2025-05-24, 00:09
Medlem
Fader.Runkas avatar
1. Fick först en notis på Facebook som sa: "vi tror att du har ett till konto på Facebook."

Detta stämmer ej. Jag har inget till konto. Däremot när jag skapade mitt konto så skickade jag verifieringskoden till en annan mobiltelefon än den jag skapade kontot på, dvs ett annat nr. Kan det ha med det att göra? Detta gjordes igår.

2. Kollade min inloggningshistorik på Facebook. Står att jag varit inne från enpå antingen messager eller Facebook vid 3 tillfällen idag, från telefonmodellen som jag vet är min. Vi kan kalla min telefon XX. Det står också min stad. På ett fjärde tillfälle står det dock att jag varit inloggad från Android, även där står min stad. Vad menar de med att hag varit inloggad från Android? Menar de min telefon? Varför skriver de då inte bara XX?

Så här ser det ungefär ut:

14.00 XX , Stockholm
14.30 Android, Stockholm
15.19 XX, Stockholm
Citera
2025-05-24, 00:34
Medlem
Nej de menar inte din telefon. Antingen så är det från din mobil, men de tror att det är en annan enhet eller så är den faktiskt inloggad på en annan enhet.

Vet inte exakt hur det är med Facebook, men vet att vissa sidor kan tolka besök från webbläsare som Android medans den om du går genom appen räknas som tex iPhone
Citera
2025-05-24, 01:30
Medlem
Fader.Runkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MinimalMandarin
Nej de menar inte din telefon. Antingen så är det från din mobil, men de tror att det är en annan enhet eller så är den faktiskt inloggad på en annan enhet.

Vet inte exakt hur det är med Facebook, men vet att vissa sidor kan tolka besök från webbläsare som Android medans den om du går genom appen räknas som tex iPhone
Ja det är ju lite märkligt för kontot skapades igår. Vem och varför skulle någon hackat det. Finns ju inget att hacka och noll aktivitet. Dessutom stod samma stad som min egna. Jag har loggat in både via appen och webbläsaren.

Sen fick jag nån jävla notifikation som påstod att facebook tror att jag har ett till fb konto. Det har jag inte. Jag var inne i kontrollcentrat och där fanns bara detta och ett jag skapade på Instagram. Har inget konto sedan tidigare heller.
Senast redigerad av Fader.Runka 2025-05-24 kl. 01:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in