2025-06-01, 15:44
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar
Bara koranbränningar, LVU-kampanjen och trollfabriker som hotat rikets säkerhet och förhöjd terrorhotnivå till 4 på en 5-gradig skala. Men annars är det lugnt.

Det är inte SD som står bakom koranbränningarna. Det var en dansk och en från irakier som var och tuttade på massa koraner.
LVU kampanjen är invandrarnas hittepå.

Men trollfabriker är SD skyldiga till. Än fast det inte var så allvarliga saker. Jag menar, det var trollfabriker som kastade skit på överklassen i Östermalm och gav överklassen massa öknamn.

Annars så kan vi säga att Socialdemokraterna har totalt misshandlat Sverige med tanke på hur länge dom har styrt. S är bara intresserad utav makt. Dom löste inte sjukhusfrågan eller skolfrågan när dom sist hade makten...frågor på det?
Citera
2025-06-01, 15:47
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Graavarg
Jag tror att du ska tänka lite mer utanför boxen. Och "boxen" är i det här fallet den misslyckade svenska politiska blockindelningen, som bara är till skada för Sverige.

"Maggan" (dvs. i praktiken sossarnas majoritet) lägger för en gångs skull upp en riktigt genomtänkt och slug linje inför valet, och kanske också inför "framtiden". Man rör sig delvis tydligt högerut (i två centrala valfrågor = kriminaliteten och invandringen) och ställer sig delvis tydligt i mitten (t.ex. "grön omställning").

Det öppnar potentiellt för en S+M regering, vilket nu ser ut att funka rätt bra i Tyskland. En "sosse+moderat"-regering var på tapeten också efter det senaste finska valet där de finska "moderaterna" istället valde en regering med finska "SD", "KD" och det svenskspråkiga minipartiet SFP (med 4%) för att kunna köra en finsk DOGE-linje, nåt som nu anses ha varit ett av de större politiska (och nationalekonomiska) klåpen i finsk efterkrigstidshistoria. Precis som i USA har lett till att att delar av den samhälleliga basservicen kraschar, arebtslösheten ökar och statslånen går upp istället för ner (vilket var det egentliga målet). Som i visst annat land skyller man nu på att "det kommer ju att ta tid att ställa om", men precis som här så är det ingen utom de egna trogna som köper det.

En svensk S+M-regering skulle ruska om den svenska politiken och kanske t.o.m. rensa ut en del avarter (och småpartier), och ge de båda tidigare storpartierna kontroll över läget samtidigt som man efter en mandatperiod kan välja att fortsätta (en fortsatt majoritet är rätt sannolikt) eller att gå skilda vägar (och kunna skylla ev. misslyckanden på varandra).

Men framförallt utgör en potentiell sådan koalitionsregering ett hot mot alla de andra partierna, om de ställer för många och för höga krav så kan de helt enkelt dumpas, ner i en helt betydelselös tillvaro i en luddig minoritet (V+MP+C+SD+KD+L ).

För moderaterna står det redan klart att "Tidö 2.0" är rätt osannolik, dels släpar man efter i galluparna och L + SD (i samma regering) är den största omöjligheten i nuvarande svensk politik (eftersom det skulle innebär slutet för L).

- - -

Jag tror att C kommer att gå rätt kraftigt framåt om den nya partiledaren lyckas med att bygga partiets politiska mål på sakliga, praktiska och fungerande politiska lösningar och sätta värdegrundspolitiken i bakgrunden. Det innebär samtidigt att partiet får lättare att samarbeta med andra partier som för en sakgrundad politik, och svårare att samarbeta med partier som för en värdegrundsbaserad politik. Det torde innebära är KD, SD och V är rätt så "out", på var MP och L landar i sina pågående "självrannsakansprocesser" och att det går att hitta samarbetsytor med på M & S. Potentiellt kunde alltså C ingå som ett tredje parti i en S+M+C-regering, eftersom de står stadigt med ena benet i varsitt "block". Det skulle dessutom i så fall balansera upp regeringen i t.ex. ekonomiska frågor, där man kan förvänta sig att C och M ser saker på samma sätt.

- - -

Jag håller alltså med dig om "dödläget", i båda blocken dessutom. Men det innebär bara att den från början skadliga "blockpolitiken" nu (hoppeligen) kommit till vägs ände.

Om du tror att S och M ska sitta i en regering tillsammans. Det är ungefär som Putin och Trump skulle komma överens om att inte NATO eller Ryssland ska finnas i Ukraina.

Den gången S och M sitter i regeringen så kommer facken och svenskt näringsliv sluta att upphöra. Det kanske är lika bra det? Facken har bara agerat som åsiktspoliser dom senaste 20 åren.
Citera
2025-06-01, 16:23
Medlem
MarcoStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Det är inte SD som står bakom koranbränningarna. Det var en dansk och en från irakier som var och tuttade på massa koraner.
LVU kampanjen är invandrarnas hittepå.

Men trollfabriker är SD skyldiga till. Än fast det inte var så allvarliga saker. Jag menar, det var trollfabriker som kastade skit på överklassen i Östermalm och gav överklassen massa öknamn.

Annars så kan vi säga att Socialdemokraterna har totalt misshandlat Sverige med tanke på hur länge dom har styrt. S är bara intresserad utav makt. Dom löste inte sjukhusfrågan eller skolfrågan när dom sist hade makten...frågor på det?

SD:s propagandakanal Riks anlitade Rasmus Paludan för att utföra den första koranbränningen, vilket blev startskottet för det som hände sen.

SD:s kommunikationsavdelning (Trollfabriken) blev inspelade under ett möte där de erkänner att de sprider desinformation riktad till arabiska invandrare för att skapa kaos. De hade till och med registrerat en webbdomän med titeln "Wake up arabs" för det syftet.

Det här ÄR allvarliga saker och bidrog till en förhöjd terrorhotnivå mot vårt land. Att ett folkvalt parti i Sveriges riksdag hotar rikets säkerhet är oerhört på alla nivåer. Sverige hade kunnat vara en enda stor grusparkering vid det här laget och säkerhetsläget är fortfarande förhöjt. Stollarna måste röstas bort och bli en skamlig parantes i vår politiska historia innan läget eskalerar ytterligare.
Citera
2025-06-01, 16:27
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
SD:s propagandakanal Riks anlitade Rasmus Paludan för att utföra den första koranbränningen, vilket blev startskottet för det som hände sen.

Det är ingen propagandakanal. I så fall är all media propaganda t.ex. SVT och Aftonbladet.
Det är inte olagligt att bränna koranen i Sverige, som tur. Jag vet att Mullorna i Iran vill att vi ska ändra på oss. Vill du följa islams vägar?

Citat:
SD:s kommunikationsavdelning (Trollfabriken) blev inspelade under ett möte där de erkänner att de sprider desinformation riktad till arabiska invandrare för att skapa kaos. De hade till och med registrerat en webbdomän med titeln "Wake up arabs" för det syftet.

Nej. LVU kampanjen var invandrarnas hittepå redan från start. Det handlade om att svenska myndigheter tar muslimska barn ifrån babbe-familjer.

Citat:
Det här ÄR allvarliga saker och bidrog till en förhöjd terrorhotnivå mot vårt land. Att ett folkvalt parti i Sveriges riksdag hotar rikets säkerhet är oerhört på alla nivåer. Sverige hade kunnat vara en enda stor grusparkering vid det här laget och säkerhetsläget är fortfarande förhöjt. Stollarna måste röstas bort och bli en skamlig parantes i vår politiska historia innan läget eskalerar ytterligare.

Terrornivån har alltid varit hög sedan vi tog in muslimer i landet. Det är liksom deras grej.
Bästa vore om man stoppade muslimsk invandring. Eller hur?
Citera
2025-06-01, 17:10
Medlem
Grevelesevis avatar
C bör ju i vanlig ordning kräva så mycket som möjligt för att släppa fram Maggan. Ska V dessutom sitta med och få ministerposter bör det vara något i stil med januari-avtalet där Lööf röv-knullade Löfven hårt.
En sak är säker, de kommer inte gynna svenskar som försöker göra rätt för sig. MP ska väl ha igenom några galna miljö- tokigheter också.
Citera
2025-06-01, 18:23
Medlem
MarcoStars avatar
Citat:
Det är ingen propagandakanal. I så fall är all media propaganda t.ex. SVT och Aftonbladet.

SVT och Aftonbladet är anslutna till det pressetiska systemet och har ansvariga utgivare som tillåter granskning av sitt material och tar juridiskt ansvar för eventuella felaktigheter som publiceras. "Media" som Riks, Samnytt och liknande dynga är inte det, eftersom de är propagandakanaler åt SD och har som enda syfte att sprida desinformation och främlingsfientlig propaganda, inte nyheter.

Citat:
Det är inte olagligt att bränna koranen i Sverige, som tur. Jag vet att Mullorna i Iran vill att vi ska ändra på oss. Vill du följa islams vägar?

Hets mot folkgrupp är olagligt, till att börja med. Att aktivister och småtroll uttrycker en massa skit på forum som Flashback är en sak, men när kommunikationsavdelningen till ett folkvalt riksdagsparti systematiskt sprider desinformation som både hotar rikets säkerhet och indoktrinerar ungdomar med en massa skit, så har en gräns passerats för länge sen.

Citat:
Nej. LVU kampanjen var invandrarnas hittepå redan från start. Det handlade om att svenska myndigheter tar muslimska barn ifrån babbe-familjer.

Ja, och den var hittepåad av sverigedemokrater.

Citat:
Terrornivån har alltid varit hög sedan vi tog in muslimer i landet. Det är liksom deras grej. Bästa vore om man stoppade muslimsk invandring. Eller hur?

Det bästa vore om man stoppade partier som SD och politiker som Richard Jomshof. Jag kan konstatera att terrorhotnivån har sänkts ett snäpp nu sedan han avgått.
Citera
2025-06-01, 18:27
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
SVT och Aftonbladet är anslutna till det pressetiska systemet och har ansvariga utgivare som tillåter granskning av sitt material och tar juridiskt ansvar för eventuella felaktigheter som publiceras. "Media" som Riks, Samnytt och liknande dynga är inte det, eftersom de är propagandakanaler åt SD och har som enda syfte att sprida desinformation och främlingsfientlig propaganda, inte nyheter.

Nej. Dom tar inte ansvar för det dom publicerar. SVT har fällts många gånger.
SVT har spridit falskheter också.

Citat:
Hets mot folkgrupp är olagligt, till att börja med. Att aktivister och småtroll uttrycker en massa skit på forum som Flashback är en sak, men när kommunikationsavdelningen till ett folkvalt riksdagsparti systematiskt sprider desinformation som både hotar rikets säkerhet och indoktrinerar ungdomar med en massa skit, så har en gräns passerats för länge sen.

Detta har inte skett. Det var islamistiska grupper som drog igång allt.

Citat:
Det bästa vore om man stoppade partier som SD och politiker som Richard Jomshof. Jag kan konstatera att terrorhotnivån har sänkts ett snäpp nu sedan han avgått.

Stoppade?
Vänta nu lite? Ska vi stoppa demokratiskt valda partier och folk?

Att du själv tycker du är god och snäll är en sak, men du verkar vara en riktigt rövhål.
Citera
2025-06-01, 18:50
Medlem
MarcoStars avatar
Citat:
Nej. Dom tar inte ansvar för det dom publicerar. SVT har fällts många gånger. SVT har spridit falskheter också.

Ja, för att SVT är anslutna till det pressetiska systemet och kan fällas. Dina propagandakanaler är inte det och kan sprida sina lögner utan konsekvenser. När Samnytt under en kort tid var anslutna till systemet, väcktes flera åtal under bara några veckor och de valde därför att utträda direkt igen. Hur känns det att få sina "nyheter" från en lögnfabrik? Jag förstår verkligen inte hur det kan vara tilltalande.

Citat:
Stoppade? Vänta nu lite? Ska vi stoppa demokratiskt valda partier och folk? Att du själv tycker du är god och snäll är en sak, men du verkar vara en riktigt rövhål.

Organisationer som hotar rikets säkerhet borde terrorstämplas och förbjudas, ja det är min bestämda åsikt. Andra världskriget måste ha lärt oss nånting. Att Tyskland stämplade SD:s tyska motsvarighet tycker jag var föredömligt.
Citera
2025-06-01, 19:04
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ja, för att SVT är anslutna till det pressetiska systemet och kan fällas. Dina propagandakanaler är inte det och kan sprida sina lögner utan konsekvenser. När Samnytt under en kort tid var anslutna till systemet, väcktes flera åtal under bara några veckor och de valde därför att utträda direkt igen. Hur känns det att få sina "nyheter" från en lögnfabrik? Jag förstår verkligen inte hur det kan vara tilltalande.
Du vet att Samnytt har Mats Dagerlind som ansvarig utgivare?
Ansvarig utgivare för SDRiks är: Richard Sörman

Frågor på det?
Du verkar arg över att vissa berättar sin version av det dom uppfattar som verklighet.
Jag liter absolut inte på traditionell media för dom har sina planer. Dom har sina visioner.

Citat:
Organisationer som hotar rikets säkerhet borde terrorstämplas och förbjudas, ja det är min bestämda åsikt. Andra världskriget måste ha lärt oss nånting. Att Tyskland stämplade SD:s tyska motsvarighet tycker jag var föredömligt.

Nu är det inte så att SD har orsakat att terrornivån har ökat. I så fall skulle domstolen samt rikspolisen beslutat om detta.
Du verkar sitta på information som du har hittat på själv.

Men åter igen till tråden. Nu verkar du har hetsat upp dig kring SD som vanligt. Om du känner att du kommer bli utvisad eller åka in i finkan så bör du nog inte vara orolig för SD. Det är nog alla partier i Sveriges riksdag som är eniga om att avvisa invandrare - mer eller mindre.

Hur ska S få V och C att sitta i samma båt?
Jag tror detta kommer vara omöjligt.

Ska S ha olika avtal mellan C och V....hmm....ja, S måste väll ha det.
Citera
2025-06-01, 19:38
Medlem
MarcoStars avatar
Citat:
Du vet att Samnytt har Mats Dagerlind som ansvarig utgivare?
Ansvarig utgivare för SDRiks är: Richard Sörman

Frågor på det?
Du verkar arg över att vissa berättar sin version av det dom uppfattar som verklighet.
Jag liter absolut inte på traditionell media för dom har sina planer. Dom har sina visioner.

Återigen: Ingen av dem är anslutna till det pressetiska systemet och låter sig därför inte granskas. När de under en kort tid var det och granskades, visade det sig att hela innehållet var förtal och osanningar.

Jag beklagar verkligen att såna som du matas med lögner på daglig basis som ger dig en verklighetsbild som inte stämmer. Sånt har tidigare bara förekommit i länder som ligger längre ner på demokrati-index än Sverige. Jag hoppas att du en dag kan avradikaliseras och börja se verkligheten som den är igen.

Citat:
Nu är det inte så att SD har orsakat att terrornivån har ökat. I så fall skulle domstolen samt rikspolisen beslutat om detta.
Du verkar sitta på information som du har hittat på själv.

Men åter igen till tråden. Nu verkar du har hetsat upp dig kring SD som vanligt. Om du känner att du kommer bli utvisad eller åka in i finkan så bör du nog inte vara orolig för SD. Det är nog alla partier i Sveriges riksdag som är eniga om att avvisa invandrare - mer eller mindre.

Hur ska S få V och C att sitta i samma båt?
Jag tror detta kommer vara omöjligt.

Ska S ha olika avtal mellan C och V....hmm....ja, S måste väll ha det.

Sakfrågor är alltid förhandlingsbara. Jag förstår att just invandringsfrågan betyder mycket för dig - för mig ligger den inte ens på topp 10 eftersom jag varken är invandrare eller har tänkt bli det - men allt tyder på att helt andra frågor kommer att stå i fokus framöver, som försvar och säkerhet.

S och C står långtifrån varandra i arbetsmarknadspolitiken och ekonomiska frågor, men de förenas i ideologiska grunder som människosyn och rättvisa. Därför kan de alltid hitta en konsensus i förhandlingar och därför kan de båda aldrig göra det med fascisterna på andra sidan.
Citera
2025-06-01, 19:54
Medlem
Skulle inte förvåna mig om det blir så, liksom vårat nuvarande stolpskott gled in på ett bananskal, hur fan gick det till.
Citera
2025-06-01, 20:48
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Återigen: Ingen av dem är anslutna till det pressetiska systemet och låter sig därför inte granskas. När de under en kort tid var det och granskades, visade det sig att hela innehållet var förtal och osanningar.
Så man får inte bedriva en nyhetskälla utan statens tillstånd, enligt dig? Sociala medier då? Ska dom stängas ned?

Citat:
Jag beklagar verkligen att såna som du matas med lögner på daglig basis som ger dig en verklighetsbild som inte stämmer. Sånt har tidigare bara förekommit i länder som ligger längre ner på demokrati-index än Sverige. Jag hoppas att du en dag kan avradikaliseras och börja se verkligheten som den är igen.

Det är snarare du som är radikal med tanke på att du hatar yttrandefrihet. Som sagt, du är ett rövhål som personlighet.
Gnäller på alla andra. Typiskt socialdemokratiskt. Egoist!

Citat:
Sakfrågor är alltid förhandlingsbara. Jag förstår att just invandringsfrågan betyder mycket för dig - för mig ligger den inte ens på topp 10 eftersom jag varken är invandrare eller har tänkt bli det - men allt tyder på att helt andra frågor kommer att stå i fokus framöver, som försvar och säkerhet.

S och C står långtifrån varandra i arbetsmarknadspolitiken och ekonomiska frågor, men de förenas i ideologiska grunder som människosyn och rättvisa. Därför kan de alltid hitta en konsensus i förhandlingar och därför kan de båda aldrig göra det med fascisterna på andra sidan.

Betyder mycket JA. Om invandringen bara exploderade bort så skulle vi inte ha haft massvis med kriminella. Detta vet du också om! Dom ENDA som tjänar på invandringen är STORA företag som behöver lågutbildad billig arbetskraft.

Socialdemokraterna var först mycket motståndare till fri invandring. Sedan ändrade dom på sig och fick med liberaler som du. Ni kämpar inte för landet längre. Ni vill bara att "alla som säger fel - ska förbjudas". Ni är egoister som ständigt bråkar med folket.

"Människosyn och rättvisan"....C.....det är ett ultrakapitalistiskt parti som skiter i arbetarnas rättigheter. Så länge företagen kan tjäna massvis med pengar (jag vet, jag låter som en kommunist nu) på att exploatera folket. Då kommer C kämpa för det.

S vill bara att makten ska tillhöra dom. Lite mera som fascismens ideologi "Allt inom staten".

Det är lustigt att du kallar SD för fascister, samtidigt som du vill begränsa yttrandefriheten igenom att anklaga folk för desinformation....jag menar....så gjorde Benito Mussolini...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in