• 4
  • 5
2025-05-28, 18:21
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Alla tre länderna behöver EU. Resten av EU behöver inte Ungern, Slovakien eller Polen. Och nu är Polen EU mer EU vänliga efter valet

Det har noll relevans för ifall Ungerns rösträtt dras in. Ska ett lands rösträtt dras in måste samtliga andra länder rösta för och det kommer inte Slovakien och Polen att göra.
Citera
2025-05-28, 18:38
Medlem
Deagle66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bo-jerry
Jag tror du läste in dig fel i ämnet. En majoritet i EU vill att alla människor ska ha rätt att utrycka sig och Ungern börjar trampa lite på fel sida gällande mänskliga rättigheter

Pride bör förbjudas helt i alla länder.
Denna styggelse är helt emot allt normalt i samhället.
Har inget emot bögar o flator, men..... håll den dyngan hemma.
Citera
2025-05-28, 19:01
Medlem
bandspelarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bo-jerry
Självklart kan man babbla om allt i all evighet. Men om vi stannar i ämnet är det problematiskt att Ungern börjar begränsa både åsikter, demokrati och vem som får vara vad. EU jobbar för att vi ska bli mer som en enhet, då kan inte Ungern hitta på egen agenda som krockar med den politik som EU kommit överens om.
Jag är allmänt emot förbud och gillar inte Ungerns hållning här. Samtidigt tycker jag inte att det hör till EU att blanda sig i. Vi ska inte bli en enhet på det sättet, därför välkomnar jag varje strid någon tar mot Eu-kolossen.
Citera
2025-05-28, 19:09
Medlem
Eliten i Bryssel är ett hot mot demokrati och mot folkviljan och Europas bästa.
De har kört oss i botten med illegal massinvandring, gröna agendor och ryska sanktioner.
Orban har vågat opponera sig mot denna politik och då vill de straffa honom.
För övrigt bryr jag mig inte om Pridedemos vara eller ickevara men det är nog mest en förevändning för EU
Pride kom från USA där många homosexuella hade det svårt för 40 år sedan.
I Sverige och Europa är det mest att slå in en öppen dörr och ett medialt jippo numera.
Senast redigerad av Mary99 2025-05-28 kl. 19:13.
Citera
2025-05-28, 20:42
Medlem
EnflygandeKos avatar
Fan vad löjligt , de böjar i ungern som vill fira kan ju åka till något europeiskt land som firar. Tycker det är fel att försöka tvinga ett land att fira HBTQ. Så länge HBTQ personer kan leva fritt i landet så behövs man inte ha en påtvingad parad. Har tröttnat på pride paraden i Sverige också. Ha den i rinkeby/tensta/rosengård så kommer jag stödja det , annars är det bara onödigt .
Citera
2025-05-29, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deagle66
Pride bör förbjudas helt i alla länder.
Denna styggelse är helt emot allt normalt i samhället.
Har inget emot bögar o flator, men..... håll den dyngan hemma.

Det gör dom flesta också. Ett fåtal har fest 1 dag om året. Lev med det
Citera
2025-05-29, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bandspelaren
Jag är allmänt emot förbud och gillar inte Ungerns hållning här. Samtidigt tycker jag inte att det hör till EU att blanda sig i. Vi ska inte bli en enhet på det sättet, därför välkomnar jag varje strid någon tar mot Eu-kolossen.
Ta den du, mig får du inte med på tåget. EU är en panggrej och gör sina medlemmar gott.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in