Citat:
Ursprungligen postat av
PetterHansson
Behvs ingen lnk, jag bestmmer att han ska bo hos dig nu, du mste ta emot honom.
Om du vgrar r du rasist och kan bli anklagad fr hets mot folkgrupp. Du kan ven bli av med ditt boende fr att han behver boendet mer n du.
Din sikt r inte vrd mer n kungens skit.
Som sagt. Dublinfrordningen ger Frankrike rtt att skicka tillbaks personen till Sverige.
Boende fr Migrationsverket fixa med eller s stts han i frvar i vntan p utvisning.
Citat:
Ursprungligen postat av
Gayloard_Fokker
Sverige r aldrig frsta skra land, kp en jordglob om du r osker.
Det r ovsentligt fr tillfllet. Han kom till Frankrike frn Sverige.
D r det Sveriges ansvar att hantera honom, inte Frankrikes.
Skaffa dig en verklighetsuppfattning s kanske du frstr.
Citat:
Ursprungligen postat av
Tourni
Vad sdana som dig tycker r irrelevant, du har missfrsttt.
Sverige och dess folk har verkligen noll och intet till skyldigheter att ta emot lyckskare.
Sverige r det land som personen kte frn Frankrike till. Allts r det Sveriges och inte Frankrikes som har ansvaret fr honom. Det r allts Sverige som fr se till att ta reda p vilket sista transitland innan Sverige han kom ifrn alternativt utvisa honom till Afghanistan.
Och du har rtt i att din sikt inte ens r vatten vrd.
Jag frhller mig till fakta.
Citat:
Ursprungligen postat av
Vit-Brandbil
Han mste vl ocks kunna ta sig till Afghanistan och leva lycklig i alla sina dagar dr fr vi har garanterat ingen nytta av honom hr.
Hoppas han sprider denna information till alla sina landsmn i hemlandet s de inte reser hit.
Det r mjligt. Sen s r det vl inte s utvisningar gr till i Sverige.
Artikeln handlar om att han r i Frankrike och att dom vill skicka tillbaks honom till Sverige.
Det gr dom helt rtt i d han inte r deras ansvar.
Citat:
Ursprungligen postat av
Isterbandsdoktorn
Sverige r inte skyldiga ngonting alls. Ut med packet och slpp inte in ngot mer skit!
Visst kan Sverige utvisa honom. Men det r inte Frankrikes ansvar att avgra hans de.
Migrationsverket fr vl stta honom i frvar nr han kommer tillbaks till Sverige.
Citat:
Ursprungligen postat av
Bewnhur
Inget land fljer Dublinfrordningen. Det skulle bli ett stort spel svartepetter dr Sverige skickar till Danmark, som skickar till Tyskland som skickar till Grekland som skickar till Turkiet. Om vi skulle flja frordningen s skulle Sverige deportera majoriteten av samtliga individer med flyktingstatus (med undantag fr kvotflyktingar).
Ja Sverige fr vl frska f fram vilket land han kom till Sverige ifrn om de vill de.
En annan mjlighet r att stta personen i frvar i vntan p utvisning om Migrationsverket vill det.
Fr vrigt hoppas jag att du inte menar allvar med att Tyskland och Grekland grnsar mot varandra.
https://www.sverigekarta.net/europa/
Citat:
Ursprungligen postat av
BlueOysterPutin
Skall vi verkligen ta emot fler rasfrmlingar. Det rcker ju med dig och de som redan finns hr.
Jag bryr mig inte det minsta om ditt rasistiska dravel.
Sverige fr gra vad dom vill med honom. De kan antingen luska reda p vilket som var nrmaste transitland eller frsta EU-land han anlnde till alternativt utvisa honom. Migrationsverket kan d stta honom i frvar i vntan p utvisning s han inte kan stick frn Sverige igen.
Men Frankrike har inget ansvar fr honom. Varfr du hatar fransmn r obegripligt. Det brukar vl rassar inte gra.
Citat:
Ursprungligen postat av
KlasLund
Ja, precis. Det r ungefr dr vi r nu juridiken gller oavsett vem som skriker hgst i kommentarsfltet.
Att sen hela diskussionen gng p gng sprar ur i ngon slags nationalistisk skendebatt om vad vi borde gra visar ju bara hur illa lget r: vi diskuterar inte verkligheten, vi diskuterar vra fantasier om den. Fy fan vad fattigt, p riktigt.
Det mest tragiska kring just denne Afganska mannen och rassarna i forumet r att de ger sig p honom istllet fr att frst att det som de mste gra r att krva ett uttrde ur EU.
Problemet fr mnga av dom r att dom rstar p SD och inte ens SD vill lmna EU.
Citat:
Ursprungligen postat av
mikaels
Och hur kan Sverige ha varit frsta skra land, eller ens frsta Schengenland?
Vilket r vad Dublinkonventionen gller.
Han mste ha kommit illegalt, och ska slunda inte tas emot, utan avvisas.
Det r i fallet ovidkommande hur han kom in i EU.
Han kom till Frankrike ifrn Sverige. Drmed r han Sveriges problem, inte Frankrikes.
Sverige kan frska leta upp bevis kring sista EU land eller frsta och hoppas p att en sn tvist lser sig eller s kan man vlja att utvisa honom till Afghanistan. Men det r som sagt Sveriges problem, inte Frankrikes.