2025-05-27, 16:49
Medlem
Säg bara vad de vill höra?

Bor du i Schweiz ibland? Säg till allmänna levnadsutgifter bara. Skicka med något bevis på hyreskontrakt i Schweiz eller kvitton på tidigare köp.

Eller skriv köpa aktier i Schweiz eller något.

Eller skriv sparbuffert för när du är i Schweiz, skicka något på att du är där ibland eller har någon koppling dit

Jag skulle gått på köpa aktier, eftersom de då inte kan frågasätta om jag verkligen behöver de till utgifter där, finns väl aktier och bättre villkor bara schweiziska banker kan erbjuda.

Jag skickar ungefär de beloppen ibland utan några frågor
Citera
2025-05-27, 17:06
Medlem
Det är sinnesjukt hur dom håller på. Hur mycket kriminella pengar tror dom att dom stoppar med detta egentligen? Idioti. Tycker polisen ska ägna sig åt att leta kriminella men just pengar ska man fan låta vara. Man ska inte behöva redovisa varenda jävla krona. Jag kanske har vunnit 1miljon på poker, krypto, blockethandel, osv. Det är oftast omöjligt också att redovisa pengar från flera år tillbaka. Staten kan dra åt helvete. Exakt allt i sverige går åt fel håll. Vad är det egentligen för folk som hurrar för denna totalitära diktatur som skapas? Måste ju vara AI bottar eller riktigt misslyckade och avundsjuka jävlar. Helt otroligt det här
Minns när fysiska bankerna införde krav på ursprung för typ 20+år sen. Det var sinnesjukt redan då. Dagens läge är ju förfan värre än ett dårhus. Det är dags att flytta från Sverige.
Citera
2025-05-27, 17:07
Medlem
Det finns penningtvättslagar som knappast blir mildare men en annan stor anledning är de ökade bedrägerierna. Luffare som ringer hem till faster Agda, ber om hennes personnummer och sedan att hon ska signera nått skit via bankId, sedan har dom hennes bankkonto.
Citera
2025-05-27, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PontusVonPluring
Spelar ingen roll om pengar kommer in eller går ut från en svensk bank. Är det över 10 000kr så måste man övertyga en idiot som sitter och klipper/klistrar generella frågor/svar.

Juat nu vill jag för över 30 000kr från min lön till min bank i schweiz. Det fick jag inte, de vill veta vad pengarna ska användas till. Detta är till en bank i mitt namn. En bank jag ofta skickar pengar till. Do k aldrig över 1000 euro.

Sa bara att jag vill ha de i min andra bank för att de är säkrare där. Sen vad jag ska använda dom till? Inte fan vet jag? Köpa mjölk imorgon kanske. Serva bilen om en månad? Vafan?

Vad svarar retardesen med tror ni? Att jag ska bifoga ett kontrakt eller studieintyg eller jag vet inte vad mer för efterblivna saker som styrker vad pengarna ska användas till.

Liksom wtf?

Kommer föra över 9000kr åt gången iställler så inte nån anställd med downs syndrom får min transaktion på sitt skrivbord.

En gång ville banken neka mig att ta emot 350 kr från en utländsk bank. Då sa jag; men då vill jag avsluta mitt konto. Vipps så gick det.
Citera
2025-05-27, 17:24
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Severloh
Ja då tar man ut sina pengar och sätter in dem hos en seriös bank som inte ställer idiotfrågor.
Alla banker ställer dessa frågor. Bättre att svara på ett vuxet sätt så slipper man försöka byta bank.
Du verkar vara en tolvårig blatte?
Citera
2025-05-27, 17:25
Medlem
Running_mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PontusVonPluring
Sen vad jag ska använda dom till? Inte fan vet jag? Köpa mjölk imorgon kanske. Serva bilen om en månad? Vafan?
Det är väl bara att hitta på nått vardagligt svar?

Du kan väl säga i princip vad som helst? Är väl inte så svårt?
Citera
2025-05-27, 17:27
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dcim2
Säg bara vad de vill höra?

Bor du i Schweiz ibland? Säg till allmänna levnadsutgifter bara. Skicka med något bevis på hyreskontrakt i Schweiz eller kvitton på tidigare köp.

Eller skriv köpa aktier i Schweiz eller något.

Eller skriv sparbuffert för när du är i Schweiz, skicka något på att du är där ibland eller har någon koppling dit

Jag skulle gått på köpa aktier, eftersom de då inte kan frågasätta om jag verkligen behöver de till utgifter där, finns väl aktier och bättre villkor bara schweiziska banker kan erbjuda.

Jag skickar ungefär de beloppen ibland utan några frågor
Ja det räcker med det. Att försöka spela Allan och låta som en kriminell spännblatte fungerar inte!
Citera
2025-05-27, 17:28
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Running_man
Det är väl bara att hitta på nått vardagligt svar?

Du kan väl säga i princip vad som helst? Är väl inte så svårt?
Ja själv svarade jag bara att jag skulle handla lite vardagliga grejer. Då handlade det om 50000:- SEK.
Inga problem.
Citera
2025-05-27, 17:29
Medlem
Merwinnas avatar
Det där är så meningslöst, för ingen skulle ändå svara "pengarna kommer från inbrottsverksamhet och de ska användas till terrorismfinansiering". Utan alla - som har något att dölja alltså - ljuger, självklart. Varför då ens ställa frågorna? De kan ju bara irritera och provocera och skapa dålig stämning mellan vanliga, hederliga kunder och banktjänstemännen.
Citera
2025-05-27, 17:40
Medlem
Running_mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bema56
Ja själv svarade jag bara att jag skulle handla lite vardagliga grejer. Då handlade det om 50000:- SEK.
Inga problem.
Exakt så.
Citera
2025-05-27, 17:44
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det där är så meningslöst, för ingen skulle ändå svara "pengarna kommer från inbrottsverksamhet och de ska användas till terrorismfinansiering". Utan alla - som har något att dölja alltså - ljuger, självklart. Varför då ens ställa frågorna? De kan ju bara irritera och provocera och skapa dålig stämning mellan vanliga, hederliga kunder och banktjänstemännen.
Visst är det så. Men det är bara att spela med.
Citera
2025-05-27, 17:57
Medlem
Finns det någon bank som är lite mildare? Storbankerna är ju helt jävla cp så dom kan vi ju glömma direkt. Men finns det mindre banker som inte fryser ens konto direkt så fort man överför 100k? Nej jag är ingen jävla äcklig bedragare, jag reser mycket och har banker i olika länder, ibland behöver jag flytta pengar, behöver inte gå in på detaljer, men det är BARA svenska banker som beter sig såhär. Vissa utländska banker har en automatisk spärr som kanske stoppar överföringar i 24 timmar om man skickar 2 rundor på 100k styck. Men aldrig att man måste besvara vårt pengar kommer ifrån och vad det ska användas till. Sverige är en Orwellsk stat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in