2025-05-31, 12:07
Medlem
GormDenGamles avatar
Jag var helt säker på att Clint Eastwoods sista film skulle bli ”Juror #2”.
Men inte han ger sig inte. Nu ska han producera ”The Gauntlet”.
Citat:
Detective Shockley must transport a witness to testify against a mobster. Betrayed by corrupt cops, they hijack a bus and reinforce it, attempting to reach the court while being pursued by armed officers.
Filmen kommer att bli en remake av ”Clintans” film, ”The Gauntlet”, från 1997.

Regissör är Christopher McQuarrie. Medan Tom Cruise och Scarlett Johansson är de skådespelare som står uppförda just nu.
Det är för övrigt sjunde gången som Cruise och McQuarrie arbetar ihop.

Starkt av ”Clintan” att ännu jobba vid en ålder av 95.
Hur tror ni at remaken blir då?

IMDB: https://m.imdb.com/title/tt32491325/?ref_=ttpl_ov_bk
Senast redigerad av GormDenGamle 2025-05-31 kl. 12:09.
Citera
2025-05-31, 12:16
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Kung Clintan. Tyckte han var gammal på 80talet men kul att han fortfarande är såpass pigg att han fortsätter. Kommer alltid vara en utav de största inom film.
Citera
2025-05-31, 12:22
Medlem
VoktorDodkas avatar
Jag minns Hetsjakten som den hette på svensk vhs som en av de tunnare Clintanfilmerna, kanske han tycker likadant och vill göra om den.

Den enda scenen jag minns var när dom sköt sönder huset så att det rasade.
Citera
2025-05-31, 13:18
Medlem
För någon månad sedan sändes en (vad jag tror) hyfsat nyproducerad Clintan-film på tv. Jag slötittade bara på den och vet inte vad filmen hette. En sak var lätt att konstatera, den gubben har verkligen gjort sitt. I en scen skulle han resa sig från en lägereld och det var seriöst så att han knappt kunde resa sig själv, de fick klippa och klistra med kameran för att det överhuvudtaget skulle se någorlunda okej ut.

Om den här filmen var 3, 5 eller 10 år gammal har jag ingen aning om. Oavsett så var han för gammal för den filmen när den spelades in, och nu är han 95 år så lycka till att göra en film där han ger ett tufft och vindpinat intryck.
Citera
2025-05-31, 13:23
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revolutions
För någon månad sedan sändes en (vad jag tror) hyfsat nyproducerad Clintan-film på tv. Jag slötittade bara på den och vet inte vad filmen hette. En sak var lätt att konstatera, den gubben har verkligen gjort sitt. I en scen skulle han resa sig från en lägereld och det var seriöst så att han knappt kunde resa sig själv, de fick klippa och klistra med kameran för att det överhuvudtaget skulle se någorlunda okej ut.

Om den här filmen var 3, 5 eller 10 år gammal har jag ingen aning om. Oavsett så var han för gammal för den filmen när den spelades in, och nu är han 95 år så lycka till att göra en film där han ger ett tufft och vindpinat intryck.

Han ska inte vara med i filmen. Endast producera.
Citera
2025-05-31, 13:39
Medlem
Hör till de som tycker Clintan bara blivit en bättre och bättre regissör med åren. Under 70- 80- och 90-talen var hans karaktärer väldigt platta (även om det fortfarande var högklassiga actionrullar). Nu har de ett helt annat djup, även om kärnan alltid finns där - det handlar alltid om hårda män med ett etiskt patos. American Sniper hade jag låga förväntningar på, förväntade mig en generisk krigsaction. Men Wow! Även Grand Torino, The 15:17 to Paris, Richard Jewel och The Mule var rörande på ett oväntat sätt.

Denna ser jag fram emot.

Edit: Inser att flera exempel jag tog upp har 10-15 år på nacken... Tiden går fort.
Citera
2025-05-31, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revolutions

Vilken film var det?
Alltså, vad handlade den om?
Senast redigerad av adaptern 2025-05-31 kl. 13:48.
Citera
2025-05-31, 14:06
Medlem
Onanikrems avatar
Ser fram emot den! ”The Gauntlet”, från 1977 var väl ingen av höjdpunkterna i karriären men heller inget bottennapp. Skall ta och se om den när du nämner den.

Clint brukar leverera, även om det blivit långt mellan åren nu. Föredrar honom främst som skådis.

Den film någon ovan refererade till tror jag är "The Unforgiven 1992" som jag ser kanske som hans bästa någonsin efter Dollar-trilogin. Men jag kan ha fel då den är över 30 år gammal. Se den och njut!
Citera
2025-05-31, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Den film någon ovan refererade till tror jag är "The Unforgiven 1992" som jag ser kanske som hans bästa någonsin efter Dollar-trilogin. Men jag kan ha fel då den är över 30 år gammal. Se den och njut!
Slutscenen i den är bland det bästa som gjorts!
Citera
2025-05-31, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adaptern
Vilken film var det?
Alltså, vad handlade den om?

Jag fick googla och leta på filmtrailers, men det var Cry Macho.

Man får ändå ge honom lite respekt ändå. Han var alltså 91 år gammal 2021
Citera
2025-05-31, 14:33
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adaptern
Slutscenen i den är bland det bästa som gjorts!
Mörk, ond och skitig film. Det görs inga sådana längre tyvärr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in