Flashback bygger pepparkakshus!
2025-05-25, 21:47
Medlem
Taufatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InFlandersFields
Ingen anledning vara fördomsfull, kan ju varit någon annan, t ex VD'n.
Nja, blir väl dagsböter värda 200kr så tyder på ganska låg inkomst.
Citera
2025-05-25, 21:53
Medlem
Taufatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyDungeon
Nivån på dagsböterna indikerar att vederbörande har en årsinkomst på 400.000 kr.
En dagsbot är väl normalt 1/1000 av årsinkomsten så runt 200000kr är mer troligt. Alltså inte särskilt kvalificerat arbete.
Citera
2025-05-25, 21:54
Medlem
MaryGoores avatar
Jag kan bara tänka på han runkomanen i "Sons Of Anarchy" haha.
Chuckie hette han tror jag.
Hans problem löstes ju dock av kines-ligan har jag för mej.
Citera
2025-05-25, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tranquility Bas
Finns redan "runkrum" på alla arbetsplatser, normala brukar benämna dessa toaletter. Känns som det finns andra saker som fackföreningarna ska lägga sakerna på men om du tycker det är en viktig fråga får du väl bli fackligt aktiv.
Jag har troligtvis en sån på mitt jobb .. han försvinner flera timmar på toaletten med mobiltelefonen.
Ser helt blasé ut när han kommer tillbaks. Det är varje dag dessutom, ibland flera gånger.
Citera
2025-05-25, 22:53
Medlem
JohnnyDungeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taufatt
En dagsbot är väl normalt 1/1000 av årsinkomsten så runt 200000kr är mer troligt. Alltså inte särskilt kvalificerat arbete.

Nja, det rätt bökigt att räkna ut, vid närmare granskning. Rätt många faktorer som påverkar utöver inkomst. Jag skulle nog ha hållit käften ärligt talat. Sorry allihopa!
Citera
2025-05-25, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humantoilet
Jag har troligtvis en sån på mitt jobb .. han försvinner flera timmar på toaletten med mobiltelefonen.
Ser helt blasé ut när han kommer tillbaks. Det är varje dag dessutom, ibland flera gånger.
Han sover nog på toaletten.
Citera
2025-05-26, 21:02
Avstängd
Elm17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Van.Goat
Wow. Vilket roligt och kreativt inlägg. Verkligen.
Tror alla är upptagna med att ligga på golvet och skratta. Ha ha.

OnT:
Något är ju lurt här.
Han måste ju ha haft någon hörnplats på ett kontor och där suttit och dragit i snabeln.
Men ändå rätt märkligt att man inte fått sparken efter man blivit påkommen tre gånger.

Skon verkar klämma utav mitt inlägg. Du tog definitivt åt dig. Är du sur för att jag pika dina vardagsrutiner?
Citera
2025-05-27, 07:26
Medlem
Nån måste väl ändå veta vem det är🤔?
Citera
2025-05-27, 09:40
Moderator
Humbugs avatar
Det är väl egentligen ganska normalt att man drar en liten runk under arbetstid. Ett lämpligt runkrum är det första jag söker upp när jag börjar en ny tjänst.
Tror att de flesta karlar gör detta. Nåt kul måste man ändå få ha på jobbet. Mindre vanligt är kanske att man gör det på platser man inte kan låsa.
Citera
2025-05-27, 10:42
Medlem
YP4XQs avatar
Medans C-politiken FICK 11 miljoner skattepengar för att runka till barn?

Hur ska lagboken ha det?
Citera
2025-05-27, 20:33
Medlem
Jag kommer att tänka på prästen som på en resa med konfirmander tittade på porr i konfirmandernas åsyn (Kanske finns den tråden någonstans på FB?). En person som beter sig så vill inte ha kvar sitt jobb, och jag gissar att så är fallet även med denna runkare.
Citera
2025-05-27, 20:35
Medlem
3 ggr lol. Vilken jävla idiot, åker man dit en gång så gör man inte om det men han om 2 ggr till. Måste ha någon störning som inte vet när man ska sluta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in