2025-05-31, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grangerillan
Nu r jag skeptisk till allt liberalerna lgger fram fr de lyckas nsta alltid komma de mest anti-liberala frslagen.

Men jag lyssnade nyligen p en p4 dokumentr om kvinnomassakern i Montral 1989 och hur de fick kmpa fr att f fram motivet av kvinnohat: https://www.sverigesradio.se/avsnitt...ern-i-montreal

Enskilda uttagerande attentat r kanske en sak men nr man ser att det skapas manifest, grupper och ideologier s br man absolut vara p sin vakt. Det br ven finnas ett specifikt juridiskt underlag fr att skydda de som utstts fr den typen av vld och d r kanske terrorklassning r den rtta vgen att g.

Jag tror dock mer p att preventiva tgrder ska sttas in n att agera p det vldsamma symptomet. D kanske terrorklassning ocks kan hjlpa och frhindra de som r p vg in i terrorism. Det r en specifik problematik som ska bemtas med specifika lsningar. Vad jag dock r skeptisk till r om det innebr sprkpoliser, siktskontroller eller andra rent allmnna inskrnkningar.

Ja jag ser detta som en mjlighet att fnga in de mn som r pvg t fel hll och kunna hjlpa s dom inte frstr sina och andras liv. Jag frstr inte varfr s mnga mn hrinne r nstintill panikartade ver detta.
Citera
2025-05-31, 20:10
Medlem
Man talar nu om att terrorklassa kvinnohat. Jag freslr tvrtom att vi terrorklassar frnvaron av kvinnohat fr varje gng en man respekterar en kvinna som sin jmlike, dr en liten bit av civilisationen.
Citera
2025-05-31, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grangerillan
Nu r jag skeptisk till allt liberalerna lgger fram fr de lyckas nsta alltid komma de mest anti-liberala frslagen.

Men jag lyssnade nyligen p en p4 dokumentr om kvinnomassakern i Montral 1989 och hur de fick kmpa fr att f fram motivet av kvinnohat: https://www.sverigesradio.se/avsnitt...ern-i-montreal

Enskilda uttagerande attentat r kanske en sak men nr man ser att det skapas manifest, grupper och ideologier s br man absolut vara p sin vakt. Det br ven finnas ett specifikt juridiskt underlag fr att skydda de som utstts fr den typen av vld och d r kanske terrorklassning r den rtta vgen att g.

Jag tror dock mer p att preventiva tgrder ska sttas in n att agera p det vldsamma symptomet. D kanske terrorklassning ocks kan hjlpa och frhindra de som r p vg in i terrorism. Det r en specifik problematik som ska bemtas med specifika lsningar. Vad jag dock r skeptisk till r om det innebr sprkpoliser, siktskontroller eller andra rent allmnna inskrnkningar.

Kloka ord!

En lag som terrorstmplar brott beggna med kvinnohat som motiv, kan hjlpa till att f till bra frebyggande arbete fr att sikts-kvinnohatare inte ska radikaliseras i sitt hat.
Senast redigerad av TomatKungen 2025-05-31 kl. 21:10.
Citera
2025-06-01, 09:48
Medlem
WhiteBoySummers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Och vilka terrordd har utfrts med manshat som motiv?

Varfr vill du gra allt i sm steg? Tnk strre.

Frbjud allt hat direkt, mot kvinnor, mot mn, mot staten, mot gud, mot vem och vad som helst. Alla ska tnka rtt och aldrig ifrgastta.

Bara krlek annars r du en hat-ivrare.
Citera
2025-06-01, 09:56
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Du vet som vanligt inte vad du snackar om. Vrden kan rationaliseras p mnga olika stt. Mnga pappersvndare dr. Manliga tekniker och ingenjrer kommer alltid att vara sysselsatta. Trdens mne: sjlva syftet med att vilja terrorklassa "kvinnohat" r att komma t rttmtig kritik mot kvinnor. Orsaken r att om mn frstod hur grundlurade de r, s rasar hela falsariet samman, och vra makthavare fruktar detta d deras platser vid kttgrytorna ventyras.

Som vanligt vet jag vad jag snackar om.

Mmm visst, ver 100 000 sjukskterskor kommer bli ersatta med sm sta Al hundar.... Osv.

Alla mn blir ingenjrer och tekniker, mmm jtte realistiskt.

Hatpropagandan mot kvinnor som din sort sprider r inte "rttmtig". Den r irrationell och handlar oftast om avvisade killar/mns personliga vendettor mot alla flickor/kvinnor.

Mnga verkar inte ens ha frskt. De har gjort upp en bild i huvudet att de jmnriga tjejerna vill ha 2 meters lnga killar, kraftig kklinje, stora muskler, tjna ver en miljon per r, osv. Sen bjuder de ut nn tjej, hon sger "nej".

Killen gr hem och frsker aldrig mer fr anledningen att hon sa "nej" var sklart fr att han inte r 2 meter lng, tjnar 1 miljon om ret, inte har stora muskler och kraftig kklinje.

"Alla tjejer r likadana, ven de fula och tjocka. Det r inte lnt"

Frsker aldrig mer, fortstter sitta p ntet dr fullt vuxna mn som du och andra jmnriga sitter och triggar och frstrker sjlvhatet och hatet mot kvinnor.
Senast redigerad av Jenny9 2025-06-01 kl. 10:09.
Citera
2025-06-01, 10:00
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiteBoySummer
Varfr vill du gra allt i sm steg? Tnk strre.

Frbjud allt hat direkt, mot kvinnor, mot mn, mot staten, mot gud, mot vem och vad som helst. Alla ska tnka rtt och aldrig ifrgastta.

Bara krlek annars r du en hat-ivrare.

Ja herregud, frlt att 'vi' inte vill sluta som judarna 39-45. Vi mste tnka strre, "frbjud allt hat".
Citera
2025-06-01, 10:06
Medlem
WhiteBoySummers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Ja herregud, frlt att 'vi' inte vill sluta som judarna 39-45. Vi mste tnka strre, "frbjud allt hat".

Omg lol, du tror att vsterlndska (svenska) kvinnor r som judarna under andra vrldskriget?

Helt otroligt sinnesfrvirrat. Sk hjlp, du mlar in dig i ett hrn helt i ondan.
Citera
2025-06-01, 10:09
Medlem
bl-gr-ns avatar
Att partiet liberalerna (L) r de som vill frbjuda, r ingen nyhet.
Frbud, pbud och inskrnkning av friheten, r vad Liberalerna (L)) gr.

Fast lgg till ett halvdussin fler kn, s hnger Moderaterna (M) och Kristersson p frslaget.
Citera
2025-06-01, 10:13
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiteBoySummer
Omg lol, du tror att vsterlndska (svenska) kvinnor r som judarna under andra vrldskriget?

Helt otroligt sinnesfrvirrat. Sk hjlp, du mlar in dig i ett hrn helt i ondan.

N det tror jag inte. Jag bemtte bara ditt verdramatiska "Frbjud ALLT hat!"

Helt jvla otroligt att man inte kan prata om en vldsbejakande gruppering som i detta fallet riktar sig frmst mot kvinnor utan att nn krnkt kille mste hlla sig fr pannan och utbrista med darr p rsten "Nmen frbjud ALLT hat d, bara frbjuuud dhh!"
Senast redigerad av Jenny9 2025-06-01 kl. 10:16.
Citera
2025-06-01, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
N det tror jag inte. Jag bemtte bara ditt verdramatiska "Frbjud ALLT hat!"

Helt jvla otroligt att man inte kan prata om en vldsbejakande gruppering som i detta fallet riktar sig frmst mot kvinnor utan att nn krnkt kille mste hlla sig fr pannan och utbrista med darr p rsten "Nmen frbjud ALLT hat d, bara frbjuuud dhh!"

Och dom kallar oss kvinnor dramatiska 😂

Att frbjuda vldsbejakande hat r logiskt i ett civiliserat samhlle. Allt annat r primitivt.
Citera
2025-06-01, 13:19
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snera
Vad r det jag inte frstr?

Citat:
Ursprungligen postat av Snera
Ja jag ser detta som en mjlighet att fnga in de mn som r pvg t fel hll och kunna hjlpa s dom inte frstr sina och andras liv. Jag frstr inte varfr s mnga mn hrinne r nstintill panikartade ver detta.

Eller accepterar du bara inte dom svaren du fr som giltiga?

Att hjlpa mn med en tmligen oklar terrorlagstiftning.
Citera
2025-06-01, 13:23
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Kloka ord!

En lag som terrorstmplar brott beggna med kvinnohat som motiv, kan hjlpa till att f till bra frebyggande arbete fr att sikts-kvinnohatare inte ska radikaliseras i sitt hat.

Ja det verkar ju fungera vldigt bra i detta tidiga debatt-skeende.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in