Ja, så omnämns de ofta. Jag anser våra nära grannländer är Danmark, Norge och Finland. Det är länder vi har skämt om och någon sorts relation till. Vilken relation har vi till Baltikum?
Jag kan faktiskt inte mycket om Baltikums historia, och jag ska inte googla. Och jag tror faktiskt svenskar i gemen inte har det heller... Jag vet de ingick i östblocket och sen blev fria. So what? Det låter inte särskilt intressant...
Vad finns att se där? Jag har ingen aning men tror det trots allt kan vara lite mysigt i deras städer. Det är ju så små länder... Det är dock inte mycket anledning att besöka dessa liliput-nationer...
Så varför åker svenskar dit? Låt oss vara ärliga.. Troligen horor och sprit... Antagligen också för att annat är eller åtminstone var billigt. Det är som ett "Thailand light" fast med sämre klimat. Åtminstone har de billiga kvinnor och likaså sprit.
Skulle verkligen någon kille med helt rent mjöl i påsen (eller vad han annars har i den) åka ensam eller med manliga kompisar till Baltikum?
Dessa länder är som ett budget-Disneyland för sex-turister... Folk kanske hävdar de åker dit för annat än att supa och spänna på blonderade bimbos... Men de ljuger troligen. Fast vissa stackare gör kanske det, men det är inte mycket till semester. Och jag tvivlar på att någon med hyfsad budget skulle välja dessa länder som främst föredragna resmål... Och nej, jag kan faktiskt inte tro att någon som åker dit förutom för att det är billigt, inte också har ett (stort) intresse av sprit
Så lågbudget, fylla och (troligen) billig sex är det som lockar. Har jag fel? Nej ..
Jag tycker inte dessa länder förtjänar att kallas "nära grannländer" då vår relation till dem innan de började attrahera mindre nogräknade fyllon och kåtbockar var i det närmaste obefintlig.
Har jag rätt i mina djupsinniga resonemang gällande dessa ännu ganska avdankade öststater eller inte? Vad tycker ni? Är något i övrigt lockande med dessa länder?
Hör detta bättre hemma i annat forum så flytta, tack
Det var nära relationer längre tillbaka i tiden. Innan det blev ett sovjetland och fylldes på med ryssar. Många svenskar har någon procent baltiskt blod.
Ja tänk att de är det. TS får läsa i historiebökerna och sen skämmas.
Du kunde ha läst i tråden att det jag skrev för det första var skämtsamt och även att jag har erkänt att vi kanske delvis har en gemensam historia med dem som tagits upp...
TS säger att han kan inget. vill inget låra sig och har aldrig sett en karta
Vill ändå veta varför andra tycker annorlunda....
Du har inte läst att jag tog till mig information och erkände att jag på ett skämtsamt sätt överdrev i huvudinlägget? Att kunna ta humor är ett tecken på en sund hjärna...
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!