Flashback bygger pepparkakshus!
2025-05-28, 12:56
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FyFanVadFattigt.
Jag föddes med Palme i blodet.

Vilken jävla drama queen du är.
Citera
2025-05-28, 13:31
Avstängd
Citat:
Min mamma förstår inte att det är extremt olämpligt att be en arab som jobbar i hemtjänsten att han borde åka hem. Ja hann är vidrig, men det handlar ju inte om hudfärg utan att han är egocentrerad fjolla som inte vill sköta sitt jobb. Och jag har inget emot feminina homosexuella män denna personen är bara uppenbarligen av den sorten.

Jag har försökt förklara det för min mamma att hon borde be om ursäkt, för framtida bra kontakter med hemtjänsten i allmänhet, men meddelandet går inte fram.

Vad fan ska man göra?

Det är fullt naturligt att din mamma är rasist, både instinktivt och intellektuellt efter allt som har hänt i det här landet.
Vad som är konstigt dock är ju din riktigt skeva inställning till trots.
Citera
2025-05-28, 13:40
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av StudiumValor
Förklara inte för din mamma utan gör om förklaringarna till frågor som tvingar henne att ta ställning.
Förklaring: framtida bra kontakter med hemtjänsten
Frågor: På vilket sätt är du beroende av bra kontakter med hemtjänsten? vad kan dålig kontakt innebära för dig? å bra? Vill du ha bra kontakter med hemtjänsten? Hur uppfattas en kommentar som att en person i hemtjänsten uppmanas att åka hem? Hur påverkas dina kontakter då? vad får det för konsekvenser? Hur kan du istället formulera dig?
Tvinga henne att besvara varje fråga.
Om målet är att få så bra behandling av araben som möjligt alltså.
Överskuggas detta mål av viljan att han åker hem kan hon fortsätta som förut.
Kanske är hon för gammal för att detta skall funka.

Bra förslag på övergrepp. Först ska man försöka tvinga någon till något och inte bara det, det ska gå emot ens känslor och åsikter om vem som ska ta hand om en dessutom. Det är ganska intimt och ditt förslag är grovt kränkande.

Hur vore det om vårdtagare får bestämma ålder, kön och etnicitet själva? Samt huruvida personkemin stämmer?

Vulgärt skit som ni ”antirasister” ägnar er åt. Det är alltid någon annan som ska lida på grund av era sjuka åsikter. Och det är givetvis era egna landsmän som ska ta den smällen. Vad fan hände med offentlig lynchning egentligen?
Citera
2025-05-28, 14:30
Medlem
Du får måla dig varje gång du är över hos henne tills hon lär sig älska dig.
Citera
2025-05-28, 15:38
Medlem
Citat:
Min mamma förstår inte att det är extremt olämpligt att be en arab som jobbar i hemtjänsten att han borde åka hem. Ja hann är vidrig, men det handlar ju inte om hudfärg utan att han är egocentrerad fjolla som inte vill sköta sitt jobb. Och jag har inget emot feminina homosexuella män denna personen är bara uppenbarligen av den sorten.

Jag har försökt förklara det för min mamma att hon borde be om ursäkt, för framtida bra kontakter med hemtjänsten i allmänhet, men meddelandet går inte fram.

Vad fan ska man göra?

Jag tycker du ska fundera på vems sida du står på.
Antingen försvarar du din mamma i misstaget hon begått samtidigt som du försöker hjälpa henne förstå vad konsekvenserna kan bli om hon fortsätter så.
Eller.
Så säger du åt henne att kyssa fötterna och vända upp arslet och be om ursäkt för deras dåliga service, som du precis gjort.

Din mamma har tåga. Ska du försöka ta det ifrån henne? Lycka till.
Citera
2025-05-28, 16:09
Medlem
Citat:

Vad fan ska man göra?
Du får ta och prova lite omvänd psykologi, säg så här;

"-Mamma, när det gäller Mena-folk så finns det två sorter. Den ena sorten mördar, handlar med knark, sitter i fängelse eller fifflar med degen på en pizzeria. Den andra jobbar inom hemtjänst eller vården, och försöker åminstone göra rätt för sig när folk ser på."

"-Av de som jobbar inom hemtjänst och vård finns det två sorter. Den ena sorten snor din medicin och ditt bankkort, knolar gamla tanter i musen, prutten, munhålan, armhålan och i deras infekterade liggsår.
Den andra den är bög."

"-Så mamma, du får nog va nöjd med denna killen. Värre är det för farbror Bernard."
Citera
2025-05-28, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bambasamba
Mamman har helt rätt, hon har sett hur Sverige förvandlats till ett mångkulturellt helvete och flertalet damer i hennes ålder har blivit våldtagna av hemtjänstpersonal samt misshandlade och bestulna.
Tråkigt hon totalt misslyckats med din uppfostran men du kommer förr eller senare att drabbas av det skyldiga våldet din politik skapat.

Mamman är också en av de som röstat för att det skulle bli som det blev.
Citera
2025-05-28, 17:57
Medlem
Citat:

Vad fan ska man göra?

Lär dig att respektera din mamma även om hon verkar lika efterbliven som du. Lär dig prata snorunge.
Citera
2025-05-28, 18:00
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter
Mamman är också en av de som röstat för att det skulle bli som det blev.

Var hittar du det nånstans då?
Citera
2025-05-28, 18:27
Medlem
Mr.J.Pilvikukkas avatar
Din mamma har rätt. Jag som svensketnisk tycker du inte heller passar in bär utan borde flytta till minst Berlin, du passar inte in här. I Berlin kan dj vara cuck mer friare.
Citera
2025-05-28, 18:56
Bannlyst
Citat:

Vad fan ska man göra?
Du kan börja med att sluta trolla.
Citera
2025-05-28, 19:03
Medlem
Landsbygdens avatar
Ingenting borde du göra. Hon får väl ha vilken åsikt hon vill och preferenser när det gäller hemtjänst.
Din mamma är väl väldigt mycket mer än bara just det hon sa där och den åsikten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in