2025-05-27, 23:41
Avstängd
Severlohs avatar

Jag skrev ett inlägg i en tråd med namnet "Vad är ett vettigt svar till bankers efterblivna KYC frågor egentligen?", och mitt inlägg var följande:

Citat:
"Det har du inte med att göra din jävla pissluffare" är ett bra svar.

Du valde verkligen ett bra nick.

Den sista meningen var riktad till någon som försvarade bankernas agerande, och hans nick är "Petter retard", dvs "utvecklingsstörda Petter" på engelska. Att skriva så kan anses vara ett personangrepp och OT, men det utgör uppenbart en mindre del av inlägget, och ska därför inte vara ett regelbrott.

När jag påpekade detta för Pontiac-Garage så ändrade han sig och påstod att hela inlägget var OT. Hur han tänker där vet jag inte då tråden helt och hållet handlar om att TS vill ha förslag på vad man ska svara på bankers "efterblivna KYC frågor", och mitt förslag är exakt vad jag själv svarade på det när min bank skickade det, och något jag anser vara ett bra svar. Det fanns inget trams eller OT.

https://www.flashback.org/t3676630
Citera
2025-05-28, 00:00
Medlem
JustTrollings avatar
Solklar varning.

Ditt inlägg är rent trams. (Som dina inlägg vanligtvis är.)

Trådskaparen frågar efter ett vettigt svar, och du kommer med det mest efterblivna svar man kan tänka sig på den frågan, som banken är tvungen att ställa.

Kan inte tänka mig att du inte själv förstår att det är trams och tycker att det är en "obegriplig" varning.
Citera
2025-05-28, 00:22
Medlem
billigosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Severloh

Jag skrev ett inlägg i en tråd med namnet "Vad är ett vettigt svar till bankers efterblivna KYC frågor egentligen?", och mitt inlägg var följande:

Den sista meningen var riktad till någon som försvarade bankernas agerande, och hans nick är "Petter retard", dvs "utvecklingsstörda Petter" på engelska. Att skriva så kan anses vara ett personangrepp och OT, men det utgör uppenbart en mindre del av inlägget, och ska därför inte vara ett regelbrott.

När jag påpekade detta för Pontiac-Garage så ändrade han sig och påstod att hela inlägget var OT. Hur han tänker där vet jag inte då tråden helt och hållet handlar om att TS vill ha förslag på vad man ska svara på bankers "efterblivna KYC frågor", och mitt förslag är exakt vad jag själv svarade på det när min bank skickade det, och något jag anser vara ett bra svar. Det fanns inget trams eller OT.

Märklig varning, sådana kommenterar brukar ju accepteras i övrigt.
Citera
2025-05-28, 10:13
Medlem
Molekyl3ns avatar
Asperger varningar på en del?
Citera
2025-05-28, 12:52
Medlem
FyFanVadFattigt.s avatar
Du klankar ner på någon utifrån dess alias.
Samtidigt så har du varit medlem sedan mars 2022, skrivit nästan 4000 inlägg, men klarar inte av att följa reglerna kring hur man klagar?
(FB) Jag vill klaga på en moderator/ett beslut av en moderator

Att inkludera en PM konversation innebär att man postar PM konversationen som den är.
Inte att man "citerar" i en spoiler.

För övrigt så var din varning berättigad.

Citat:
Ursprungligen postat av Severloh

Citera
2025-05-28, 13:34
Medlem
billigosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FyFanVadFattigt.
Du klankar ner på någon utifrån dess alias.
Samtidigt så har du varit medlem sedan mars 2022, skrivit nästan 4000 inlägg, men klarar inte av att följa reglerna kring hur man klagar?
(FB) Jag vill klaga på en moderator/ett beslut av en moderator

Att inkludera en PM konversation innebär att man postar PM konversationen som den är.
Inte att man "citerar" i en spoiler.

För övrigt så var din varning berättigad.

Länken du hänvisar till meddelar bara att man ska inkludera PM-konversarionen, inte att det ska göras på ett speciellt sätt.

Så TS har ju gjort rätt, och är det på fel vis så får det förtydligas i "manualen" i så fall.

Så din lilla skeva pekpinne kan vi bortse från.
Citera
2025-05-28, 14:46
Medlem
FyFanVadFattigt.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Länken du hänvisar till meddelar bara att man ska inkludera PM-konversarionen, inte att det ska göras på ett speciellt sätt.

Så TS har ju gjort rätt, och är det på fel vis så får det förtydligas i "manualen" i så fall.

Så din lilla skeva pekpinne kan vi bortse från.

Det är många som fått trådar korgade pga av att de inte följt reglerna.
Du kanske sälla läser detta delforum, jag vet vad som gäller.
Att du inte förstår det är inte mitt problem.
Citera
2025-05-28, 15:01
Avstängd
Severlohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FyFanVadFattigt.
Det är många som fått trådar korgade pga av att de inte följt reglerna.
Du kanske sälla läser detta delforum, jag vet vad som gäller.
Att du inte förstår det är inte mitt problem.

Trollar du? Länka en enda klagomålstråd som korgats för att TS citerade konversationen. Du vet ingenting.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in