Citat:
Ursprungligen postat av
Pissmaster
Hur förklarar du att allt det här hände på exakt samma sätt långt innan den moderna civilisationen? på 90-talet pratades det om att vi var påväg in i en ny istid. Sen blev det att jordklotet är överhettat och det blir varmare och varmare. Nu när det inte stämmer med verkligheten blir det "komplicerat" och "invecklat". Det är så tramsigt så man svimmar.
Men du som är klimataktivist: Varför ska jag straffa mig själv, sluta konsumera och vända ut och in på mig själv för klimatets skull när hela Asien med sina miljarder invånare släpper ut mer och mer för varje dag?
Egentligen har jag ingen lust att diskutera detta med andra människor med fyrkantiga huvuden…
Gällande Asien - det går ca 200 indier på varje amerikan (USA) när det gäller miljöpåverkan.
Kina å andra sidan har tiodubblat sin påverkan av klimatet/miljön, men samtidigt har massor av fabriker i västvärlden slagit igen och flyttat till just Kina - så uträkningarna haltar…
Kan man inte se att mycket rent globalt är åt helvete då sitter man bara hemma och ugglar och tror att hela världen befinner sig i sitt fönsters utsikt…