2025-05-30, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pungpuckel
Den knäppen gick mig förbi, knäpp gärna igen, använd en emoji om du måste.
Belägg, jag kan kalla det för personlig uppfattning om det gör dig mindre hispig.

Ja jag är då inte förvånad. Tror man att det är ett tecken på högre intelligens att inte använda en smiley så är man nog bra jävla dum i huvudet själv.
Så att poänger och insinuationer m.m flyger dig över huvudet är knappast en ögonbrynshöjning.
Citera
2025-05-30, 23:34
Medlem
Pungpuckels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Ok, för du använder ju själv svordomar i skrift.

Olika sammanhang kräver olika språk. I vissa sammanhang funkar svordomar. I andra inte. Samma gäller emojis.

Ja kan använda könsord också om du vill, men vad jag pratar om är främst text i sms.
På Flashback är det ju lite djungelns lag när det handlar om hur man uttrycker sig, och som sagt så tycker jag att emojis gör sig bra just här.
Men jag kanske får repetera sisådär 5ggr till innan det sjunker in?
Citera
2025-05-30, 23:38
Medlem
Citat:
Ja kan använda könsord också om du vill, men vad jag pratar om är främst text i sms.
På Flashback är det ju lite djungelns lag när det handlar om hur man uttrycker sig, och som sagt så tycker jag att emojis gör sig bra just här.
Men jag kanske får repetera sisådär 5ggr till innan det sjunker in?
Vadå "som sagt"? Var har du sagt det?
Citera
2025-05-30, 23:39
Medlem
Pungpuckels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av camilla.kvartoft
Ja jag är då inte förvånad. Tror man att det är ett tecken på högre intelligens att inte använda en smiley så är man nog bra jävla dum i huvudet själv.
Så att poänger och insinuationer m.m flyger dig över huvudet är knappast en ögonbrynshöjning.

Jag tror att du blandar ihop mig med asparna som tjatar om sitt IQ i trådarna.
Där är vi inte i den här diskussionen.

Vad jag pratar om är viljan om att inte framstå som ett barn i textform.
Citera
2025-05-30, 23:40
Medlem
Pungpuckels avatar
Citat:
Vadå "som sagt"? Var har du sagt det?

Du får leta.
Citera
2025-05-30, 23:41
Medlem
Citat:
Du får leta.
Har läst samtliga dina inlägg i den här tråden. Det står ingenstans.
Citera
2025-05-30, 23:51
Medlem
Pungpuckels avatar
Citat:
Har läst samtliga dina inlägg i den här tråden. Det står ingenstans.

Du har rätt, den biten kom inte med av någon anledning.
Jag är dock helt säker på att jag skrev att emojis gör sig bra på Flashback, jag har använt emojis själv här i andra trådar, så det är inte här på forumet jag snackar om.
Flashback är en toa, alla behöver vi en.
Men i IRL är en annan femma.
Jag går väl inte runt och kallar mig för Pungpuckel inför folk heller.
Citera
2025-05-31, 00:31
Medlem
Citat:
Jag tror att du blandar ihop mig med asparna som tjatar om sitt IQ i trådarna.
Där är vi inte i den här diskussionen.

Vad jag pratar om är viljan om att inte framstå som ett barn i textform.

Och att inte ha förmågan att klara av svenska språket.
Och du har fel på båda fronterna, det är inte barnsligt att använda en smiley och det har inget med förmågan att hantera det svenska språket. Det är bara du som lever i en illusion om att det är barnsligt eller obegåvat.

Och du skapar tråden för att visa upp för alla andra att du är lite mer vuxen och lite mer lingvistisk kompetent än alla andra. Och du hånar dom som inte ligger på samma avancerade nivå som dig och din fru.
Självklart har du fel i båda avseendena och den enda slutsatsen man kan dra är att du har drag av narcissism.
Citera
2025-05-31, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yotob
Det är väl inte konstigare än att man använder ansiktsuttryck när man pratar osv

Haha eller hur
Citera
2025-05-31, 01:27
Medlem
Pungpuckels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av camilla.kvartoft
Och att inte ha förmågan att klara av svenska språket.
Och du har fel på båda fronterna, det är inte barnsligt att använda en smiley och det har inget med förmågan att hantera det svenska språket. Det är bara du som lever i en illusion om att det är barnsligt eller obegåvat.

Och du skapar tråden för att visa upp för alla andra att du är lite mer vuxen och lite mer lingvistisk kompetent än alla andra. Och du hånar dom som inte ligger på samma avancerade nivå som dig och din fru.
Självklart har du fel i båda avseendena och den enda slutsatsen man kan dra är att du har drag av narcissism.

Hemskt ledsen om jag trampade på några ömma tår, nej jag är inte bättre på det svenska språket än någon annan.
Inte heller mer vuxen än någon annan.

Själva kärnan i mitt budskap är, och läs noga nu:
Jag vägrar att använda emojis i t.ex SMS, Teams, och jobbmail.
Därför att, jag tycker att det är löjligt, särskilt när man inte eller någon heller är så jävla kramgo och happy som emojisarna gärna vill visa.

Jag tror vi är klara här.
Citera
2025-05-31, 01:51
Medlem
Citat:
Hemskt ledsen om jag trampade på några ömma tår, nej jag är inte bättre på det svenska språket än någon annan.
Inte heller mer vuxen än någon annan.

Själva kärnan i mitt budskap är, och läs noga nu:
Jag vägrar att använda emojis i t.ex SMS, Teams, och jobbmail.
Därför att, jag tycker att det är löjligt, särskilt när man inte eller någon heller är så jävla kramgo och happy som emojisarna gärna vill visa.

Jag tror vi är klara här.

Citera
2025-05-31, 18:26
Medlem
Citat:
Jag undrar om det är fler än mig som vägrar att använda emojis?

Jag är 40+.
Handlar med kryptovalutor, har administrativa uppgifter på jobbet, spelar Fortnite med mina barn, och vet vad emojis funkar osv.. men fyfan vad dumt det känns att använda!
Som om man inte klarar av svenska språket, utan måste trycka in figurer med olika miner.. eller att man har en oförmåga att ringa ett samtal och göra sig förstådd.
Sånt jävla trams!

Min sambo håller inte heller på med emojis, av samma anledning, vi är för fan vuxna människor.

Hur går era tankar, ni som inte heller känner er bekväma i att använda emojis? (Bara ordet låter ju som barnspråk....)
Majoriteten av kommunikation face to face är KROPPSSPRÅK, vilket inte syns på internet.
Citat:
Jag använder dem. Ofta för att göra det lättare för mottagaren att förstå ironi.
Jag med. Ändå är det många som inte fattar det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in