15:29
Medlem
Neksnors avatar
Om pungen r aktiv i 65 r s blir det 1 milliliter om dagen.
Citera
2025-06-01, 16:03
Medlem
ElexirPharmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Fast var frgan hur mycket den producerar eller fr ur sig? Fr som man producerar man ju offantliga mngder sperma om och om igen och det som inte grs av med tas in i kroppen igen.

Annars r det ju 0.3ish ejakulationer per dag frn att man r 13 till nr man r 70. S typ tv gnger i veckan.
Haha, min mellanstadielrare (kvinna) sade fr lnge sen att spermier som inte ejakuleras forslas bort med urinen. Har alltid trott p det fram tills jag lste detta och kollade upp huruvida det stmde. Och det gr det ju.
Citera
2025-06-01, 16:05
Medlem
Du har ju precis alla parametrar du behver fr att rkna ut det?
Citera
2025-06-02, 12:32
Medlem
SpontanEjakulations avatar
Brittiska forskare, fastslog p 1960-talet att mediansatsen r i volymhnseende 10cc .

Efter detta tog ett senare internationellt framgngsrikt mjukrockband sitt namn.

Tnk hitlten Dreadlock Holiday .

Ont: Satsens volym, minskar med tilltagande lder hos kukbraren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in