2025-05-30, 15:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AndersNg
Det är onekligen så att den relativt nya mRNA-tekniken släpptes ut på marknaden utan sedvanlig och noggrann prövning. Det berodde förstås på att kineserna släppte ut Corona-viruset, så man gjorde ett övervägande, för och emot.

Men nu, flera år senare, finns det ju nästan ingen medicinsk produkt i världen som är så väl testad, på miljarder av människor, i många doser, i alla åldersgrupper och i alla identifierade kön, raser och religioner.
Vi VET vad mRNA är och hur det fungerar på människan.

Det var ett experiment, men experimentet gick tack och lov bra. Inget man tillför korppen passerar rakt igenom utan att påverka något. Kaffe gör en pigg, nikotin höjer blodtrycket, mRNA binder till de molekyler de är designade för.
Men generellt har ju mRNA visat sig rädda många, många miljoner liv på bara några få år. En av det största framgångarna i medicin-historien.
Användningen bör förstås kontrolleras, men det vore ju lika absurt att förbjuda det som att förbjuda antibiotika. Bara Amish, Maranata och Antroposofer vill flytta tillbaka tiden så långt!

Vi vet ännu inte resultatet...
Vi var 4 stycken på min avdelning som inte vaccinerade oss, vi var de enda som inte hade en enda sjukdag.

Och kom inte dragandes med pisset om att "Vi måste avlasta vården".

Vad vi måste göra är att snabbt och effektivt avrätta 4-5 miljarder människor för att vi övriga skall kunna leva behagliga liv :-)

Eller skall vi vaccinera alla rävar mot sjukdomar?
Stödmata alla djur som dör av svält?

Kanske gratis djursjukhus för skadade djur???

Helvete sluta vara så efterblivna!!!

Om vi fortsätter så här kommer människan att bli ett så skröpligt djur så det ine behövs mycket för att hela populationen skall gå under av en pandemi, alltså en riktigt pandemi som spanska sjukan eller digerdöden inte nått löjligt hittepå som Covid som inte ens kunde mätas vad gäller överdödlighet!!!
Citera
2025-05-30, 15:23
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsmannen
Nej, mRNA vaccin är inte väldigt farliga. Det var en gamechanger i kampen mot SARS-CoV2 och räddade miljoner liv.
Myo- och perikardit är en väldokumenterad biverkan av mRNA vaccinet som främst drabbar yngre män. Detta upptäcktes först i Israel och senare i andra länder mycket tidigt efter att vaccinet lanserades.
Biverkningen är ovanlig och samma typ av hjärtmuskelinflammation är också en biverkan av covidinfektion.

Vad finns det för bevisning för att dessa vacciner räddade miljontals av liv?
Citera
2025-05-30, 15:31
Avslutad
Citat:
Nej, det är det inte.

Du ska med egna ord ge mig ett exempel på när jag ljugit. Kan du det eller inte?

Är du anställd för att vara någon slags gatekeeper för dessa "vaccin"? Du har suttit i varenda tråd sedan 2020 och maniskt försvarat dem.

Om inte så borde du nog uppsöka psykolog eller präst. Det är inte friskt.
Citera
2025-05-30, 15:33
Medlem
gärningsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Vad finns det för bevisning för att dessa vacciner räddade miljontals av liv?

Ja, det finns flera välrenommerade och peer review-granskade studier som tydligt visar att covid-19-vacciner har räddat miljontals liv globalt.

Exempel:
https://www.thelancet.com/journals/laninf/article/PIIS1473-3099(22)00320-6/fulltext
Senast redigerad av gärningsmannen 2025-05-30 kl. 15:36.
Citera
2025-05-30, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av awoke11
Den var indirekt ofrivillig eftersom du ett tag inte fick ta del av vissa samhällsfunktioner
Samma händer väl om man vägrar visa leg på systemet? Eller vägrar genomgå drogprov när arbetysgivaren kräver det?

OM jag minns rätt så var aledningen till att man inte fick ta del av vissa samhällsfunktioner var att man riskerade att utsätta andra för risk. Det är väl så även idag? Du får t.ex inte ta in pyroteknik på fotbollsarenan eller köra berusad. Rimligt, tycker jag.
Men vi är ju olika.
Citera
2025-05-30, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lidlkorv
Jag blev av med jobbet inom vården för jag inte ville ha det, allt är "frivilligt" såklart med rejäla konsekvenser.
Som jag förstår det blev du då av med jobbet ärför att du ansågs vara en risk för dina patienter och medarbetare. Ungefär som om du kommit till jobbet narkotikapåverkad och med ett skjutvapen.
Du tycker inte det är jämförbart, men dina medarbetare eller patienter kanske gör det.
PS! Ofta är patienter inom vården "en särskilt utsatt grupp" vad gäller infektioner. Du tycker alltså att dina "rättigheter" är viktigare än deras hälsa? Jag kommer till exempel ihåg detta krav på att barn skulle tvingas vaccineras mot mässlingen för att få tillgång till förskola:
https://www.dagenssamhalle.se/samhalle-och-valfard/sjukvard/l-nej-till-forskoleplats-for-ovaccinerade/
Rimligt? Tja, åtminstone värt att diskutera! Skall andra barn utsättas för att en förälder har fått en fix idé? Eller skall det barnet inte få komma alls?
Citera
2025-05-30, 15:42
Avslutad
Citat:
Jag bemöter desinformation. Det använder jag min yttrandefrihet till. Har du problem med det?
Rätt ska vara rätt.

Fast det gör du ju inte. Det du påstår blir gång på gång motbevisat av verkligheten. Oavsett vad som kommer ut om dessa "vacciner" så försvarar du dem automatiskt.

Det tyder mer på att det är någon slags "ideologisk" ståndpunkt du försvarar snarare än att du skulle bemöta desinformation.
Citera
2025-05-30, 15:46
Medlem
gärningsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
Du sprider desinformation.

Jag har frågat dig upprepade gånger om exempel på det. Inte ens det klarar du av att leverera.

Men det är ju klart att eftersom du är en person som på fullt allvar tror att Peter McCullough är trovärdig så är väl förväntningarna på dig inte skyhöga.

Han fick sin licens indragen i januari pga desinformation han spridit.
Du måste väl ändå ha genomskådat att det han han gör handlar om personlig vinning. Att tjäna stora pengar helt enkelt.
Ser du på riktigt inte intressekonflikten med verksamheten han driver?
Är du verkligen så här lätt att lura? Tänk själv. Granska källor. Nöj dig inte med några Youtubevideos och svammel i Joe Rogan.
Ta reda på vad den där hearingen du ständigt länkar till handlar om. Vilka var deltagarna? Vad är det för figurer? Vilka intressen representerar dom?
Senast redigerad av gärningsmannen 2025-05-30 kl. 15:48.
Citera
2025-05-30, 15:47
Medlem
gärningsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManAvOrdning
Fast det gör du ju inte. Det du påstår blir gång på gång motbevisat av verkligheten. Oavsett vad som kommer ut om dessa "vacciner" så försvarar du dem automatiskt.

Det tyder mer på att det är någon slags "ideologisk" ståndpunkt du försvarar snarare än att du skulle bemöta desinformation.

Okej. Så vad har jag påstått som blivit motbevisat? Har jag haft fel om något så kommer jag ödmjukt medge det.
Kom igen. Ge exempel!
Citera
2025-05-30, 15:51
Medlem
Ajogens avatar
The extent and impact of vaccine status
miscategorisation on covid-19 vaccine efficacy
studies

Abstract

It is recognised that many studies reporting high efficacy for Covid-19 vaccines suffer from various selection biases. Systematic review identified thirty-nine studies that
suffered from one particular and serious form of bias called miscategorisation bias, whereby study participants who have been vaccinated are categorised as
unvaccinated up to and until some arbitrarily defined time after vaccination occurred. Simulation demonstrates that this miscategorisation bias artificially boosts vaccine
efficacy and infection rates even when a vaccine has zero or negative efficacy. Furthermore, simulation demonstrates that repeated boosters, given every few months, are needed to maintain this misleading impression of efficacy. Given this,
any claims of Covid-19 vaccine efficacy based on these studies are likely to be a
statistical illusion.

https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2024.03.09.24304015v1.full.pdf
Citat:
Ja, det finns flera välrenommerade och peer review-granskade studier som tydligt visar att covid-19-vacciner har räddat miljontals liv globalt.

Exempel:
https://www.thelancet.com/journals/laninf/article/PIIS1473-3099(22)00320-6/fulltext
Citera
2025-05-30, 15:52
Medlem
Bra. Staten/medborgarna ska inte sponsra big pharma eller andra branscher i onödan.
Citera
2025-05-30, 15:55
Medlem
Ajogens avatar
Jag har upprepade gånger gett dig exempel.

De tog hans licens för att tysta honom. Du googla nyss upp det och tittade inget närmare. Du vet det där "vad hade du gjort om hitler kommit till makten". Vi vet vart du hade stått i historien.
Citat:
Jag har frågat dig upprepade gånger om exempel på det. Inte ens det klarar du av att leverera.

Men det är ju klart att eftersom du är en person som på fullt allvar tror att Peter McCullough är trovärdig så är väl förväntningarna på dig inte skyhöga.

Han fick sin licens indragen i januari pga desinformation han spridit.
Du måste väl ändå ha genomskådat att det han han gör handlar om personlig vinning. Att tjäna stora pengar helt enkelt.
Ser du på riktigt inte intressekonflikten med verksamheten han driver?
Är du verkligen så här lätt att lura? Tänk själv. Granska källor. Nöj dig inte med några Youtubevideos och svammel i Joe Rogan.
Ta reda på vad den där hearingen du ständigt länkar till handlar om. Vilka var deltagarna? Vad är det för figurer? Vilka intressen representerar dom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in