Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2025-05-28, 19:45
Medlem
Sagodjurs avatar
Enligt min mening är det många som går omkring och TROR dom kan försvara sig själva, men det är bara inbillning.

Kan du försvara dig själv och hur många kan du spöa upp?

Om jag ska tala för mig själv så är svaret JA på den frågan och jag skulle tippa att jag kan spöa upp 3-4 stycken samtidigt utan större problem, fler om dom är onyktra.

Det är viktigt att i samhället det finns folk som kan spöa upp folk som inte sköter sig.
Citera
2025-05-28, 19:53
Medlem
Bassplays avatar
Vilka är angripare? Skulle definitivt vinna en fight mot 100 barn men är det någon jävla köttig hulk på 2 meter så skulle jag nog få spö.

Kan du sänka en älg med knytnävsslag?

Jag har varit i slagsmål flera gånger , you lose some you win some.

Att vara i numerärt underläge , då krävs oftast inte något fysiskt för att folk ska vika sig. Många skiter i brallan av tanken på en fight..

Jag skulle nog hellre försöka springa om det är mer än 2 personer ( andra vuxna män ) som vill slåss, men har du inget val , betänk hur du ska vinna, släpp din rädsla och gå loss. Var inte rädd för att spela fult.

Lycka till!
Citera
2025-05-28, 19:57
Medlem
akutaccents avatar
Jag tar en tjej om jag har medvind och hon solen i ögonen.
Citera
2025-05-28, 19:59
Medlem
Sagodjurs avatar
Det är ett problem detta, att svenska män inte bara inte kan försvara sig själva men inte heller nån annan.

Svenska män som inte kan försvara sin familj eller kvinnor och barn. Ynkliga män. Samhället är fullt av dom.

Man blir äcklad.
Citera
2025-05-28, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sagodjur
Enligt min mening är det många som går omkring och TROR dom kan försvara sig själva, men det är bara inbillning.

Kan du försvara dig själv och hur många kan du spöa upp?

Om jag ska tala för mig själv så är svaret JA på den frågan och jag skulle tippa att jag kan spöa upp 3-4 stycken samtidigt utan större problem, fler om dom är onyktra.

Det är viktigt att i samhället det finns folk som kan spöa upp folk som inte sköter sig.
Menar du kroppsligen eller har jag tillgång till material/tillhyggen?
Vilka är dom, är det en plötslig attack, ett rån eller ska vi ska bara slåss dvs.man är beredd?
Situationen spelar roll.
Citera
2025-05-28, 20:03
Medlem
Upp i ganska hög ålder inbillade jag mig att jag kunde försvara mig mot de flesta. I vissa fall dessutom spöa upp dem rejält. Råkade ut för något som hade kunnat bli en överfallsvåldtäkt av tre äldre killar när jag var sexton och lyckades sparka och slå mig loss. Därefter levde jag i villfarelsen att tillräckligt med ilska räcker i de flesta fall. Idag fattar jag att det nog spelade in en hel del att jag var spik nykter och de var hyfsat dyngraka.
Idag har jag insett mina begränsningar och hade förmodligen inte kunnat försvara mig mot eller spöa en femåring. Eller en gråsparv.
Citera
2025-05-28, 20:06
Medlem
Rollokolans avatar
Är 50+ men jag vet med säkerhet att jag kan spöa 4 st som attackerar mig. Jag vet tyvärr också att jag gjorde de för illa. Blev dömd för misshandel av 4 personer trots att de attackerade mig. Hade jag hamnat i samma sits igen hade jag sprungit och svalt stoltheten.
Citera
2025-05-28, 20:08
Hur många som helst eftersom jag kan använda ett lagligt vapen som jag kan göra mig själv immun mot. Det hjälper liksom inte med pistoler eller svärd. Jag kan göra ner en hel insatsstyrka.
Citera
2025-05-28, 20:15
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Som sann flashbackare så är svaret minst,.........ingen alls, på tok för gammal och skröplig för att slåss.
Citera
2025-05-28, 20:26
Medlem
Fattar inte vad man ska få ut av detta med att spöa upp andra. Nu har jag visserligen tränat kampsport i massa år, men har aldrig behövt använda det privat tack och lov, men jag tillhörde en av de få som bad om ursäkt när jag märkte att jag inte var så långt från att bryta armen av någon eller något annat korkat. I krigssituation så hade det ju självklart varit annorlunda, men annars fattar jag verkligen inte detta med att slå ner folk som man inte kommer överens med.
Citera
2025-05-28, 20:28
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sagodjur
Det är ett problem detta, att svenska män inte bara inte kan försvara sig själva men inte heller nån annan.

Svenska män som inte kan försvara sin familj eller kvinnor och barn. Ynkliga män. Samhället är fullt av dom.

Man blir äcklad.

Hur kom du fram till detta? Jag är inte stor men jag hade klubbat ner dig och hoppat jämfota på ditt huvud.

Är du en svartskalle eller en liten fitt svenne?
Citera
2025-05-28, 20:28
Medlem
Sagodjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Hur kom du fram till detta? Jag är inte stor men jag hade klubbat ner dig och hoppat jämfota på ditt huvud.

Är du en svartskalle eller en liten fitt svenne?

Erfarenhet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in