2025-05-30, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av awoke11
Helt olika saker dock, eftersom vaccinet räknas som ett medicinskt ingrepp
Ja, precis som vaccinet mot TBE eller bedövningen hos tandläkaren. Och dessa är också frivilliga.

Ge upp nu! Du försöker intersekionalisera. Om inte ett argument biter så provar vi ett annat. Och du anser tydligen att du har beslutanderätt över vad som är rätt eller fel.

Slutklämmen är väl att om du inte vill ta vaccinet så behöver du inte. Det kan innebära att du inte får jobbet eller till och med får sparken. Men därvidlag skiljer det sig inte från andra etiska överväganden som folk har gjort: Muslimer som vägrar ta motsatta könet i hand, troende som vägrar organtransplantation eller blodtransfussion, eller läkare som förlorar jobbet för att dom av etiska skäl vägrar utföra aborter.
Eller ... för att man väljer att umgås med fel personer.
https://arbetet.se/2024/12/02/polis-umgicks-med-sin-gangkriminelle-bror-ratt-att-han-fick-sparken/

Du tycker tydligen att just DINA argument är försvarbara. Vi andra, som blir utsatta för konsekvenserna, håller inte med.
Citera
2025-05-30, 17:33
Medlem
gärningsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
Du anser uppenbarligen att endast dina artiklar och länkar är de som ska läsas.
Hade du ansett att det viktiga är sanningen hade exempelvis stämt av dina egna uppfattningar med den rapporten vita huset gjorde om covid jag gav dig. Men det gjorde du inte, du beter dig som den är någon petitess.
Jag har redan förklarat varför du gör så.
Du är en lögnare.
Du är en hycklare.

Rapporten från Vita huset är ett politiskt dokument och ska ses som det.
Men det framgår tydligt att Trumpadministrationen ser resultatet av vaccinprogrammet som en stor succé. Läs sidan 301 och framåt:
"FINDING: Operation Warp Speed Was a Great Success and Helped Save Millions of Lives."
Har du öht läst publikationen?
Även den här rapporten har jag diskuterat i andra trådar du kan läsa. Den är icke topic i den här tråden.

Med det sagt är en rapport från en politisk administration ganska ointressant ur ett vetenskapligt perspektiv.
Citera
2025-05-30, 17:38
Medlem
Citat:
Jag har upprepade gånger gett dig exempel.

De tog hans licens för att tysta honom. Du googla nyss upp det och tittade inget närmare. Du vet det där "vad hade du gjort om hitler kommit till makten". Vi vet vart du hade stått i historien.
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsmannen
Nej, du har inte gett något konkret exempel.
Du skickar länkar istället. Det funkar inte så.
Det här har upprepats gång på gång på gång på gång.

Jag imponeras av att du (gärningsmannen) fortfarande orkar argumentera mot alla plattjordare. Dessutom undrar jag hur de fortfarande, åratal efter pandemin, orkar lägga all sin tid på att diskutera ett vaccin som inte orsakat några som helst problem. De byts ut efter hand, för flera i den här tråden har inte varit så aktiva i tidigare trådar. Nu har de blivit glada då Kennedy fått en roll under TACO.

Någon kanske tycker det är fel av mig att skriva "plattjordare", men när diskussionen om vaccinet började 2020/2021, så blev även jag chockad över att se hur många antivaxare som faktiskt var plattjordare. De flesta av dem försvann snabbt, troligen till nya konton, för jag tror de flesta av dem förstod att alla egentligen skrattade åt dem.
Citera
2025-05-30, 17:43
Medlem
Ajogens avatar
Du har inte läst rapporten för då skulle du inte avguda vaccinet så.
Vad har det fetade med att man ljugit om ursprung av viruset, bieffekterna av vaccinet eller censuren av forskare som talat upp mot mandat och vaccinet att göra?

Det är en statlig utredning, inte ett politiskt dokument. Men det fattar du ju såklart inte. Det, eller så ljuger du igen. säkert båda.
Och det är absolut relevant för diskutionen eftersom covidvaccinet lanserade mRNA vaccin på marknaden.
Om det har skett på ett korrupt vis visar det att hela området är genomruttet och måste saneras.
Du är en förillare.
En lögnare.
Citat:
Men det framgår tydligt att Trumpadministrationen ser resultatet av vaccinprogrammet som en stor succé. Läs sidan 301 och framåt:
"FINDING: Operation Warp Speed Was a Great Success and Helped Save Millions of Lives."
Även den här rapporten har jag diskuterat i andra trådar du kan läsa. Den är icke topic i den här tråden.

Med det sagt är en rapport från en politisk administration ganska ointressant ur ett vetenskapligt perspektiv.
Senast redigerad av Ajogen 2025-05-30 kl. 17:59.
Citera
2025-05-30, 18:12
Medlem
Mr.J.Pilvikukkas avatar
20000000 miljoner döda. Att sitta och försvara dessa skitvacciner borde rimligtvis ge tre gånger så högt straff som förintelseförnekelse om man bara går på siffrorna.
Citera
2025-05-30, 18:43
Medlem
gärningsmannens avatar
Citat:
Du har inte läst rapporten för då skulle du inte avguda vaccinet så.
Vad har det fetade med att man ljugit om ursprung av viruset, bieffekterna av vaccinet eller censuren av forskare som talat upp mot mandat och vaccinet att göra?

Det är en statlig utredning, inte ett politiskt dokument. Men det fattar du ju såklart inte. Det, eller så ljuger du igen. säkert båda.
Och det är absolut relevant för diskutionen eftersom covidvaccinet lanserade mRNA vaccin på marknaden.
Om det har skett på ett korrupt vis visar det att hela området är genomruttet och måste saneras.
Du är en förillare.
En lögnare.

Den här trådens frågesällning är:
Citat:
Bör allt mRNA panikstoppas i Sverige med hänsyn till den opartiske okontroversielle rådgivarens överväganden?

Kan du finna något i rapporten som skulle ge underlag till panikstoppande av mRNA teknik?
Skulle snarare säga tvärt om.
Jag har argumenterat för att vaccin mot covid har räddat många liv. Detta också stöds i rapporten du länkar till.

Det är anmärkningsvärt att du fortfarande kallar mig lögnare, utan att kunna presentera ett enda exempel.
Citera
2025-05-30, 18:58
Medlem
Ajogens avatar
Ja, exempelvis censuren, undangömmandet av effektiviteten och skadeverkningarna och korruption. Du har inte adresserat de andra artiklarna, studierna och intervjuer som getts dig, men du kräver att andra ska läas dina studier.

Alla argument har redan lagts fram för dig, du väljer bort dem och påstår sedan att du inte fått några argument.
Du ljuger när du påstår att jag inte gett ett enda exempel.
Du bör nog gå till en kliniker och få dig utred för mytomani.

Citat:
Den här trådens frågesällning är:

Kan du finna något i rapporten som skulle ge underlag till panikstoppande av mRNA teknik?
Skulle snarare säga tvärt om.
Jag har argumenterat för att vaccin mot covid har räddat många liv. Detta också stöds i rapporten du länkar till.

Det är anmärkningsvärt att du fortfarande kallar mig lögnare, utan att kunna presentera ett enda exempel.
Citera
2025-05-30, 19:07
Medlem
gärningsmannens avatar
Citat:
Ja, exempelvis censuren, undangömmandet av effektiviteten och skadeverkningarna och korruption. Du har inte adresserat de andra artiklarna, studierna och intervjuer som getts dig, men du kräver att andra ska läas dina studier.

Alla argument har redan lagts fram för dig, du väljer bort dem och påstår sedan att du inte fått några argument.
Du ljuger när du påstår att jag inte gett ett enda exempel.
Du bör nog gå till en kliniker och få dig utred för mytomani.

Ge mig ett konkret exempel på något jag skrivit som är lögn. Om du kan bevisa att jag ljugit kommer jag naturligtvis direkt uppsöka en akutmottagning och söka hjälp för mytomani.

Du har också att berätta vad i den länkade rapporten som skulle ge underlag för trådens frågeställning.
Citera
2025-05-30, 19:23
Avslutad
Citat:

Klart att det är en succé för Trumpadmin då många tog skräpet.

Dom pratar upp & ner, ”helped save millions of lifes”

Vad dom egentligen menar är att det är en succé för dom… flera miljoner dog.. lek med ord bara.

Warp speed haha! Ja det var lyckat för kabalen ja.

Trump Father of the Vaccine.
Citera
2025-05-30, 20:47
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Det här har upprepats gång på gång på gång på gång.

Jag imponeras av att du (gärningsmannen) fortfarande orkar argumentera mot alla plattjordare. Dessutom undrar jag hur de fortfarande, åratal efter pandemin, orkar lägga all sin tid på att diskutera ett vaccin som inte orsakat några som helst problem. De byts ut efter hand, för flera i den här tråden har inte varit så aktiva i tidigare trådar. Nu har de blivit glada då Kennedy fått en roll under TACO.

Någon kanske tycker det är fel av mig att skriva "plattjordare", men när diskussionen om vaccinet började 2020/2021, så blev även jag chockad över att se hur många antivaxare som faktiskt var plattjordare. De flesta av dem försvann snabbt, troligen till nya konton, för jag tror de flesta av dem förstod att alla egentligen skrattade åt dem.

Massiv överdödlighet efter att man började med mRNA-injektionerna.
Ett stort antal studier som kopplar injektionerna till sjukdomar som myokardit och turbocancer.
Miljontals kommentarer på Youtube från vaccinskadade och deras anhöriga.
Extremt många inrapporterade fall till VAERS, där mörkertalet brukar ligga på 90-99 %.

Jag känner personligen flera personer som dött av vaccinerna. En av stroke mindre än 24 timmar efter sprutan.

Men vi har troligen bara sett början. Många vaxxers lever med kroniska inflammationer pga. sprikproteinerna som fortfarande produceras.
Citera
2025-05-30, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Massiv överdödlighet efter att man började med mRNA-injektionerna.
Ett stort antal studier som kopplar injektionerna till sjukdomar som myokardit och turbocancer.
Miljontals kommentarer på Youtube från vaccinskadade och deras anhöriga.
Extremt många inrapporterade fall till VAERS, där mörkertalet brukar ligga på 90-99 %.

Jag känner personligen flera personer som dött av vaccinerna. En av stroke mindre än 24 timmar efter sprutan.

Men vi har troligen bara sett början. Många vaxxers lever med kroniska inflammationer pga. sprikproteinerna som fortfarande produceras.
"Nej" på allt du har skrivit. Möjligen finns det kommentarer på youtube, men dels är det trams och du får gärna visa att det är miljontals. Det finns inga seriösa studier som visar på samband.

Du känner inte en enda människa som har dött av vaccinationerna. Det är nästan genant att höra 😀 Om du känner flera, så borde vi alla känna flera, men så är det inte. De enda personerna som känner flera som dött av vaccinet är ALLTID plattjordare (= Antivaxare). Alltid, utan ett enda undantag. Det är bara ni idioter som känner massor av människor som har dött av vaccinet. Inga andra. Vi andra lever i verkligheten. Ni lever i er egna lilla får-värld.

Hur många dagar/veckor/månader/är har vi kvar nu, innan vi dör?
Citera
2025-05-30, 21:48
Medlem
FyFanVadFattigt.s avatar
Citat:
Var inte vaccinet säkert och effektivt? Varför får man då blodpropp och myokardit av det? Varför måste du ta ett nytt var sjätte månad? Varför sprider man fortfarande viruset fastän man tagit vaccinet?
Ta och läs rapporten vita huset gjorde om covid.

https://oversight.house.gov/release/final-report-covid-select-concludes-2-year-investigation-issues-500-page-final-report-on-lessons-lea rned-and-the-path-forward/

Varför måste man ta nytt influensavaccin varje år?

Citat:
Ursprungligen postat av awoke11
Den var indirekt ofrivillig eftersom du ett tag inte fick ta del av vissa samhällsfunktioner

Vilka livsviktiga samhällsfunktioner fick man inte ta del av?

Citat:
Ja, det kan det. Så är det bara. Sedan kan du tycka det är löjligt. Studier har i efterhand visat tydligt att miljontals liv räddades. Det betyder något. Det gör inte dina åsikter.

Finns det något vaccin eller läkemedel som helt och hållet saknar biverkningar?

Ivermektin?

Citat:
Ursprungligen postat av Dick-Jerker
Hehe... rätt kul att svensk media dröjer med nyheten att HHS stoppade ett kontrakt värt 7 miljarder kronor med Moderna för ett mRNA-baserat "vaccin" mot fågelinfluensan eftersom de finns säkerhetsfaror med mRNA-plattformen.

Ett undantag... hittills är det bara GAMEREACTOR som skrivit om det i Sverige!! 😁😁😁

Avtal om vaccin mot fågelinfluensa skrotat av den amerikanska administrationen
https://www.gamereactor.se/avtal-om-vaccin-mot-fagelinfluensa-skrotat-av-den-amerikanska-administrationen-1559123/
Moderna bekräftade på onsdagen att dess federala kontrakt för att utveckla ett vaccin mot fågelinfluensa har avslutats efter en statlig granskning som citerade oro över vetenskapliga och säkerhetsmässiga riktmärken.

Den mRNA-baserade sprutan var en av flera kandidater som Moderna hoppades skulle kompensera för sjunkande covid-relaterade intäkter. Även om företaget fortfarande ser lovande resultat i sina data i mellanstadiet och planerar att följa alternativa vägar, kan förlusten av offentlig finansiering bromsa framstegen.
Det här är ju inget beslut som HHS "killgissar" fram även om vissa här verkar tro det.

Du klarar inte av att läsa din egen länk.

"Trump-administrationen har avbrutit ett viktigt avtal med Moderna för utveckling av ett vaccin mot fågelinfluensa i sen fas."

Citat:
Cambell presenterar publicerad vetenskap. Han är väldigt transparant och kunnig. Din bane då alltså.

Du menar den pensionerade sjuksköterskan som sprider lögner på jåtåb?

Citat:
Ursprungligen postat av Mr.J.Pilvikukka
20000000 miljoner döda. Att sitta och försvara dessa skitvacciner borde rimligtvis ge tre gånger så högt straff som förintelseförnekelse om man bara går på siffrorna.

Really?
Vem har lärt dig räkna?
Margareta Gunnarsdotter (fd Sandstedt)?

20 000 000 miljoner eller om man så vill 20 000 miljarder eller om man så vill 20 biljoner döda.

På en planet där det bor lite mer än 8,25 miljarder.

Herregud. Ring efter en pling plog taxi!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in