• 1
  • 2
2025-05-27, 20:43
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
En villa i Täby, norr om Stockholm, började brinna under tisdagskvällen. I huset håller vanligtvis Moderaterna i Täby kommun till.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/st...aby-sa-trakigt

Undrar vad det var som gjorde att det började brinna?
Citera
2025-05-27, 20:51
Medlem
Säkert bus eller att dölja inbrott. Har passerat villan i decennier och jag har aldrig sett någon verksamhet där.
Citera
2025-05-27, 21:05
Medlem
exoticspices avatar
Täbymoderaterna använder villan som möteslokal och för medlemsaktiviteter. När deras ordförande Stefan Oesman fick höra om branden begav han sig till platsen. När SVT når Stefan Oesman har han inte fått se villan invändigt, men han berättar att räddningstjänsten sagt att det är sot och vatten inne i fastigheten.

– Vi måste vänta tills det är svalare på platsen för att kunna påbörja en brottsplatsundersökning. Vi kommer se över om det finns något bildmaterial som kan visa om det fanns något avvikande beteende i närheten av villan, säger polisens presstalesperson Rebecca Landberg.
Citera
2025-05-27, 22:16
Medlem
pn222jws avatar
Är det den i Tibble/Ensta? Mycket beklagligt hursomhelst.
Citera
2025-05-27, 22:27
Medlem
Polisen satte upp en mobil kamera enhet som det står POLIS på för två veckor sen på gatan med direkt kameravinkel mot moderat villan. Står längre upp på gatan o tar korsningen o alla som åker in o ut. Tycks funnits en stark anledning….
Citera
2025-05-28, 08:26
Medlem
halaltarzans avatar
Mitti....

Citat:
Branden ser ut att ha startat på vinden, enligt räddningstjänsten. Det finns inga uppgifter om att någon person har skadats.

Klantiga hantverkare eller?
Citera
2025-05-28, 12:53
Medlem
Va just förbi och det står en grå buss med tonande rutor utanför villan. Den har en takbox som ser ut att va av rent aluminium typ. Ser ut som nån form av polis / Säpo bil. Inte säker på att det är det men påminner om det.

Mvh
Citera
2025-05-28, 13:14
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hormonized
Va just förbi och det står en grå buss med tonande rutor utanför villan. Den har en takbox som ser ut att va av rent aluminium typ. Ser ut som nån form av polis / Säpo bil. Inte säker på att det är det men påminner om det.

Mvh

Låter som polisens tekniker.....
Citera
2025-05-28, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Låter som polisens tekniker.....

Ja det stämmer nog. Va nån civilklädd kille med kortsnaggad lite polis / säkerhets kille som gick fram och tillbaka utanför på gatan o kollade lite bilar mm. Är nog rätt hård kontroll nu i området.

Om det skulle visa sig den är anlagd antar jag det blir kamera bevakning i hela området framöver. Att sätta eld på moderaternas villa är nog väldigt allvarligt. Hoppas det va naturliga orsaker.

Mvh
Citera
2025-05-28, 15:56
Medlem
Den mobila enheten såg jag i lördags vid korsningen Torildsvägen/Byängsvägen, kan finnas fler, men om så en bit ifrån.

Då jag passerade vid 13:00 så var det två större bilar, tre poliser (tekniker) plus hund. De hade samlat saker i större säckar. Då jag återvände förbi senare så var det en civil i en personbil på plats.

Nedervåningens fönster var igenspikade, balkongdelens fönster åt söder likaså och uppbrutet tak men nu täckt. Någon dryg kvm, förmodligen gjort av brandkåren.
Citera
2025-05-28, 17:02
Medlem
Mina föräldrar bor på gatan o dom säger att polisen har i två veckors tid åkt fram till moderat villan ca 10 ggr om dagen / natten och vänt. Detta började samma dag som kameran på gatan kom upp. Känns jätte konstigt. Dom har bott i området sen många år o aldrig ens sett en polisbil på gatan.
Nu plötsligt är det kamera o 10 bilar om dagen o plötsligt brinner villan. Va i hela friden är det som händer???
Citera
2025-05-28, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hormonized
Mina föräldrar bor på gatan o dom säger att polisen har i två veckors tid åkt fram till moderat villan ca 10 ggr om dagen / natten och vänt. Detta började samma dag som kameran på gatan kom upp. Känns jätte konstigt. Dom har bott i området sen många år o aldrig ens sett en polisbil på gatan.
Nu plötsligt är det kamera o 10 bilar om dagen o plötsligt brinner villan. Va i hela friden är det som händer???

Förmodligen har Moderaterna i Täby kppling till gängbrottslighet
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in