Igår, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grangerillan
Nu r jag skeptisk till allt liberalerna lgger fram fr de lyckas nsta alltid komma de mest anti-liberala frslagen.

Men jag lyssnade nyligen p en p4 dokumentr om kvinnomassakern i Montral 1989 och hur de fick kmpa fr att f fram motivet av kvinnohat: https://www.sverigesradio.se/avsnitt...ern-i-montreal

Enskilda uttagerande attentat r kanske en sak men nr man ser att det skapas manifest, grupper och ideologier s br man absolut vara p sin vakt. Det br ven finnas ett specifikt juridiskt underlag fr att skydda de som utstts fr den typen av vld och d r kanske terrorklassning r den rtta vgen att g.

Jag tror dock mer p att preventiva tgrder ska sttas in n att agera p det vldsamma symptomet. D kanske terrorklassning ocks kan hjlpa och frhindra de som r p vg in i terrorism. Det r en specifik problematik som ska bemtas med specifika lsningar. Vad jag dock r skeptisk till r om det innebr sprkpoliser, siktskontroller eller andra rent allmnna inskrnkningar.

Kloka ord!

En lag som terrorstmplar brott beggna med kvinnohat som motiv, kan hjlpa till att f till bra frebyggande arbete fr att sikts-kvinnohatare inte ska radikaliseras i sitt hat.
Senast redigerad av TomatKungen Igår kl. 21:10.
Citera
Igår, 21:09
Avstngd
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Jag noterar att du vljer att skriva om mig stllet fr att bemta det jag faktiskt skrivit. Det fr st fr dig. Jag tnker hlla mig till mnet och diskutera sakligt och fra logiska resonemang med frnuftiga debattrer. Inte med omogna idioter som inte klarar av att ha sakliga diskussioner utan att gaslighta och rtta sina motdebattrer i tid och otid.

Alla sakliga diskussioner r avslutade eftersom du efter flertalet chanser har uppvisat att du varken bryr dig om logisk konsekvens, korrekt statistiskt resonerande, rlighet etc. Det ger mig drfr ingenting att diskutera mer med dig. Spelreglerna mste vara lika.

Citat:
Anledningen till att oskra unga mn blir kvinnohatande incels r att de inte fostrats in i social kompetens och lrt sig det sociala samspelet med andra mnniskor dribland unga kvinnor. En stor andel av dem r gamers, sitter isolerade i hemmet bakom datorskrmen och spelar tio, tolv eller fler timmar varje dag. De motionerar inte, misskter sin hygien, konsumerar skrpmat och energidrycker samt vet inte hur man skapar sociala kontakter utanfr hemmets trygga bubbla.

Det lter som att du beskriver dig sjlv fr du har uppenbarligen ingen frstelse fr hur man diskuterar med det motsatta knet (mn).

Citat:
Lter det inte som goda rd till er antifeminister p Flashback? Visst r det tusenfalt bttre n att lyssna andktigt p misogyna typer som Andrew Tate och lta sig marineras i massivt kvinnohat och bli bittra incels med planer p terrordd.

Det mste vara asjobbigt fr bittra incels att inte behandla kvinnor som jmlikar utan endast som parasiter, golddiggers och horor, eller hur?

Man kan vara antifeminist men fortfarande vara fr jmstlldhet. Allt beror p vad man anser att ''feminism'' representerar. Jag anser att det representerar ngot som jag vill ta avstnd ifrn. Andrew Tate r underhllande och sger en del sanna saker men det r ingen person jag aktivt lyssnar p.

Jag tror du behver va upp din lsfrstelse lite fr man r inte incel bara fr att man rttar felaktigheter som du har begtt och inte vljer att lgga sig platt fr kvinnor.

Social frmga handlar om kommunikation, eller hur? Ditt beteende p det hr forumet skriker social inkompetens, omognad och mansfrakt. Nr du inte ens r storsint nog att kunna ta nr en kompetent man rttar dig p ett anonymt forum nr det r pkallat s r det dags att se dig sjlv i spegeln och frga dig sjlv vad det r som inte lirar. Jag gissar p att du knner dig naturligt underlgsen mn och drfr blir du s uppretad nr en kompetent man snackar omkull dig.

Du fr grna tro att jag och andra mn r p vg att bli incels eller r incels. Det gr inte oss ngot fr vi vet ju att det inte stmmer . Det r vldigt unikt att vara s pass oattraktiv att man inte i ngot sammanhang alls kan attrahera ngon. Du fr lra dig lite om sannolikheter.

Jag har kontakt med vldigt mnga kvinnor, bde ifrn dejtingsidor och ifrn verkliga livet och kommunikationen r oerhrt hlsosam. Tillskillnad mot dig s klarar de av att diskutera och frstr sig p logik s de blir inte sura ver nr jag sger saker. De r emotionellt stabila.

Dremot s r det fascinerande att observera att s fort man kritiserar en kvinna p det hr forumet s tolkas det som kvinnohat. Det r vldigt mrkligt. Jag trodde du och andra feminister var fr jmlikhet mellan knen? Men det verkar inte s. Om ni r fr det, d mste ni kunna tla att det framfrs saklig kritik.

Anledningen att jag inte diskuterar sakligt mer med dig r fr att du uppenbarligen inte klarar av den jmlikhet som du skriker dig hes om. Jag ser dig drmed som ett litet skrikande barn som tillhr ngon annan frlder som jag vljer att ignorera.

Du behver inte svara. Jag kommer med strsta sannolikhet inte lsa ditt svar.
Senast redigerad av Pellefant775 Igår kl. 21:13.
Citera
Igår, 21:22
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JqsClouseau
Pardans...
Mn och kvinnor dansar faktiskt med varandra. Som i Lets Dance m fl. Det R pardans. Bra motion fr man p kpet.

Vad trodde du?
Citera
Igår, 21:23
Medlem
Citat:
Mn och kvinnor dansar faktiskt med varandra. Som i Lets Dance m fl. Det R pardans. Bra motion fr man p kpet.

Vad trodde du?

Nej tack.
Citera
Igår, 22:10
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellefant775
.... <personphopp>...
Nr argumenten tryter kommer personphoppen, ser jag. Kom tillbaka nr du kan bemta innehllet i det jag skrev istllet fr att kasta paj.

Alltid lika imponerande nr ngon utnmner sig sjlv till kompetent man med hg kapacitet att rtta professorer och sen gnar mer n halva inlgget t att kalla dina motdebattrer knamn. Du vinner inte en diskussion genom att lta som en karikatyr.
Citera
Igår, 22:27
Avstngd
Citat:
Nr argumenten tryter kommer personphoppen, ser jag. Kom tillbaka nr du kan bemta innehllet i det jag skrev istllet fr att kasta paj.

Alltid lika imponerande nr ngon utnmner sig sjlv till kompetent man med hg kapacitet att rtta professorer och sen gnar mer n halva inlgget t att kalla dina motdebattrer knamn. Du vinner inte en diskussion genom att lta som en karikatyr.

Kasta inte sten i glashus. Dina incelattacker r tramsiga.

Jag frsker inte ha en seris diskussion med dig just nu, jag frskte ha det tidigare men det gick inte fr du fljer inte de spelregler som r allmnt accepterade.
Senast redigerad av Pellefant775 Igår kl. 22:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in