2025-05-26, 13:23
Medlem
Stark-Senaps avatar
Skönt att slippa skrik och läskiga pattar.

Ungen skriker, jamen då går jag in och terroriserar ett café där folk fika i lugn och ro.
TYPISK småbarnsförälderresonemang!
Citera
2025-05-26, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Helt rätt av kaféägaren. Vem fan vill se sladdriga hängpattar med stora vårtgårdar när man sitter och äter?

Jag inget problem med det, till och med något att se framemot. Men så är man en rätt så störd person likt många andra på fb.
Citera
2025-05-26, 13:30
Medlem
Märks att dom flesta på flashback är antingen väldigt unga eller aldrig träffat en tjej i hela sitt liv. Kan garantera att jag hellre ser tusen kvinnor amma, tits out, än en enda av er svettiga neckbeards ute på kafe!
Citera
2025-05-26, 13:38
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Värre med folk som ska ha med sina hundar överallt.

Och mkt begärt att inte få gå ut café eller restaurang under perioden då barnet ammas.

Jo men en restaurang eller ett café är ju ofta lugna platser. Man kan ju bli störd av att någon sitter och gapar högljutt i mobiltelefonen vid bordet intill. Måste man verkligen som spädbarnsförälder uppsöka just de platserna? Man vet ju på förhand att risken är stor att ungen gråter och då begär de att alla andra ska ha överseende med det fast de kanske har betalat 500 kr för en middag och en lugn trevlig stund.
Citera
2025-05-26, 13:40
Medlem
One2Manys avatar
Ständigt dessa breeders och deras avkommor som de anser ska ha rätten att störa alla andra i det offentliga rummet.

"Derr, barn skriker, det är naturligt"
- Ja, så stanna hemma då. Vi övriga ska inte behöva lida för att du väljer att skaffa barn.
Citera
2025-05-26, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Jo men en restaurang eller ett café är ju ofta lugna platser. Man kan ju bli störd av att någon sitter och gapar högljutt i mobiltelefonen vid bordet intill. Måste man verkligen som spädbarnsförälder uppsöka just de platserna? Man vet ju på förhand att risken är stor att ungen gråter och då begär de att alla andra ska ha överseende med det fast de kanske har betalat 500 kr för en middag och en lugn trevlig stund.
Stoppar ett bröst i munnen på ett barn som ammas slutar det skrika.
Citera
2025-05-26, 13:48
Medlem
RiverStyxs avatar
Citat:
besökt kaféet många gånger tidigare. Men den här gången stoppades hon och hennes några månader gamla son, som låg i en barnvagn, av en servitör redan i dörren.

Hur ofta står en servitör i dörren på ett café och stoppar folk? De känner så klart igen henne sen innan och vill inte ha henne där.

Hon är väl en sån kärring-morsa som stormar in med barnvagn som hon äger stället, ungjäveln skriker, sen ska hon upp med pattarna och amma, sen ska hon väl in på toa och byta blöjor och stå i och så beställer hon en kopp bryggkaffe för 35 kronor och sitter där i tre timmar och pratar högljutt i mobilen.
Citera
2025-05-26, 13:48
Medlem
Tycker att caféägaren gjorde helt rätt.

Amning borde ske avsides utan att vara påträngande för andra cafégäster.

Jag får kväljningar av att höra barnet klunka i sig bröstmjölken, rapa och spy upp det mesta vid matbordet när den är färdig.

Ni får tycka att jag är hemsk, men så är det för mig.
Citera
2025-05-26, 13:50
Medlem
hennevilljagknullas avatar
Helt rätt.
Varför ska vi behöva se dina äckliga mamma-bröst eller höra din kuk-unge skrika på ett cafe?
Citera
2025-05-26, 13:53
Medlem
Citat:
En mamma skulle amma på ett kafé i Örebro.
Då blev hon nekad att gå in.

”Jag blev helt chockad”, skriver mamman i en anmälan till DO.

I anmälan till Diskrimineringsombudsmannen (DO) skriver mamman att hon besökt kaféet många gånger tidigare.

Men den här gången stoppades hon och hennes några månader gamla son, som låg i en barnvagn, av en servitör redan i dörren.

Bebisen var ledsen och grät och servitören sa att de kunde gå in när bebisen lugnat ner sig.

Mamman svarade då att sonen grät för att han var hungrig, och att han skulle lugna ner sig så snart han fick amma.

”Då sa servitören att amning på offentliga platser inte var tillåtet på detta café, att det skulle störa de andra gästerna, att det fanns många andra ställen jag kunde gå till istället för detta och vägrade att släppa in oss”, skriver mamman i anmälan.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...nmaler-till-do

Jaha. Vad tycker folk om detta? Jag har inget emot barn. Men kan tycka att det är störande ibland när det släpas med gråtande ungar på flygplan och kaféer och restauranger. Det kan ju finnas gäster som gått till kaféet för att få en lugn stund och läsa en bok. Eller ett par som är på en första dejt. Sedan kommer en gråtande bebis och ska lugnas. Vet inte vad man ska tycka riktigt. Det är väl bättre om det finns tydliga samlingsplatser för spädbarnsföräldrar dit de kan gå om de vill ta med sitt barn ut på stan.

Jag personligen har inget emot att mödrar ammar sina barn, oavsett om det är på kafé eller inte...

Nu är ett kafé en privatägd verksamhet och inom ramen för vad som är rimligt så anser jag att man får välja hur det ska se ut inom verksamheten. Jag själv hade tillåtit amningen, men jag ser inte hur det skulle vara diskriminering att inte tillåta amning på sitt café.... amma kan man ju göra vart som helst, rent teoretiskt
Citera
2025-05-26, 14:00
Medlem
Newkies avatar
Citat:
Ja man kan ju misstänka att planen var att gå till caféet från första början och att det inte uppstod en paniksituation då det behövdes akutammas och detta café var närmaste byggnad.
Måste man verkligen gå på café när man har ett spädbarn? Det är liksom 1 år det handlar om.

Min unge var med på många restauranger, barer och Café under sitt första år. Började hon gråta plockade man upp henne och gick ut och tröstade. Inga problem alls. Man kanske ska testa ta med stereon på café. Ursäkten kan då vara att man bara vill lyssna klart på låten sen lovar man att stänga av.

Vill man gå in på ett fik så ser man till att ungen är tyst innan. Inte svårare än så. Sen att amma inne på en restaurang ser jag väll iofs inget större problem med.
Citera
2025-05-26, 14:03
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newkie
Min unge var med på många restauranger, barer och Café under sitt första år. Började hon gråta plockade man upp henne och gick ut och tröstade. Inga problem alls. Man kanske ska testa ta med stereon på café. Ursäkten kan då vara att man bara vill lyssna klart på låten sen lovar man att stänga av.

Vill man gå in på ett fik så ser man till att ungen är tyst innan. Inte svårare än så. Sen att amma inne på en restaurang ser jag väll iofs inget större problem med.

Du säger inga problem alls. Men det kanske var bordsgrannar som blev störda?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in