• 1
  • 2
Igår, 08:31
Medlem
Hej!

Som småbarnsförälder så hamnar väldigt mycket saker under soffan i vardagsrummet, allt från godis, fjärrkontroller, lego, leksaker och annat bös.

Hur har ni löst det problemet?

Har länge funderat på någon form av skydd för att skit inte ska kunna åka inunder. De lösningar jag har hittat är grejer man ska fästa på golvet, och det ser jag inte som ett alternativ. Fäster det mycket hellre på underkant av soffan.

Jag förutsätter att flertalet personer har samma problem men har löst det, vad använde ni för något?
Citera
Igår, 08:40
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebuskakel
Hej!

Som småbarnsförälder så hamnar väldigt mycket saker under soffan i vardagsrummet, allt från godis, fjärrkontroller, lego, leksaker och annat bös.

Har länge funderat på någon form av skydd för att skit inte ska kunna åka inunder. De lösningar jag har hittat är grejer man ska fästa på golvet, och det ser jag inte som ett alternativ. Fäster det mycket hellre på underkant av soffan.

Jag förutsätter att flertalet personer har samma problem men har löst det, vad använde ni för något?

Har ganska nära från soffan till ett jättelångt skohorn i metall från IKEA. Petar ut det som hamnar under med skohornet. Hunden rullar inte sällan in en tennisboll under soffa och sitter och tittar efter den och gnäller. Han vet att hjälp snart kommer.
Citera
Igår, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Har ganska nära från soffan till ett jättelångt skohorn i metall från IKEA. Petar ut det som hamnar under med skohornet. Hunden rullar inte sällan in en tennisboll under soffa och sitter och tittar efter den och gnäller. Han vet att hjälp snart kommer.

Så gör vi också! "Fiskespö" som vi kallar det när vi hämtar skohornet för att fiska fram grejer.

Men det ser jag mer som att bekämpa symptomet istället för att lösa problemet. Vi fiskar helt enkelt inte tillräckligt ofta, och jag vill inte fiska alls 😅
Citera
Igår, 09:12
Medlem
CuteTwink-I-wass avatar
Jag brukar göra något lite wilde and crazy åtminstånde en gång i månaden jag lyfter upp min soffa och flyttar på den så jag enkelt kan damsuga upp allt böss, sedan sätter jag tillbaka den.
Citera
Igår, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CuteTwink-I-was
Jag brukar göra något lite wilde and crazy åtminstånde en gång i månaden jag lyfter upp min soffa och flyttar på den så jag enkelt kan damsuga upp allt böss, sedan sätter jag tillbaka den.
Det var modigt, brukar inte göra det mer än till jul. Då finns där en massa överraskningar.
Citera
Igår, 09:35
Medlem
Jag tar en sop varje kväll och sopar ut allting som är under soffan.
Citera
Igår, 09:36
Medlem
Pitschkas avatar
Citat:
Hej!

Jag gav fan i att skaffa barn.
Problem solved.
Citera
Igår, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CuteTwink-I-was
Varsågod att flytta våran 5 m långa soffa
Citera
Igår, 10:37
Medlem
Bifoxs avatar
Du skulle kunna köpa ett brett resårband och liksom dra den runt soffbenen och fästa med kanske kardborre eller nått.
Vet inte hur stort mellanrum du hsr från soffa till golv.
Är du med på hur jag tänker?

Citat:
Hej!

Citera
Igår, 11:11
Medlem
glajarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Canonica
Varsågod att flytta våran 5 m långa soffa

Ta fram motorsågen och dela upp den till hanterbara sektioner😂
Citera
Igår, 11:43
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Under småbarnsåren hade vi en soffa med sockel som låg an mot golvet.
Ingenting (förutom damm) kom in under soffan.
Citera
Igår, 11:55
Medlem
CuteTwink-I-wass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M--M--X
Det var modigt, brukar inte göra det mer än till jul. Då finns där en massa överraskningar.

De blir mindre skrämmande om man drar ut dem i ljuset oftare så kan helt klart rekommendera att göra det oftare!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in