2025-06-19, 18:38
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag skulle älska att se ut perfekta partners till mina kids! Men jag misstänker att de skulle protestera!

Arrangerade äktenskap är det som gör att ensamheten i muslimska eller hinduiska länder inte är lika stor som i vita värdlen och Östasien.

Förresten, rensa i din inbox så att du kan ta emot svar där!
Citera
2025-06-19, 18:40
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Jag fastslår att Kina och Ryssland inte har funnit konkreta lösningar på problemet, och jag ifrågasätter meningen att med höra Dugins dagdrömmar om individens frihet gentemot etnokulturens frihet att existera, då det finns en verklighet i vanliga ryssars liv där Dugins ryska dröm ignoreras, ungefär som valfri bitterfeminist inte kunde hejda pojkar från att göra vad fan de ville på internet för 20 år sedan, och än mindre idag.

Jag vill bara höra lite konkreta åtgärder. Jag har fastslagit exempelvis att personanpassade algoritmer helt bör förbjudas i Sverige som ett första steg. Vi har sedan bank-id i Sverige och kanske borde förbjuda helt användandet av sociala medier åt folk under 18, så att man inte kan komma in i youtube, facebook, instagram, etc. utan bank-id. Vill du titta på någon youtubeklipp så får du göra tillsammans med farsan i hans mobil exempelvis så blir det en social umgänge. Att bara förbjuda mobiltelefoner i skolan är svagt. Detsamma med porr, där kan vi sätta en 21 års gräns rentav, fram med bank-id ifall du vill titta på snusk ungefär som det var ifall man ville köpa en porrtidning i kiosken när jag var ung. Listiga tonåringar kommer finna en väg runt sådana lagar, men det kommer bli svårare för dem åtminstone.

Spelkonsoler kanske enbart ska få släppas i Sverige ifall det finns en slags inprogrammerad tidsgräns för daglig, veckvis och månadsvis spelande åt barn under 18 och sedan så kan inte konsolen användas. Max 2 timmar per dag och 8 timmar per vecka exempelvis (så får de möjligen spelfria helger ifall de inte orkar spara speltimmarna åt helgen).

Jag använder mig här av väldigt måttliga åtgärder som exempel, och mest riktad åt barn. Beteendemönster sätts ju tidigt i livet, men det är fullt möjligt att man även kan få dem när man är äldre. Att begränsa barns och tonåringars frihet känns ju betydligt mindre kontroversiellt och känns som en bra början.

Är du totalitär sosse? Sossarna vill ha bank-ID för porr för att skydda baaaaarnen. Det är ett slippery slope. Grejen med Internet är att det ska vara helt fritt, och inte krävas åldersgräns eller personuppgifter.
Citera
2025-06-19, 19:04
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Arrangerade äktenskap är det som gör att ensamheten i muslimska eller hinduiska länder inte är lika stor som i vita värdlen och Östasien.

Förresten, rensa i din inbox så att du kan ta emot svar där!

Stämmer, jag kommer ihåg en reportageserie om detta i en brittisk dagstidning (länge sedan, finns nog inte på nätet). Där var det bland annat en indiska - uppvuxen i London - som sa att hon tyckte att hon hade förlorat på den nya friheten hon fick i London, där föräldrarna inte följde traditionen att gifta bort henne, utan lät henne välja själv som brittiska ungdomar. Det var bara det att hon saknade kamrater och inte såg några möjligheter att träffa en kille, och så gick åren och hon blev en gammal mö. Hon sa ungefär att "om vi hade bott kvar i Indien hade mina föräldrar gift bort mig. Då hade jag blivit lycklig och jag hade kunnat göra mannen också lycklig. Och hade jag inte blivit lycklig i äktenskapet så hade jag i alla fall haft barn. Nu har jag - INGET". För henne var den nya friheten inget värd.

Men så finns ju skräckexemplen åt andra hållet också. Såg t.ex. en hemsk turkisk film häromdagen, om två klaner som gifte ihop en 13-14-årig flicka med en jätteful man i 50-årsåldern. Han hade tagit ett 20-årigt fängelsestraff för ett mord i en klanfejd för sin klan, och alla menade att när han nu kom ut skulle han åtminstone få vara lycklig resten av livet - och då förtjänade han en ung brud. Och så blev de två ensamma på bröllopsnatten... man ville bara skrika!

Arrangerade äktenskap måste ändå involvera en vetorätt tänker jag, en rätt för båda kontrahenterna att säga NEJ... även om de inte involverar en rätt att säga JA till vem man vill. Allt annat är omänskligt.

Done, jag hade inte märkt att jag överskridit 500-gränsen.
Citera
2025-06-19, 19:22
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Custom_made
Möter unga svenska kvinnor varje dag. Så du har helt enkelt fel. Sen så är inte unga, svenska kvinnor representativa för världens kvinnor. Vi har en väldigt toxiskt kvinnokultur i Sverige där kvinnorna anser sig ha all rätt att bli förstådda in i minsta detalj, men samtidigt inte bryr sig ett jota om att ens försöka förstå män.

Om du skulle gå ut och prata med folk skulle du kunna bilda dig en bättre uppfattning om hur unga, speciellt kvinnor, pratar om män.

Det är inte vackert.

Särskilt när det finns massa fantastiska män rakt framför näsan på dessa. Det blir ganska sjukt.

Hade t.ex. kontakt med en nu som flörtar och raggar på äldre män irl, sen såfort dom raggar tillbaka oftast via meddelande så hänger hon ut dom.

Självklart har hon inte gjort något fel i andra kvinnors ögon. Men som tur är börjar det förändras, så jag är hoppfull inför framtiden där vi kanske kommer varandra närmare.

Inga av mina observationer är baserade på internet, så du var helt fel ute med ditt inlägg, men bra försök, om du försöker ännu mer så kanske du får ligga en vacker dag!

Så vilka kvinnor gillar du då? Negresser? Arabiska kvinnor?

Sluta tala illa om våra kvinnor, din jävla muslim!
Citera
2025-06-19, 22:16
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Är du totalitär sosse? Sossarna vill ha bank-ID för porr för att skydda baaaaarnen. Det är ett slippery slope. Grejen med Internet är att det ska vara helt fritt, och inte krävas åldersgräns eller personuppgifter.

Jag tror att porr och sociala medier är mycket farligare för individer än många droger som idag är förbjudna i marknaden åt vuxna så som barn, folk har inte så fria val som de gillar att tro. Algoritmerna kommer därutöver bara att bli bättre på att konvertera människors "fria val" till algoritmer....

När internet sägs vara fritt så är den ungefär lika "fri" som sjön är åt fiskar i jakt efter det bete som fiskare kastar åt dem.
Citera
2025-06-19, 23:19
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Nej, porrtidning är verkligen inte samma sak, därutöver svårtillgängliga för unga tonåringar och inte ens i närheten av så överstimulerande. Simulerar inte heller sex och tvingar dig att använda din fantasi.

Vad menar du med simulerar sex?
Citera
2025-06-19, 23:24
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Vad menar du med simulerar sex?

Jag menar väl mest oskyldiga porrtidningar som playboy eller Slitz och inte den mer hardcore variation som var svårare att finna.

Men även typ Hustler var ju inte lika stimulerande som sex. Det var väldigt svårt därutöver att komma över precis det som du söker, med internet kan du hitta på nolltid. Det är en katastrof för en 13-årig grabb idag.
Citera
2025-06-19, 23:30
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Jag menar väl mest oskyldiga porrtidningar som playboy eller Slitz och inte den mer hardcore variation som var svårare att finna.

Men även typ Hustler var ju inte lika stimulerande som sex. Det var väldigt svårt därutöver att komma över precis det som du söker, med internet kan du hitta på nolltid. Det är en katastrof för en 13-årig grabb idag.

Porrfilmer fanns förr och de inte bara simulerade sex, de hade det på riktigt.
Citera
2025-06-20, 00:07
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Porrfilmer fanns förr och de inte bara simulerade sex, de hade det på riktigt.

Snälla du, hur många procent av unga män tror du tittade på en porr-VHS varje dag jämfört med hur många procent av unga män som idag tittar på internetporr varje dag?

Internetporr är ju galet lättillgängligt och du kan klicka dig fram till precis det du söker, i din egen lilla privata skärm.

I 80-talet så behövde väl föräldrarna vara ute för att 16-åringen ska kunna stjäla farsans hemliga skattekista (ifall farsan ens tittade på porr) och sedan så var det väl möjligen en besvikelse för att porrstjärnorna inte var 16-åringens typ eller sexscenerna var konstiga och inte exakt vad man tänder på.

Idag kan 16-åringen klicka sig fram på nolltid efter exakt vad han söker efter, om och om och om igen. Därmed bli en dopaminzombie därutöver, utan någon som helst viljekraft att göra något annat än att klicka sig fram till njutning.
Citera
2025-06-20, 00:17
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Snälla du, hur många procent av unga män tror du tittade på en porr-VHS varje dag jämfört med hur många procent av unga män som idag tittar på internetporr varje dag?

Internetporr är ju galet lättillgängligt och du kan klicka dig fram till precis det du söker, i din egen lilla privata skärm.

I 80-talet så behövde väl föräldrarna vara ute för att 16-åringen ska kunna stjäla farsans hemliga skattekista (ifall farsan ens tittade på porr) och sedan så var det väl möjligen en besvikelse för att porrstjärnorna inte var 16-åringens typ eller sexscenerna var konstiga och inte exakt vad man tänder på.

Idag kan 16-åringen klicka sig fram på nolltid efter exakt vad han söker efter, om och om och om igen. Därmed bli en dopaminzombie därutöver, utan någon som helst viljekraft att göra något annat än att klicka sig fram till njutning.

Jag vet att det är mycket mer lättilgängligt, var bara det där med simulerar sex som jag reagerade på. Jag har för övrigt aldrig varit intresserad av att se andra ha sex, utom möjligen två kvinnor. När jag kollar på porr så vill jag inte se samlag, jag vill se tjejer som visar upp sig och sina kroppsöppningar, precis som när jag skaffade min första porrblaska när jag var 13. Samma sak tycker mina kompisar.
Citera
2025-06-21, 20:21
Medlem
Jag tror att en lika stor om inte större del av problemet är att vi lever i enormt stora samhällen i dag, i alla fall om man jämför med de byar våra förfäder levde i under större delen av mänsklighetens historia, till och med städerna för 100 år sedan var mindre och lättare att fungera i, vi flyttar också mer på oss i dag och har inte tryggheten i att växa upp omringad av människor vi kännt hela livet. Det är något som vissa hanterar bättre än andra, men ju fler vi blir, destå fler är det som mår dåligt av det, lägg där till de teknologiska bitarna och det är inte alls konstigt att det ser ut som det gör. Det finns viss forskning på detta. Jag minns inte den exakta siffran men människan börjar utsättas för stress när populationen de lever i överstiger en viss nivå, jag tror det var däromkring 3000, nu lever ju de flesta i samhällen större än så och de flesta har ingen aning om att det faktiskt påverkar dem negativt.
Citera
2025-06-21, 20:45
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Stämmer, jag kommer ihåg en reportageserie om detta i en brittisk dagstidning (länge sedan, finns nog inte på nätet). Där var det bland annat en indiska - uppvuxen i London - som sa att hon tyckte att hon hade förlorat på den nya friheten hon fick i London, där föräldrarna inte följde traditionen att gifta bort henne, utan lät henne välja själv som brittiska ungdomar. Det var bara det att hon saknade kamrater och inte såg några möjligheter att träffa en kille, och så gick åren och hon blev en gammal mö. Hon sa ungefär att "om vi hade bott kvar i Indien hade mina föräldrar gift bort mig. Då hade jag blivit lycklig och jag hade kunnat göra mannen också lycklig. Och hade jag inte blivit lycklig i äktenskapet så hade jag i alla fall haft barn. Nu har jag - INGET". För henne var den nya friheten inget värd.

Men så finns ju skräckexemplen åt andra hållet också. Såg t.ex. en hemsk turkisk film häromdagen, om två klaner som gifte ihop en 13-14-årig flicka med en jätteful man i 50-årsåldern. Han hade tagit ett 20-årigt fängelsestraff för ett mord i en klanfejd för sin klan, och alla menade att när han nu kom ut skulle han åtminstone få vara lycklig resten av livet - och då förtjänade han en ung brud. Och så blev de två ensamma på bröllopsnatten... man ville bara skrika!

Arrangerade äktenskap måste ändå involvera en vetorätt tänker jag, en rätt för båda kontrahenterna att säga NEJ... även om de inte involverar en rätt att säga JA till vem man vill. Allt annat är omänskligt.

Done, jag hade inte märkt att jag överskridit 500-gränsen.

Har du förresten sett denna tråd och vad tycker du?

Nationalistiska män hatar svenska kvinnor - varför?
(FB) Nationalistiska män hatar svenska kvinnor - varför?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in