• 1
  • 2
2025-05-31, 19:02
Medlem
bortmedfifittors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av umjaw
Hej jag har tagit tunga droger i ungefär 4-5 år och innan det rökte jag cannabis varje dag några år, jag fick diagnosen schizofreni och fick då olanzapine 20mg från en utredning på ett behandlingshem där jag var påverkad men sa inget för jag ville knarka då, Det jag undrar är om jag ``Perma trippar`` från någon drog eftersom överallt jag kollar hela tiden så ser det ut som början på en lsd tripp när allt börjar röra sig lite och det är också som jag varit vaken i flera dagar på tjack och ser svarta prickar i ögonvrån och det ser ut som flugor flyger runt i synfältet. detta är obehagligt eftersom jag nu varit nykter i 1år och 6 månader, undrar om min hjärna är permanent skadad efter allt skit eller om det kommer bli bättre, ska också säga att jag har gått på olanzapine i några år och dosen är nu sänkt från 20-15mg

Nej det är din schizofreni, så brukar det se ut för dem med diagnosen. Du behöver höja din antipsykotika, och vänja dig vid att du ser världen på ett annat sätt.
Citera
2025-05-31, 19:02
Medlem
Alla droger förstör dig permanent. Mer eller mindre. Och de stoppar även utvecklingen. Det är därför man ser knarkare i 40-års åldern sitta hos dr. Phil och bete sig som de fortfarande var tonåringar
Citera
2025-05-31, 21:03
Medlem
BombaySaphires avatar
Långvarigt bruk av cannabis ger permanenta hjärnskador. Heroin ger i princip inga hjärnskador.
Det är min take på det hela utifrån folk jag har känt genom livet som har brukat droger.
Citera
2025-05-31, 22:42
Medlem
pn222jws avatar
Rejäla mängder vitaminer mineraler och en extra liter vatten dagligen kunde vara värt att prova nu när sommaren just börjat.
Citera
2025-06-01, 00:15
Medlem
StoreSvartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av umjaw
Hej jag har tagit tunga droger i ungefär 4-5 år och innan det rökte jag cannabis varje dag några år, jag fick diagnosen schizofreni och fick då olanzapine 20mg från en utredning på ett behandlingshem där jag var påverkad men sa inget för jag ville knarka då, Det jag undrar är om jag ``Perma trippar`` från någon drog eftersom överallt jag kollar hela tiden så ser det ut som början på en lsd tripp när allt börjar röra sig lite och det är också som jag varit vaken i flera dagar på tjack och ser svarta prickar i ögonvrån och det ser ut som flugor flyger runt i synfältet. detta är obehagligt eftersom jag nu varit nykter i 1år och 6 månader, undrar om min hjärna är permanent skadad efter allt skit eller om det kommer bli bättre, ska också säga att jag har gått på olanzapine i några år och dosen är nu sänkt från 20-15mg

Jag har haft många bestående visuella glitchar (och galna tankemönster) från knark. Väggar som transformeras, färger som dansar runt, skuggfolk. Nästan allt har försvunnit nu faktiskt men det tog många många år. Ett och ett halvt år är inte en lång tid i dessa sammanhang.
Senast redigerad av StoreSvarte 2025-06-01 kl. 00:18.
Citera
2025-06-01, 06:03
Medlem
Lidlkorvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Långvarigt bruk av cannabis ger permanenta hjärnskador. Heroin ger i princip inga hjärnskador.
Det är min take på det hela utifrån folk jag har känt genom livet som har brukat droger.

Håller med, alla i bekantskapskretsen som rökt gräs och hasch i åratal har gått ifrån att vara helt normal till att nu springa för jämnan hos akutpsyk för de hör röster och andra konstigheter. Man blir helt förstörd i skallen permanent så sluta om ni är smart.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in