2025-05-26, 15:31
Medlem
ElexirPharmas avatar
Ja det hade väl varit en sak om det var i februari och -18 celsius ute. Men nu är det ju försommar och hon hade kunnat amma barnen ute i någon närliggande park. Jag förstår inte problemet.
Citera
2025-05-26, 15:32
Medlem
Clint.Ruins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brakfesten009
Men om hon var snygg då med stora fasta bröst. Då kanske man kunde få sig en klunk när ungen fått sitt?

Be om en slurk i kaffet.
Citera
2025-05-26, 15:42
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newkie
Min unge var med på många restauranger, barer och Café under sitt första år. Började hon gråta plockade man upp henne och gick ut och tröstade. Inga problem alls. Man kanske ska testa ta med stereon på café. Ursäkten kan då vara att man bara vill lyssna klart på låten sen lovar man att stänga av.

Vill man gå in på ett fik så ser man till att ungen är tyst innan. Inte svårare än så. Sen att amma inne på en restaurang ser jag väll iofs inget större problem med.

Instämmer.
Om ett barn storgråter högt redan innan vagnen rullas in på caféet kommer ju alla gäster störas av barnskriket. Innan mamman fått av sig ytterkläderna, satt sig tillrätta, lyft upp barnet och börjat amma har ju massvis av gäster fått sitt lugna cafe-besökt förstört.

Man tar inte in ett skrikande barn på ett cafe eller på en restaurang.
Man gör tvärt om - går ut med barn som skriker.
Amma kan man göra i lugn och ro lite avskilt någonstans, utomhus på en bänk, utanför toaletterna eller i garderoben, eller med en filt i något hörn.

Det avgörande är att man inte går in på ett cafe eller en restaurang med ett skrikande barn.
Det är väldigt hänsynslöst mot andra gäster som satt satt sig och betalat för att dricka kaffe eller äta i lugn och ro utan barnskrik.
Också hänsynslöst mot ägaren som kanske förlorar andra kunder som inte vill sätta sig där.
Citera
2025-05-26, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Helt rätt av kaféägaren. Vem fan vill se sladdriga hängpattar med stora vårtgårdar när man sitter och äter?

Vem tvingar dig att titta?
Kanske inte får se så mycket hemma så att spana in detta kanske är din enda möjlighet, men vet att det är fel därav du irriteras av detta?
Men som sagt, behöver ju inte glo på en naturlig del av livet.
Citera
2025-05-26, 15:48
Medlem
Det fanns väl toa där?
Citera
2025-05-26, 15:49
Medlem
buzzkillers avatar
Man kan ana ägaren till detta kafé.
Citera
2025-05-26, 15:51
Medlem
Skämmes! Alla som hindrar en möjlighet för någon att få se ett par välmatade mjölkkanoner borde få sparken omgående.
Citera
2025-05-26, 15:56
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Det är ju något fel i huvudet på morsor som skall amma offentligt, dom får ju ut något av att visa upp sig uppenbarligen eftersom dom inte kan bete sig som resterande 99% av kvinnorna kan. Självklart upp till företaget så vad DO ens skulle göra här vet jag inte.
Citera
2025-05-26, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Värre med folk som ska ha med sina hundar överallt.

Och mkt begärt att inte få gå ut café eller restaurang under perioden då barnet ammas.
Eehh... nej! Sitter hellre o kollar på en söt pudel när jag ska fika, än en hängpatte som sprutar mjölk !
Citera
2025-05-26, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Det är ju något fel i huvudet på morsor som skall amma offentligt, dom får ju ut något av att visa upp sig uppenbarligen eftersom dom inte kan bete sig som resterande 99% av kvinnorna kan. Självklart upp till företaget så vad DO ens skulle göra här vet jag inte.

Det är du som har ett konstigt tankesätt, de vill bara ge sitt barn mat. Tänk att de faktiskt låter barnets behov gå före en viss pinsamhet att behöva ta fram sitt bröst. Sen försöker ju förstås mamman skyla så mycket det går. Man vill kunna leva ett normalt socialt liv.
Citera
2025-05-26, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maratonlopp
Deras butik - deras regler.

Det återstår att se.
Citera
2025-05-26, 16:19
Medlem
Bebisar behöver äta. Stället är helt slut i huvudet. Hoppas de åter dit!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in