Citat:
Ursprungligen postat av
Connectivity
Ni som bloggar fortfarande, hur ofta bloggar ni? Vad använder ni er för webbhosting, gratis eller betald? Är det ens roligt att blogga nuförtiden eller är det utdött som ämne som fjortisar gjorde förr i tiden?
Många har ju bloggar fortfarande vet dock inte om det är intressant att blogga, istället för videobloggning.
Och vad för webbhosting använder ni till det?

Jag använder en helt vanlig betald domän som kostar en tusenlapp om året. Den är helt låst och enbart min familj och vänner har inlogg.
Det upplägget gör att bara människor som har med mig att göra har tillgång till mig.
Just nu håller jag på att digitalisera och sammanställa min familjs historia eftersom vi numera existerar på tre kontinenter är det ett projekt som knyter samman.
Således är allt privat och skyddat och jag uppfattar det som ett lämpligt sätt att dela information och använda internet.
Vet man inte vem jag är ska man heller inte veta det.
Jag brukar sätta mig och digitalisera framför allt foton en gång i veckan och sen hamnar de högupplösta bilderna i ett komprimerat lösenordsskyddat arkiv som går att tanka hem om barnbarn osv vill printa ut dem.
Alltså vissa saker går inte att förbättra hur mycket bling och nya funktioner som läggs till.
Text är text, bilder är bilder och målgruppen är folk jag bryr mig om.
Innan internet vet jag i stort sett ingen som ville dela sin dagbok med folk de inte känner innan sin död. Jag tror det är den stora skillnaden i integritetstänkande mellan mig och generation Cissi.