• 6
  • 7
2025-05-28, 19:38
Medlem
Bassplays avatar
Respektera henne och hennes åsikter din fascist.

Hon är från den tiden då man hade lite stake och vet att dessa människor är skräp.

Att känna störst tillhörighet till sina egna landsmän är helt normalt.
Citera
2025-05-28, 19:44
Medlem
Punchos avatar
Du har inget annat val än att krama din mamma hårt. Sen släpper du henne långsamt och säger; mamma - du och jag tycker olika, men jag älskar dig. Du är min mamma.

När det har sjunkit in några sekunder så kramar du henne igen. Håll henne riktigt hårt denna gång.

Släpp. Sen tar du några steg i från henne. Ser henne i ögonen och säger; ”jag är hungrig. Jag ska gå och köpa en kebabrulle - vill du ha något?”

Detta får henne ur balans om det är så att hon fortfarande är kvar i sina rasistiska tankar. Hon kommer förmodligen svara Ja, eller Nej, men oavsett så har du här övertaget. Nu lämnar du hennes lägenhet. Går hem och sover. (Eller köper en kebabrulle om du verkligen är hungrig) och två dagar senare, viktigt!, så skickar du ett neutralt sms till henne. Bara stäm av läget - inget laddat. Då ska du se att du tagit udden av rasismen ur henne.

Vad ni sen väljer att göra får du ta själv eftersom du känner henne bäst. Men viktigt är att inte tränga in henne i ett hörn med hennes tankar. Du måste ge henne en öppning för att hon självmant ska kunna hitta en ”out” och ni två ska komma på god fot med varandra igen.

/Punchy
Citera
2025-05-29, 00:15
Medlem
Fråga hemtjänsten om hon kan få svensk hemtjänstpersonal? Förebygger att våldtäkts-Abdul besöker henne med
Citera
2025-05-30, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Var hittar du det nånstans då?

Det fanns inget annat att rösta på innan SD kom in i riksdagen.
Citera
2025-05-30, 12:25
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter
Det fanns inget annat att rösta på innan SD kom in i riksdagen.

Vad är det som säger att hon röstade öht då?

Nej, fram med en källa till följande nu...

Citat:
Mamman är också en av de som röstat för att det skulle bli som det blev.
Annars kommer du för alltid att ses som en pajas.
Citera
2025-05-30, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Vad är det som säger att hon röstade öht då?

Nej, fram med en källa till följande nu...

Annars kommer du för alltid att ses som en pajas.

FYI: detta är en forumstråd. Vi spekulerar. Ergo: du är pajasen.
Citera
2025-05-30, 15:38
Moderator
pbos avatar
Relationer och samlevnad --> Relationsakuten
/Moderator
Citera
2025-05-31, 12:00
Medlem
Roidberts avatar
Finns inte mycket att göra. Vilja till förändring måste komma inifrån. Så antingen accepterar du att din mamma är lite rasistiskt eller så drar du ner på kontakten med henne. Att försöka ändra på henne kommer bara bli frustrerande för dig.
Citera
2025-06-01, 22:41
Medlem
Din mamma verkar vettig och från det du skriver är det inte ens något med "ras" att göra utan en person som inte sköter sitt jobb.
Kan äldre inte förstå vad dom som hjälper dom säger är det inte acceptabelt. Inga saker ska försvinna från äldre pga hemtjänsten. Gör inte hemtjänsten sitt jobb är det inte acceptabelt. Och med anledning av senaste tidens hemska nyheter får man lägga till att dom ska inte bli sexuellt trakasserade eller våldföras på.
Har inget med "ras" att göra.

Du däremot (vet inte om du är på riktigt) borde ta dig en titt i spegeln och fråga dig hur du kan sälja ut din mamma!!!
Om du vill rassifiera det lite så kan du fråga dig hur en arab skulle se på att du säljer ut din mamma!
Citera
2025-06-01, 23:15
Medlem
Inte läst alla inlägg, men håller med föregående: det är ett problem med andra kulturer i hemtjänsten hos genuint svenska äldre. Språkligt, värderingsmässigt, uppförandemässigt.

Det skulle åtminstone differentieras så att arabisktalande personal fick ägna sig åt arabiska ”brukare” eller vad det senaste nyordet är, romer åt sin folkgrupp osv. Kanske skulle våldtäkter, stölder och andra övergrepp minska…
Vet inte om jag själv skulle vilja få hjälp av en överviktig, rökluktande loj svensk, men hon/han skulle förmodligen förstå vad jag säger.

TS berättelse om sin mamma (låt henne ha sina åsikter ifred, som tidigare postare skriver: tala med enhetschefen, kanske hon slipper araben. Får lägga upp det som att han och liknande måste skyddas från dessa verbala övergrepp, bla bla bla) matchas av vad en ung tjej som besökte sin mormor på sjukhuset, berättade:

”Nej” sa mormor, ”de är inte snälla!” Och höjde rösten: ”Och de är inte rasrena heller!”
PK-barnbarnet skämdes, men fortsätter besöka tanten.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in