2025-05-27, 19:29
Medlem
https://youtu.be/gDS5PrMJc8s

Joakim Friman, Robin Thysell och Andy Svensson berättar om den fysiska och psykiska tortyr de utsattes för utav fosterpappan som höll till på en gård i Skåne på 80-talet. Berättelserna är fullständigt skrämmande.

Har vi några i tråden som känner till mer om fallet?
Kanske t.o.m känner någon som bodde på den gård och upplevde denna terror?
Citera
2025-05-28, 17:07
Medlem
Tror mer ska finnas. Arkiven SVT?
En dokumentär i alla fall.

Om du är intresserad av ämnet finns "Pojkarna på Eolshäll" med Göte Bög som han fick heta.
Tråd om Eolshäll finns här, podd finns på nätet.
Citera
2025-05-28, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 12Monkeys
Tror mer ska finnas. Arkiven SVT?
En dokumentär i alla fall.

Om du är intresserad av ämnet finns "Pojkarna på Eolshäll" med Göte Bög som han fick heta.
Tråd om Eolshäll finns här, podd finns på nätet.

Jag har bara sett inslaget från Uppdrag granskning. Alla delar ligger uppe på YouTube. Det är skrämmande berättelser. Jag undrar hur många som hann uppleva detta helvete innan det stängdes ned?

Historien om Göthe Ohlsson slog ned som en bomb för ca två år sedan. Såg en dokumentär som DN hade gjort. Skrämmande. Jag besökte området kring Eolshäll strax efter att det hela uppdagades. Det finns en film som heter ”Veckan då Roger dödades” om punkmordet, där Göthe är med och spelar sig själv, filmat ute på Eolshäll.
Citera
2025-05-28, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silverfloden
Jag har bara sett inslaget från Uppdrag granskning. Alla delar ligger uppe på YouTube. Det är skrämmande berättelser. Jag undrar hur många som hann uppleva detta helvete innan det stängdes ned?

Historien om Göthe Ohlsson slog ned som en bomb för ca två år sedan. Såg en dokumentär som DN hade gjort. Skrämmande. Jag besökte området kring Eolshäll strax efter att det hela uppdagades. Det finns en film som heter ”Veckan då Roger dödades” om punkmordet, där Göthe är med och spelar sig själv, filmat ute på Eolshäll.
Finns en hel del information.
Det var många som utsattes. Tragiska livsöden. Psykiska problem, missbruk, självmord.
Punkmordet. Sett den. Obehagligt.
"Alla visste" runtomkring. Men pojkarna skulle placeras där ändå.
Stället är känt i världen. Finns utländsk information ochså.

Hittade en länk till ansiktsboken. (Den är öppen) En mamma skriver: https://www.facebook.com/groups/7768...2077469146004/
Citera
2025-06-14, 12:31
Medlem
Är det någon i forumet som kan berätta mer om hemmet och vad som pågick där?
Citera
2025-06-15, 15:51
Medlem
Tråden skall handla om ett hem i Skåne.

Men Eloshäll är vad som diskuteras. Eloshäll har en egen tråd.

Mod?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in