• 1
  • 2
2025-05-31, 20:25
Medlem
vartskajags avatar
Tjena FB!

Jag har fått tag på en fet vendor som säljer cannabis men även THC-carts och THC-engångsvapes. Eftersom jag inte har någon bra langare för tillfället blir jag lite sugen på att lägga en beställning på en THC-Cart då det är något jag alltid velat testa. Vendorn verkar ha ett bra rykte och killen som la till mig i gruppen verkar ha varit nöjd med sitt köp.

Hur riskabelt skulle ni säga att det är att beställa en THC-Cart från UK? Har någon gjort samma? Är det stor risk att jag åker dit eller att paketet blir beslagtaget?
2025-05-31, 20:32
Medlem
Säkert?
Ja du åker ej dit, men tullen lär ta ditt knark, men bara ignorera tullens brev.
2025-05-31, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vartskajag
Tjena FB!

Jag har fått tag på en fet vendor som säljer cannabis men även THC-carts och THC-engångsvapes. Eftersom jag inte har någon bra langare för tillfället blir jag lite sugen på att lägga en beställning på en THC-Cart då det är något jag alltid velat testa. Vendorn verkar ha ett bra rykte och killen som la till mig i gruppen verkar ha varit nöjd med sitt köp.

Hur riskabelt skulle ni säga att det är att beställa en THC-Cart från UK? Har någon gjort samma? Är det stor risk att jag åker dit eller att paketet blir beslagtaget?
Du blir hafflad sekunden du beställer, killen som bjöd dig in i gruppen jobbar med han i gruppen. Säkraste du kan göra är att beställa genom archetyp, tullen kmr frf förmodligen ta ditt brev men du vet att det blev skickat iaf, är det ekonomin som e problemet eller? Du kan få en live resin thc penna inrikes för ca 700kr (enorm skillnad än bara thc)
2025-05-31, 20:46
Medlem
vartskajags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HatarBogar
Säkert?
Ja du åker ej dit, men tullen lär ta ditt knark, men bara ignorera tullens brev.
Så det är troligt att tullen plockar paketet?
2025-05-31, 20:51
Medlem
vartskajags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av janer2k
Du blir hafflad sekunden du beställer, killen som bjöd dig in i gruppen jobbar med han i gruppen. Säkraste du kan göra är att beställa genom archetyp, tullen kmr frf förmodligen ta ditt brev men du vet att det blev skickat iaf, är det ekonomin som e problemet eller? Du kan få en live resin thc penna inrikes för ca 700kr (enorm skillnad än bara thc)
Jag har kikat på AT, det kanske är ett bättre alternativ. Problemet är att jag inte har någon bra langare IRL längre då min förra la av, så jag måste vända mitt till att beställa från nätet. Telegram kändes lättare än darknet.
2025-05-31, 20:54
Medlem
Citat:
Jag har kikat på AT, det kanske är ett bättre alternativ. Problemet är att jag inte har någon bra langare IRL längre då min förra la av, så jag måste vända mitt till att beställa från nätet. Telegram kändes lättare än darknet.
Bror innan du blir scammad bara lägg en order på archetyp, dina pengar är låsta tills du får din order, jag har också tänk dina banor men bra jag tog mig in på archetyp innan jag blev scammad. Som sagt sekunden du skickar pengar på någon av dessa telegram grupper/ signal grupper du kommer bli scammad. Har beställt utan problem från Frankrike och Sverige, har inte provat mer länder än. UK är också utanför eu så paketen blir kontrollerade mer än andra länder i EU, huvudsaken är handla på en marknad där dom har escrow först o främst (håller dina pengar tills du mottagit varan)
2025-05-31, 20:56
Medlem
vartskajags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av janer2k
Bror innan du blir scammad bara lägg en order på archetyp, dina pengar är låsta tills du får din order, jag har också tänk dina banor men bra jag tog mig in på archetyp innan jag blev scammad. Som sagt sekunden du skickar pengar på någon av dessa telegram grupper/ signal grupper du kommer bli scammad. Har beställt utan problem från Frankrike och Sverige, har inte provat mer länder än. UK är också utanför eu så paketen blir kontrollerade mer än andra länder i EU, huvudsaken är handla på en marknad där dom har escrow först o främst (håller dina pengar tills du mottagit varan)
Hmm okej, tack så mycket! Får titta mer på hur archetyp fungerar.
2025-05-31, 20:57
Medlem
Citat:
Hmm okej, tack så mycket! Får titta mer på hur archetyp fungerar.
Det kan kännas svårt och omöjligt tills det klickar sen är det inte svårare än att lägga en order på tex Tradera eller Blocket. Lycka till vännen archetyp är ditt bästa alternativ

Köp xmr genom guardarian!
2025-05-31, 21:27
Medlem
Varför inte bara köpa laglig THCa?
2025-06-01, 15:02
Medlem
vartskajags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daTkonshens
Varför inte bara köpa laglig THCa?
Blir man bäng på THCa? Hade för mig att det var en icke-psykoaktiv cannabinoid?

Edit: Ahaa, jag läste nu att THCa förvandlas till THC när det värms upp i till exempel en vape. Smidigt! Har du nåt tips på en sida jag kan skaffa en THCa vape ifrån?
Senast redigerad av vartskajag 2025-06-01 kl. 15:13.
2025-06-01, 15:26
Medlem
steff60s avatar
Om du ska beställa på nätet så gör det via marknader där du får ESCROW som t ex archetyp. Att beställa via nån telegram/signal etc är precis som att du sitter och skriver med en "Vill du knulla med mig ikväll" annons. Du blir 100% blåst.

Sen hade jag rekommenderat att du försöker köpa "vanligt" gräs och inget "THC-A HHC" och vad fan de heter.

För att svara på topic, om det är säkert att beställa från UK; i helvete heller att det är. Jag misstänker tullen kommer ta det.
Senast redigerad av steff60 2025-06-01 kl. 15:30.
2025-06-01, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av steff60
Om du ska beställa på nätet så gör det via marknader där du får ESCROW som t ex archetyp. Att beställa via nån telegram/signal etc är precis som att du sitter och skriver med en "Vill du knulla med mig ikväll" annons. Du blir 100% blåst.

Sen hade jag rekommenderat att du försöker köpa "vanligt" gräs och inget "THC-A HHC" och vad fan de heter.

För att svara på topic, om det är säkert att beställa från UK; i helvete heller att det är. Jag misstänker tullen kommer ta det.
Rekommenderar såklart att röka fint hash och gräs men lite för mycket skräckpropaganda från stoners om thca går inte jämföra med hhc speciellt eller thcp, det är vanligt gräs skördat tidigt eller cbd hampa med thca isolat, blir thc så fort du förbränner det, därför man behöver decarba vanligt gräs innan man gör edibles Tex. Om man är torr i en tråkig stad rekommenderar jag faktiskt thca bättre och renare än tex lamousse o annat kefft röka. Testade från en polare, rå thc benga, dock saknas det cbn o cbd som gör en lugn o fin, mest jämförbart med en THC cart än fin bruning
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in