2025-05-28, 18:23
Avstängd
https://www.msn.com/sv-se/nyheter/ot...&ei=13#image=1

"Hur kopplad är du till ditt vilda och instinktiva jag? Man tror att djur tenderar att besöka våra drömmar när vi befinner oss i tider av stor förändring eller omvandling. Då integreras våra primära känslor till vårt medvetna och vakna liv.

Kanske känner du att något börjar vakna inom dig, men du känner inte igen känslan på ett medvetet plan. Det omedvetna kan skicka budskap i form av djur i dina drömmar. Hur vet du vad det försöker berätta för dig? Jo, genom att förstå djurets symbolik i ett mytologiskt och andligt sammanhang."

I länken finns ett bildspel där man kan klicka på diverse djur och läsa om deras symbolik. Vad är dina tankar om saken? Berätta!
(Texten är under bildspelet)
Senast redigerad av maratonlopp 2025-05-28 kl. 18:56.
Citera
2025-05-28, 18:26
Rasbiologiskt sett är jag en vit gorilla i kostym men symboliskt en svart katt. Som användare är jag en svarttaxi men numera bara som brun Sverigedemokrat.
Citera
2025-05-28, 18:35
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av bruntaxi
Rasbiologiskt sett är jag en vit gorilla i kostym men symboliskt en svart katt. Som användare är jag en svarttaxi men numera bara som brun Sverigedemokrat.

Det låter som om du har ganska röriga djurdrömmar hahaha!
Citera
2025-05-28, 23:17
Medlem
pn222jws avatar
Katter och hundar har några gånger pratat med mig i drömmar - lite barnsliga oskyldiga röster - som människor.
Citera
2025-05-29, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pn222jw
Katter och hundar har några gånger pratat med mig i drömmar - lite barnsliga oskyldiga röster - som människor.

Blev en gång attackerad av flertalet katter i drömmen. Det sjuka var att när jag vakna hade jag rispor på armarna. Äger inga katter
Citera
2025-05-29, 17:34
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
Filosofi --> Sömn och drömmar
/Moderator
Citera
2025-05-29, 21:08
Avstängd
Flaskpostenss avatar
Har länge identifierat mig som en trollslända, drömmer ofta om trollsländor speciellt på senare tid
Citera
2025-06-01, 19:54
Medlem
Bifoxs avatar
Det lät ändå vackert att identifiera dig som trollslända.
Vad kan de drömmarna betyda?

Citat:
Ursprungligen postat av Flaskpostens
Har länge identifierat mig som en trollslända, drömmer ofta om trollsländor speciellt på senare tid
Citera
2025-06-01, 21:18
Avstängd
Flaskpostenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bifox
Det lät ändå vackert att identifiera dig som trollslända.
Vad kan de drömmarna betyda?

Bra fråga, jag fick lov att googla

Dreams featuring dragonflies often symbolize change, transformation, and spiritual awakening, with variations in meaning based on the specific context of the dream and the dreamer's personal beliefs. Dragonflies are generally considered good omens, often associated with positive changes on the horizon.

Key Interpretations:
Change and Transformation:
Dragonflies are known for their dramatic metamorphosis from larva to adult, representing the ability to adapt and evolve. This can signify upcoming changes in your life, whether positive or challenging.

Spiritual Awakening:
The dragonfly's ability to glide effortlessly through the air and its connection to water and fire can symbolize a spiritual awakening or a deeper connection to your intuition.

Good Luck and Prosperity:
Many cultures consider dragonflies to be good luck charms, and their presence in dreams may suggest that good times are coming.

Rebirth and Renewal:
The dragonfly's life cycle can be seen as a symbol of rebirth and new beginnings, especially in the spring and summer months.
Inspiration and Guidance:
Dragonflies are sometimes associated with messengers from the spirit world, suggesting they may be guiding you through difficult times or providing inspiration.

Additional Considerations:

The Color of the Dragonfly:
Red dragonflies are often associated with passion and transformation, while blue dragonflies may represent calmness and peace.
Your Personal Interpretation:
Your individual experiences and feelings about dragonflies can influence how you interpret their appearance in your dreams.

The Context of the Dream:
The specific details of the dream, such as the setting, other characters, and emotions you felt, can help you understand the dream's overall meaning.
In summary, dreams about dragonflies are likely to be positive and uplifting, representing a period of change, transformation, and spiritual growth. They may encourage you to be open to new possibilities and to embrace the journey of life with optimism and hope.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in