2025-05-24, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1717-1776
Du skall lägga upp en källa där en kristdemokrat stödjer mord på kristna eftersom det är det du har påstått. Att nu komma med motfrågor för att dölja din lögn kan du testa på någon med din egen hjärnkapacitet men med mig fungerar inte dina dagisfasoner.

Jag har två gånger svarat dig redan och blir en tredje nu ”Som kristen är det självklart att stödja och lobba för Israel 🇮🇱 ”

Jag har påståtr Att stödja en stat vars krigsmakt mördar och fördriver kristna är detsamma som att stödja mord och fördrivning av kristna. Att Israel gör just det har du fått flertalet källor på och att Ailce mfl kristdemokrater stödjer detta är allmänt känt.

Att du kommer med halmgubbar och försöker få det till att jag påstått att Alice sionistkuksugerskan Måwe ordagrant sagt att hon stödjer mord på kristna är patetiskt,men helt förväntat. Då det är så ni sionistaktivster/troll alltid jobbat. Ett tramsigt sätt att lägga ut dimridåer

Ska vi försöka gå tillbaka till ämnet nu. Hur har Alice "sionistkuksugerskan" Måwes innehav i vapenbolag påverkat världen? Till det bättre eller till det sämre?
Citera
2025-05-24, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheFourthTurning
Jag har påståtr Att stödja en stat vars krigsmakt mördar och fördriver kristna är detsamma som att stödja mord och fördrivning av kristna. Att Israel gör just det har du fått flertalet källor på och att Ailce mfl kristdemokrater stödjer detta är allmänt känt.

Att du kommer med halmgubbar och försöker få det till att jag påstått att Alice sionistkuksugerskan Måwe ordagrant sagt att hon stödjer mord på kristna är patetiskt,men helt förväntat. Då det är så ni sionistaktivster/troll alltid jobbat. Ett tramsigt sätt att lägga ut dimridåer

Ska vi försöka gå tillbaka till ämnet nu. Hur har Alice "sionistkuksugerskan" Måwes innehav i vapenbolag påverkat världen? Till det bättre eller till det sämre?
Du har skrivit att kristdemokrater stödjer mord på kristna men inte klarat av att lägga upp en enda länk där en kristdemokrat säger eller skriver detta, du är en lögnare och en väldigt dålig sådan, börjar undra om du typ är 13 år och sitter hemma på pojkrummet och försöker leka smart.
Citera
2025-05-24, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skolpolis
EU-topp Alice Teodorescu Måwe har nyligen gått från noll aktieinnehav,
till att investera i tre internationella vapenjättar samt i svenska Saab.
Två av bolagen samarbetar med den israeliska vapenindustrin
Det handlar om de tyska företagen Rheinmetall och Hensoldt.

Teodorescu Måwe aktier i Rheinmetall i mars 2025.
Sedan dess har aktierna stigit med 23 procent.
Knappt två månader senare köpte hon aktier i Hensoldt.
https://www.etc.se/inrikes/mitt-unde...en-till-israel
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...en-till-israel

Vad tycker vi om Alice aktieköp/ägande som politiker?

Förtydligat rubrik på uppmaning av TS / mod
Det är viktigt att veta vad man inte skulle korsa vapenhandlaraktierna med för annars är tiden och dess pengar bortkastade. Det finns naturlig gravitationslag som förstör för den som handlar bil- och oljeaktier samtidigt t.ex.
Citera
2025-05-24, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1717-1776
Du har skrivit att kristdemokrater stödjer mord på kristna men inte klarat av att lägga upp en enda länk där en kristdemokrat säger eller skriver detta, du är en lögnare och en väldigt dålig sådan, börjar undra om du typ är 13 år och sitter hemma på pojkrummet och försöker leka smart.

Ok vi säger så
Citera
2025-05-27, 07:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Jo moralen står alltid i första rummet och det är just moralen som varit tongivande i dessa investeringar.
Ändå investerar du i bomber och död? Din moral sitter tydligen i plånboken och inte i ryggraden. Du är inte god på något sätt. Du är bara en girig liten krigsprofitör med dålig självinsikt.
Citera
2025-05-28, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Excenter32
Så hon äger inga aktier i israeliska vapenföretag? Lögnaktiga svensk journalister som vanligt. Insinuerar alltså att hon stöder Israel för att hon då tjänar hon pengar på det. Ren partipolitisk agitation, fast betald av skattepengar i Sveriges största tidning.

Nej, hon har nyligen köpt aktier i bl.a. tyska Rheinmetall som huvudsakligen tillverkar och säljer vapen till Ukraina och övriga Europa i samband med Europas upprustning. Rheinmetall har dock en viss försäljning till Israels armé. Otroligt oseriöst och fult av ETC att vinkla detta som att ATM ”investerar i vapen till Israel”. Sedan kan man diskutera huruvida det är lämpligt att ägna sig åt aktiehandel när man sitter i EU-parlamentet men det är en separat fråga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in