• 3
  • 4
2025-05-28, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poteter
Nej det ska röra sig om en känd journalist.

Expressen hatar personen och ger igen....
2025-05-28, 19:35
Medlem
anwe8s avatar
Wilbur är ett klockrent psykfall, ett veritabelt vrak till människa. Han blev utslängd från Steam Hotel för ngt år sedan för att han var oförskämd och skränande invektiv till random folk. Wilbur var dyngrak vid händelsen.

Han har enorma problem med spelberoende (betting) och är comrade med en annan speltorsk med smeknamnet Holms, som medverkade i Big Brother 2011. Hans umgängeskrets består i hög grad annars av en brokig, tragikomisk skara kolatorskar och speltorskar. Holms spottade knappast i glasen på den tiden, han hade också stora problem med spriten. Har sett de två flanera på krogen ihop många gånger genom åren.
Senast redigerad av anwe8 2025-05-28 kl. 19:48.
2025-05-28, 19:49
Medlem
akutaccents avatar
Sportjournalist? Kan inte komma på en enda sådan. Är André Pops att betrakta som journalist?
2025-05-28, 19:55
Medlem
Alltid tyckt Wilbacher är ganska rolig. Han verkar äkta och ofiltrerad. Vem fan har inte knarkat och dummat sig på fyllan liksom.

Hans fjollkompis Gusten Dahlin är däremot genomvidrig och falsk. Han tvekar nog inte en sekund att sätta dolken i ryggen om pressen blir för stor.
2025-05-28, 21:04
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liten.igelkott
Vissa medier skriver journalist och andra mediaprofil. För mig är en mediaprofil typ en programledare eller liknande. Ska man tolka det som att det är en journalist som även är känd för annat innom tv?
Jag skulle tolka det som att det kanske inte är någon som är känd för att vara journalist, utan mer för att han förekommer i media. Dvs en sportkommentator eller programledare för sport i TV (och/eller radio). Typ Pops (tror inte att det är han, utan var bara ett exempel). Kanske någon som kommenterar trav?
2025-05-28, 21:45
Medlem
gunnarks avatar
Om det är den personen som dom flesta påstår så vet jag inte direkt om man längre kan kalla han journalist, för vad han jobbar med på Fotbollskanalen är att varje dag skriva om vad andra tidningar eller Tv sagt om spelare i lite olika ligor!
2025-05-28, 22:08
Medlem
Jazzphers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gunnark
Om det är den personen som dom flesta påstår så vet jag inte direkt om man längre kan kalla han journalist, för vad han jobbar med på Fotbollskanalen är att varje dag skriva om vad andra tidningar eller Tv sagt om spelare i lite olika ligor!

Nu tänker du på Frederic Pavlidis.
2025-05-28, 22:20
Medlem
FyFanVadFattigt.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poteter
Nej det ska röra sig om en känd journalist.

Enligt Judetidningen ja. Aftonhoran kallar personen för medieprofil.
2025-05-28, 22:49
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skanskman
Jaså, det var en sportjournalist. Jag trodde att det var en riktig journalist som skriver för normalbegåvade läsare.
Journalist kan vem som helst kalla sig.
2025-05-28, 23:21
Moderator
Maviels avatar
Finns redan en tråd, denna låses.

(FB) Svensk journalist åtalas för grovt rattfylleri

/Moderator
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto