2025-08-07, 10:35
Medlem
Ajogens avatar
Kennedy fråntar $500 miljoner i finansiering för mRNA vacciner.

Han uppger skälet till det är att mRNA vacciner kan riskera mutationer av patologen och försvåra hanteringen av sjukdomen.

https://www.youtube.com/watch?v=FMLhcACHF_g
Citera
2025-08-07, 17:20
Medlem
Soyences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen

Han uppger skälet till det är att mRNA vacciner kan riskera mutationer av patologen och försvåra hanteringen av sjukdomen.

Det mest amärkningsvärda verkar vara att vi förts bakom ljuset ang effektiviteten

Citat:
The data show these vaccines fail to protect effectively against upper respiratory infections like COVID and flu,” Kennedy, a longtime vaccine critic, said in a statement.
Men hans beslut är inte populärt hos alla
Citat:
I don’t think I’ve seen a more dangerous decision in public health in my 50 years in the business,” said Mike Osterholm, a University of Minnesota expert on infectious diseases and pandemic preparations.
https://nypost.com/2025/08/06/health/what-to-know-about-mrna-vaccines-as-rfk-jr-halts-funding/
Citera
2025-08-07, 18:11
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soyence
Det mest amärkningsvärda verkar vara att vi förts bakom ljuset ang effektiviteten
Oväntat att RFK och hans angang skulle komma med en massa substanslöst trams som fabricerats ihop av personer som ingår i hans "posse". Ingen har förts bakom ljuset annat än i hans vilda fantasier. Det är anmärkningsvärt att en person likt RFK överhuvudtaget hamnat i den positionen. Anledningen känner alla till, och det är inte för att han är kompetent.

Citat:
Ursprungligen postat av Soyence
Men hans beslut är inte populärt hos alla
https://nypost.com/2025/08/06/health/what-to-know-about-mrna-vaccines-as-rfk-jr-halts-funding/
Jag skulle säga att RFKs vansinnigheter är bland det farligaste mänskligheten stått inför på mycket länge. Lyckligtvis får han bara hålla på t.o.m. 7 November 2028. Frågan är hur mycket skada han hinner åsamka det amerikanska folket och världen på de tre åren.

Vad lögnaren Malhotra påstår på X har dock ingen bäring eller tyngd.
Senast redigerad av korrektamund0 2025-08-07 kl. 18:35.
Citera
2025-08-07, 20:27
Medlem
Citat:

Hehe... 🎼 musik i mina öron 🎶 men varför gnälls det över indragna futtiga 0,5 miljarder dollar? Det är ju en fis i rymden för Big Pharma som ju hade kunnat finansiera skiten utan minsta problem... bara Pfizer omsatte ju över 100 miljarder dollar på bara ett år (2022).

Eller har det att göra med att mRNA-"vaccinerna" lättare skulle kunna bli godkända ifall HHS som finansiärer hade "skin in the game"? En ful och korrupt bransch är vad det är...
Citera
2025-08-07, 20:37
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dick-Jerker
Hehe... 🎼 musik i mina öron 🎶 men varför gnälls det över indragna futtiga 0,5 miljarder dollar? Det är ju en fis i rymden för Big Pharma som ju hade kunnat finansiera skiten utan minsta problem... bara Pfizer omsatte ju över 100 miljarder dollar på bara ett år (2022).

Eller har det att göra med att mRNA-"vaccinerna" lättare skulle kunna bli godkända ifall HHS som finansiärer hade "skin in the game"? En ful och korrupt bransch är vad det är...
Moderna's stock takes a hit as RFK Jr. backs out of some mRNA vaccine deals

https://www.morningstar.com/news/marketwatch/20250806195/modernas-stock-takes-a-hit-as-rfk-jr-backs-out-of-some-mrna-vaccine-deals

Ja, det är inte märkligt att de satte igång propaganda maskinen emot Bobby nu.
Citera
2025-08-07, 21:48
Medlem
Odovacers avatar
Citat:

Kan en patolog bli muterad av mRNA vacciner? Varför just patologer? Varför inte läkare av annan specialitet? Varför inte människor över lag?
Citera
2025-08-07, 21:52
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Odovacer
Kan en patolog bli muterad av mRNA vacciner? Varför just patologer? Varför inte läkare av annan specialitet? Varför inte människor över lag?
Ja, det var patogen jag egentligen menade.

Men det skulle bli en ganska cool villain origin story om en patolog muterades.
Citera
2025-08-07, 22:53
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
De låste in folk i sinna hem, skapade vaccinpass, folk fick sparken etc. Det var massvis med tvång.
Utöver det ljög man om studierna, ljög om skadorna oc ljög om ursprunget.
Hur naiv kan man bli?
Nej, din naiva, dumma antivaxxar-gås.
  1. Ingen har blivit inlåst i sina hem (enligt rykten pågick det i någon stad i Kina, men där bor inte du eller jag eller någon annan i västvärlden)
  2. Ingen har blivit tvingad till någonting
  3. Ingen ljuger om några skador
  4. Ingen ljuger om något ursprunget
PÅ ren Flashback-svenska: Ta ditt skitsnack, ditt påhittade folihattstrams och diskutera saken i det forum som satts upp för exakt det ändamålet. Jag skall hjälpa dig hitta dit: (FB) Alternativa teorier om covid-19

Herregud...
Citera
2025-08-08, 07:53
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Nej, din naiva, dumma antivaxxar-gås.
  1. Ingen har blivit inlåst i sina hem (enligt rykten pågick det i någon stad i Kina, men där bor inte du eller jag eller någon annan i västvärlden)
PÅ ren Flashback-svenska: Ta ditt skitsnack, ditt påhittade folihattstrams och diskutera saken i det forum som satts upp för exakt det ändamålet. Jag skall hjälpa dig hitta dit: (FB) Alternativa teorier om covid-19

Herregud...
Allt det jag sa stämde.

Lockdowns, man påstod att det var säkert och effektivt men folk fick blodpropp, myokardit och kraftiga mensbesvär (du är en av dem har jag förstått), man fick inte jobba utan vaccinet bl.a., man ljög om att det inte kom från Wuhan labbet.

Det är inga alternativa teorier. Detta är vedertaget.

Du borde ta och läsa Vita huset rapporten om Covid.

https://oversight.house.gov/wp-content/uploads/2024/12/2024.12.04-SSCP-FINAL-REPORT-ANS.pdf
Citera
2025-08-08, 08:59
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Allt det jag sa stämde.
Allt du sade stämde? DU sitter och hasplar ur dig skit och lögner i parti och minut utatt ha ens så mycket som ett uns av grund.

Citat:
Lockdowns, man påstod att det var säkert och effektivt men folk fick blodpropp, myokardit och kraftiga mensbesvär (du är en av dem har jag förstått), man fick inte jobba utan vaccinet bl.a., man ljög om att det inte kom från Wuhan labbet.

Det är inga alternativa teorier. Detta är vedertaget.
"buuuhhhhuuu....uuu....äääähhhh......bbbuuuuuuuhhh hhh".

Nej, din dumma patetiska antivaxxar-gås, en lockdown betyder inte att man är inlåst i sitt hem.
Nej, din dumma patetiska antivaxxar-gås, säkert och effektivt betyder inte att det inte finns risk för biverkingar
Nej, din dumma patetiska antivaxxar-gås, en dags förlängd menstruation under en mens-cykel är inte "kraftiga mensstörningar".
Nej, din dumma patetiska antivaxxar-gås, ingen har blivit förhindrad att jobba utan vaccin
Nej, din dumma patetiska antivaxxar-gås, man har inte ljugit om att viruset "kom från Wuhan-labbet"

Herregud...
Citera
2025-08-08, 09:04
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Allt du sade stämde? DU sitter och hasplar ur dig skit och lögner i parti och minut utatt ha ens så mycket som ett uns av grund.

"buuuhhhhuuu....uuu....äääähhhh......bbbuuuuuuuhhh hhh".

Nej, din dumma patetiska antivaxxar-gås, en lockdown betyder inte att man är inlåst i sitt hem.
Nej, din dumma patetiska antivaxxar-gås, säkert och effektivt betyder inte att det inte finns risk för biverkingar
Nej, din dumma patetiska antivaxxar-gås, en dags förlängd menstruation under en mens-cykel är inte "kraftiga mensstörningar".
Nej, din dumma patetiska antivaxxar-gås, ingen har blivit förhindrad att jobba utan vaccin
Nej, din dumma patetiska antivaxxar-gås, man har inte ljugit om att viruset "kom från Wuhan-labbet"

Herregud...
Jaha.

Jag förstår inte vad det är så otroligt svårt för dig att prata ordentligt om det här.

Det stämmer det jag sa. mRNA vaccinen för Covid var skadliga och man stängde in hela världen i sina hem, man ljög om ursprunget.

Du borde läsa rapporten jag länkade dig.

Det är väldigt uppenbart att du besitter en patologisk nivå av förnekelse om detta.
Citera
2025-08-08, 09:14
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Jaha.

Jag förstår inte vad det är så otroligt svårt för dig att prata ordentligt om det här.

Det stämmer det jag sa. mRNA vaccinen för Covid var skadliga och man stängde in hela världen i sina hem, man ljög om ursprunget.

Du borde läsa rapporten jag länkade dig.

Det är väldigt uppenbart att du besitter en patologisk nivå av förnekelse om detta.
Bla bla bla.
Det där är säkert hyperintressant att tramsa om, men det finns ett forum för just det andamålet. Jag skall hjälpa dig hitta dit: (FB) Alternativa teorier om covid-19
  • Ingen har blivit inlåst i sina hem (enligt rykten pågick det i någon stad i Kina, men där bor inte du eller jag eller någon annan i västvärlden)
  • Ingen har blivit tvingad till någonting
  • Ingen ljuger om några skador
  • Ingen ljuger om något ursprung

SJUNKER DET IN I LILLLA DUMHUVUDET?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här