• 1
  • 2
Idag, 10:02
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sexologen
Hej!
Utbildar mig just nu till sexolog och relationsterapeut, var på en föreläsning gällande andropausen
Jag är nyfiken på att höra från män som upplever eller har upplevt andropausen – ibland kallad "manligt klimakterie". Jag undrar hur ni märkte av det, vad som förändrades fysiskt eller psykiskt, och om någon av er känt er osäkra på om det faktiskt är andropausen ni går igenom.

För er som kanske inte känner till begreppet: andropaus syftar på den gradvisa minskningen av testosteron som kan börja redan i 40–50-årsåldern hos män. Det kan leda till symtom som trötthet, nedstämdhet, minskad sexlust, muskelmassa och energi, samt humörsvängningar. Det är inte lika abrupt som klimakteriet hos kvinnor, men kan påverka livskvaliteten på olika sätt.

Dela gärna med er av era tankar, erfarenheter, funderingar eller frågor – jag tror det finns mycket vi kan lära av varandra kring detta ämne.

Tack på förhand!

Om du ber mod att flytta tråden hit (FB) Nebido och AAS (Tråden om TRT /mod) så kommer du sannolikt att få flera och utförligare svar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in