• 1
  • 2
2006-08-30, 05:41
Medlem
En fruktpizzas avatar
Vart kan jag skaffa riktiga pizzatallrikar som INTE har den där lilla kanten längst ut? Det finns ju ett flertal pizzatallrikar ute i butikerna, men de som jag eftersöker är i keramik, ganska stora - påminner nästan om serveringsfat i storleken, och nästan helt flata UTAN någon dum kant i ytterkanten. De är nästan lite konkava i profilen.. Jag har letat nästan överallt, men de flesta handlare har bara de där i glas, eller med en kant...

Gärna i Göteborgsområdet med en fem mils radie...
Citera
2006-08-30, 11:32
Medlem
Cohibas avatar
Varför köper du inte Höganäsfat? I keramik, stora och snygga och lämpliga för pizza.
Citera
2006-08-30, 12:18
Medlem
Villons avatar
Köpte ne laddning bra, lätt välvda pizzatallrikar utan kant på Clas Ohlsson för ett par år sedan. De hade även de där värdelösa med kant och fult motiv, men de här var nog i samma prisklass och helt "cleana" liksom. Mycket bra köp, kostade väl 29:90 styck som allt annat i den butiken.
Citera
2006-08-30, 13:58
Medlem
Squalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Villon
Köpte ne laddning bra, lätt välvda pizzatallrikar utan kant på Clas Ohlsson för ett par år sedan. De hade även de där värdelösa med kant och fult motiv, men de här var nog i samma prisklass och helt "cleana" liksom. Mycket bra köp, kostade väl 29:90 styck som allt annat i den butiken.
Men dom är väl i glas. Dom som dom har nu är i glas, och dom har nog sålt dom i några år nu. Vanliga fransktillverkade i vitt härdat glas glas.
Citera
2006-08-30, 16:55
Medlem
Villons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Squalo
Men dom är väl i glas. Dom som dom har nu är i glas, och dom har nog sålt dom i några år nu. Vanliga fransktillverkade i vitt härdat glas glas.
Nej, det är porslin väl?

Ser ut som det iaf.
Citera
2006-08-30, 18:38
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Nej, det är porslin väl?

Ser ut som det iaf.

Det är nog dessa: http://www.clasohlson.se/images/prod...132819_681.jpg
och det står på Clasohlsons hemsida att de är av vitt glas..
Citera
2006-08-30, 18:41
Medlem
polyesterpams avatar
men spelar det nagon roll om de ar i porslin eller vitt glas om de nu fyller sitt syfte?

Citera
2006-08-30, 19:34
Medlem
Squalos avatar
Citat:
Nej, det är porslin väl?

Ser ut som det iaf.
Är det samma du har som Megaforce länkade en bild till, så är dom i glas.

Men tallrikar i glas är inte fy skam. Jag har Rörstrand och Gustafsberg förståss, inte några pizzatallrikar alltså, men glas funkar nog.
Citera
2006-08-31, 02:43
Medlem
En fruktpizzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Det är nog dessa: http://www.clasohlson.se/images/prod...132819_681.jpg
och det står på Clasohlsons hemsida att de är av vitt glas..

Nja, de var ganska fina. Men tyvärr har de ju den där kanten jag inte ville ha.. De tallrikarna som jag eftersöker är nästan helt flata i profilen. Säg att de är en 40 centimeter i diameter med ett fall in till centrum på max 0,5 centimeter och UTAN en kant längst ut. Gärna ganska tunga och stabila tallrikar! Allra helst tillverkade i keramik såsom terracotta eller flintgods..

Jag käkar ju ofta familjepizzor, eller kebabpizzor som är halvinbakade. Någon ibland gång också en - fruktpizza! Och dessa skall få plats UTAN att måltiden leker flipper på tallriken...

Jag har också varit inne på ett serveringsfat, liknande Rörstrands och Höganäs olika produkter. Skall kika igenom deras sidor igen...
Citera
2006-08-31, 02:57
Medlem
666Hates avatar
Så du kan tänka dig köra 5 mil enkel väg för att köpa en pizzatallrik???
Citera
2006-08-31, 07:47
Medlem
En fruktpizzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 666Hate
Så du kan tänka dig köra 5 mil enkel väg för att köpa en pizzatallrik???

Sån är jag... Om det är "rätt" tallrikar så...
Citera
2007-11-09, 20:01
Medlem
drar igånd en gammal tråd och ber om hjälp

Jag är ute efter ett par pizzatallrikar med lite färg eller dekor. Sökte lite online men hittar bara Claes Ohlssons vita tråkiga tallrikar
Någon som kan tipsa om någon affär i Stockholm eller butik online?

Tack på förhand
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in