• 1
  • 2
2025-05-23, 17:13
Medlem
robortklippares avatar
Jag är inte i behov att av bada eller sola, utan är nattmänniska och tycker att lagom temperatur bidrar till välbefinnande.
Citat:
Exempelvis Belo Horizonte i Brasilien är visumfritt, inte huvudstad och ligger inte vid kusten men är Europa och EU. Mean daily minimum i BH är 18°, vilket är perfekt att vistas i på natten medan prisläget är nertryckt, kriminaliteten inte outhärdlig och det råder avslappnad frihet.
Om man studerar Lodz så finner man låg kriminalitet, liberalt sexliv och hotellnätter från under 200 SEK per natt.
Hur är serbisk landsbygd, Pristina, Lodz och Kaunas sommartid och Aten på vintern?
Vilka motsvarigheter i Europa liknar mest eller kan vara substitut istället för Belo Horizonte, Bangkok och Pattaya?
Citera
2025-05-23, 17:28
Medlem
robortklippares avatar
Citat:
1. https://www.numbeo.com/cost-of-livin...ayCurrency=SEK
2. https://www.numbeo.com/crime/compare...atchComparison

You would need around 32,849.3kr (12,835.8zł) in Lodz to maintain the same standard of life that you can have with 32,361.1kr (110,000.0฿) in Bangkok (assuming you rent in both cities). This calculation uses our Cost of Living Plus Rent Index to compare the cost of living and assume net earnings (after income tax). You can change the amount in this calculation.
Bangkok och Lodz har enligt numbeo nästan exakt samma prisläge och låga kriminalitet. Skillnaden är att Lodz ligger väldigt mucket närmre Sverige än Brasilien och Thailand.

Citat:
https://hookuptravels.com/wiki/Bangkok
Chance of picking up girls: 4.5 / 5
Picking up at daytime: 4.25 / 5
Picking up at nighttime: 4.75 / 5
Looks of girls: 4.5 / 5
Attitude of girls: 4.75 / 5
Nightlife in general: 5 / 5
Locals' English level: 2.5 / 5
Moving around the city: 4.25 / 5
Budget per day: US$30 - $100
Accommodation: US$7 - $100

https://hookuptravels.com/wiki/%C5%81%C3%B3d%C5%BA
Chance of picking up girls: 4.5 / 5
Picking up at daytime: 4 / 5
Picking up at nighttime: 5 / 5
Attitude of girls: 4 / 5
Nightlife in general: 5 / 5
Locals' English level: 4 / 5
Moving around the city: 3.5 / 5
Budget per day: US$40 - $300
Accommodation: US$15 - $200

https://hookuptravels.com/wiki/Belo_Horizonte
Chance of picking up girls: 5 / 5
Picking up at daytime: 4.5 / 5
Picking up at nighttime: 5 / 5
Attitude of girls: 4 / 5
Nightlife in general: 4.5 / 5
Locals' English level: 4 / 5
Moving around the city: 4 / 5
Budget per day: US$ 70 - $ 300
Accommodation: US$ 20 - $ 100

https://www.wikisexguide.com/wiki/Belo_Horizonte
Belo Horizonte är i en billigare liga på gott och ont. Var i Europa eller EU åker ni för prisvärd frid och frihet men ändå inte utan framförallt kanske nattliga nöjen?
Senast redigerad av robortklippare 2025-05-23 kl. 17:34. Anledning: pga röriga länkar och skrivfel
Citera
2025-05-23, 17:33
Medlem
Berlin, Budapest eller Prag. Kombinationen god mat, hyfsade priser på hotell, bra nattliv & tillgängligheten till sex är oslagbar. Alltid relativt mild temperatur. Och korta flygresor.

Lodz är en skabbig håla
Citera
2025-05-23, 17:38
Medlem
robortklippares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Berlin, Budapest eller Prag. Kombinationen god mat, hyfsade priser på hotell, bra nattliv & tillgängligheten till sex är oslagbar. Alltid relativt mild temperatur. Och korta flygresor.

Lodz är en skabbig håla
Budapest är jättefint men man fick framförallt vända sig till bordeller om man ville ha sex, dvs inte så många lösgående kvinnor. I Prag finns för många turister och är numera ganska dyrt. Ungern är billigt för att ligga i EU men är relativt sexkonservativt med kärnfamiljspolitik under Viktor Orbán. Det är liksom inte familjer man är intresserad av när man reser eller att fotografera nått slott.
Citera
2025-05-23, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av robortklippare
Jag är inte i behov att av bada eller sola, utan är nattmänniska och tycker att lagom temperatur bidrar till välbefinnande. Om man studerar Lodz så finner man låg kriminalitet, liberalt sexliv och hotellnätter från under 200 SEK per natt.
Hur är serbisk landsbygd, Pristina, Lodz och Kaunas sommartid och Aten på vintern?
Vilka motsvarigheter i Europa liknar mest eller kan vara substitut istället för Belo Horizonte, Bangkok och Pattaya?

Om du inte bryr dig om ett aktivt stadsliv eller 30+ grader värme så är mitt förslag att du ger dig ut på landsbygden i länder som Portugal, Italien ink Scicilien eller öst europa och balkan. Ute på vischan kommer du att betala ca 200 euro i månadshyra för ett mindre hus/stuga. Lugn och ro, billigt allting, trevliga grannar som du kan interagera med om du önskar, extremt säkert.

Jag själv planerar på att flytta tillfälligt till Kalabrien i Italien. 200 euro i månaden för ett mindre hus ute på landsbygden.
Citera
2025-05-23, 18:03
Medlem
En personlig favorit är Blattnicksele i Västerbotten, ligger fint till vid sjön Blattnikselet i Vindelälven. Bra kommunikationer med europaväg som tar dig dit, och allt du kan tänkas behöva finns inom gångavstånd (ett ICA Nära). Knappt något folk, och om du skulle hitta någon som inte är stum så klarar du dig hjälpligt på svenska – lite som med engelskan i Frankrike, de förstår men vill inte prata.

Jag ger byn betyget 10/10 Hagelpatron kaliber 16 upp i gommen.
Citera
2025-05-23, 18:15
Medlem
robortklippares avatar
"landsbygden i länder som Portugal, Italien ink Scicilien eller öst europa och balkan." Under vintern eftersom jag aktivt inte söker värme, sol, festligheter och turister utan istället vill gå och vara för mig själv.
Att ställen är hålor är oftast nödvändigt för att slippa överpriser och massturism. När det gäller Lodz så är den staden exakt lika stor/liten som Goteborg och flyg går ofta tur och retur Warszawa.

Warszawa är i storleken Stockholm och huvudstad och blir genast dyrare bara därför utan erbjuda något mer.
Ebba Busch och liknande "barn och ungdomar" får gärna åka till Barcelona och Solkusten om de vill men det är inget för mig. Att lunka runt i hetta och folk var upp till kanske 20 år.
Citera
2025-05-23, 18:58
Medlem
Ligger inte Lidz i Polen?
Det är ju inte jättevarmt där just nu. Plus misstänker att det eventuella nattlivet nog inte är jätteroligt.
Kan rekomendera Balkan just nu. Behaglig temperatur och okej nattliv.
Citera
2025-05-23, 19:01
Medlem
Slovakien. Finns många fina städer, de har Euro, så lite dyrare än Polen, men fina berg. Det är avslappnande. God öl. Ordentlig mat.
Citera
2025-05-23, 19:40
Medlem
robortklippares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dazzy
Ligger inte Lidz i Polen?
Det är ju inte jättevarmt där just nu. Plus misstänker att det eventuella nattlivet nog inte är jätteroligt.
Kan rekommendera Balkan just nu. Behaglig temperatur och okej nattliv.
Jo Lodz, inte Lidz, ligger i Polen. Geografiskt nästan exakt mitt i landet. Sydväst om Warszawa men norr om Auschwitz.

Citat:
https://www.rome2rio.com/s/Warsaw/%C5%81%C3%B3d%C5%BA
Train Take the train from Warszawa Centralna to Lodz Fabryczna
1h 20m kr 50–170
Bus Take the bus from Warsaw, Bus Station West to Lodz, Bus Station
1h 30m kr 130–180
Drive 125.5 km Drive from Warsaw to Łódź
125.5 km 1h 20m kr 176–254
Taxi Take the taxi from Warsaw to Łódź
125.5 km 1h 20m kr 1,000–1,300
Pulserande nattliv kan väl alla vara utan och värme är bara svettigt. Ja Kosovo är låg kriminalitet och bortom turistströmmarna. Vanliga mainstreamturister måste ju sitta så att de kan se havet.
Jag tänker mig mer mig eget nattliv där jag vandrar ii parker och dylikt efter söta junkies, inte nått glamoröst skit.

Citat:
Ursprungligen postat av esloveslov
Slovakien. Finns många fina städer, de har Euro, så lite dyrare än Polen, men fina berg. Det är avslappnande. God öl. Ordentlig mat.
Öl smakar för fan likadant inom hela EU och går att köpa på Willys.
199 kr natten för två personer på hyfsat fina hotell är faktiskt prisvärt för centrala Lodz. Svenskt internet gäller inom hela EU.
https://www.agoda.com/fabryczna-stat...x%2BmjTVu40JZm
Citera
2025-05-23, 19:41
Medlem
Albanien är billigt och vackert!
Citera
2025-05-23, 20:03
Medlem
Billig mat och dryck, men servicen är ju förbedrövlig. Var där på kickoff med jobbet i en vecka. På Restaurnger blir dom stressade om det kommer 10 kunder och om man frågar när maten kommer så pekar dom på andra kunderna och menar titta ser det ut som vi hinner med dig eller?
Så njaa billigt och sevärt men NADA service.

Citat:
Ursprungligen postat av esloveslov
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in