2025-05-28, 21:53
Medlem
Sagodjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bandita
Högst svårt att svara på när jag inte har för vana att spöa upp någon över huvud taget. Men i en paniksituation där överlevnadsinstinkten och adrenalin tar över så skulle jag väl tippa på att jag möjligtvis skulle kunna övermanna 1-2 stycken iallafall, om man ponerar att det är någon i min egen storlek och matchande fysik. Åtminstone till den grad att jag kan komma ur situationen och fly.
Sedan är det väl beroende på hur beredd jag är, om personerna är beväpnade osv.

du tror att du har ett övertag pga adrenalin, men det känner väl angriparna också?
Citera
2025-05-28, 21:55
Medlem
Fysiskt? 0.
Psykiskt? Då snackar vi. Så jävla mycket roligare att göra någon ordentligt till åtlöje
Citera
2025-05-28, 21:55
Medlem
trident999s avatar
Känns det otryggt så plocka upp din påse med baconsvålar/baconchips . Då backar de. Det är någon religiös hang-up, lite oklart, man det funkar.
Citera
2025-05-28, 21:57
Medlem
Kalk-Allans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sagodjur
varför tror du att du kan försvara dig "rätt bra" och varför pratar du om mma fighters? du verkar ju hallucinera
Jag har tränat karate i flera år, så har en viss kontroll på hur jag kan neutralisera en motståndare, men du skriver hur många... Hur fan ska jag veta det, samt vilket är motståndet jag möter?

Om du nu som är sådan fighter möter 4 personer som vill spöa skiten ur dig kanske döda dig, hur kan du sitta på ett forum och skriva att du skulle lösa det genom att spöa dem?
Citera
2025-05-28, 21:58
Medlem
Banditas avatar
Citat:
du tror att du har ett övertag pga adrenalin, men det känner väl angriparna också?

Tror nog att mitt adrenalinpåslag och min överlevnadsinstinkt är snäppet starkare om det är mitt liv och hälsa som står på spel.
Det här är ju dock bara spekulationer som lika gärna kan vara helt fel. Jag kanske hade kunnat klubba ned ett helt fotbollslag, och jag kanske inte ens hade kunnat skapa ett skrapsår på en arg tant med rullator. Jag har glädjande nog aldrig blivit överfallen, så jag har inte behövt ta reda på hur det ligger till i praktiken.
Citera
2025-05-28, 22:12
Medlem
Jag är man i 30 års åldern. 90kg muskler med ett antal år inom kampsport och en del thaiboxningsmatcher i bagaget. När jag var ung, dum och vårdslös så slogs jag för en av dom större Stockholmsfirmorna.

Om man tar den svenska genomsnittsmannen i 20 - 40 års åldern i beaktning, så skulle jag med stor sannolikhet kunna få ned 3 stycken samtidigt. Möjligtvis 4 med rätt förhållanden där jag får slå först och kliver på med aggressivitet och metodik.

Har inget att backa upp mitt påstående med förutom möjligtvis erfarenhet och ett mellanstort ego.
Senast redigerad av Omfamnalivet 2025-05-28 kl. 22:15.
Citera
2025-05-28, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akutaccent
Jag tar en tjej om jag har medvind och hon solen i ögonen.

I ett buskage då eller?
Citera
2025-05-28, 22:19
Medlem
Har tränat, simmat sedan jag var ca 15 år och mobbad då jag var fet.
Har tränat i stort sett hela mitt liv.
De senaste 20 åren mest för att hålla igång kroppen.
I min militärtjänst var jag kustjägare, mest för att min mor vid den tidpunkten träffat en ny karl som var kapten som sa att jag borde söka dit.
För ett antal år sedan tog yngsta dottern studenten. På festen var det en kille som såg rätt vältränad ut som vart stökig när han vart berusad.
Jag bar ut honom. Ville absolut inte bråka eller skada personen.

Men jag är inte mycket för att slåss eller befinna mig där risken för våld existerar.

Men visst, skulle det bli skarpt läge i någon form skulle jag försvara det som måste försvaras.
Citera
2025-05-28, 22:21
Medlem
Citat:
Enligt min mening är det många som går omkring och TROR dom kan försvara sig själva, men det är bara inbillning.

Kan du försvara dig själv och hur många kan du spöa upp?

Om jag ska tala för mig själv så är svaret JA på den frågan och jag skulle tippa att jag kan spöa upp 3-4 stycken samtidigt utan större problem, fler om dom är onyktra.

Det är viktigt att i samhället det finns folk som kan spöa upp folk som inte sköter sig.

Låter som du inbillar dig själv också. Du vet aldrig vad det är för människor. Finns alltid någon som är värre. Bästa tipset, orka bevisa vad man kan göra.
Citera
2025-05-28, 22:22
Medlem
Beror lite på hur stora dom andra är. Är dom större än mig så kanske 10st, är dom mindre så 20+ stycken lätt.
Men sedan så är jag 2 meter lång och har en 30cm lång kuk i slakt läge.
Citera
2025-05-28, 22:24
Medlem
qups avatar
Jag kan spöa en om den personen är väldigt dålig på att slåss.
Citera
2025-05-28, 22:39
Medlem
Ferhs avatar
Oavsett om vapen är inblandade eller inte, och så länge den ena inte är betydligt starkare än den andra, så brukar det rent generellt vara den som slår (och träffar) först som vinner ett slagsmål. För får man in en bra träff utan att motståndaren är beredd på det så blir den ofta desorienterad, vilket man då kan utnyttja för att snabbt få in fler träffar, och så har man vunnit innan det ens har börjat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in